OSX+PDF+EPS
Fra : Finn Poulsen

Dato : 20-10-02 21:45

Hej
Jeg vil lige høre om det kan være rigtigt at OSX's (jaguar) indbyggede
"udskriv til PDF" ikke kan finde ud af at lave PDF filer i acceptable
kvalitet, hvis de indeholder .eps grafik. Jeg har lavet nogle dokumenter
i Appleworks og sat nogle .eps billeder ind i dokumentet (Illustrator 10
eps.). Der kommer godt nok en PDF fil ud af det, men kvaliteten er meget
lav (hakker m.m.) typografien er OK. Hvis jeg genstarter i OS 9.2.2 og
bruger "Create Adobe PDF" på Appleworks filen, bliver resultatet
perfekt.
Er der en måde man kan regulere kvaliten på PDF udskriften i OSX, som
man kan med Create Adobe PDF ?-Kvaliteten som den er nu, svarer nærmest
til "print to screen" kvalitet, og det kan man jo ikke bruge til ret
meget.

Jeg har også lige opdaget at min tegn palette (i menuen) ikke vil komme
frem, efter jeg opdateret min jaguar, er der nogle der har et tip til
hvordan jeg kan fikse det ?

Jeg må indrømme at jeg stadig føler mig lidt som en beta-tester, når jeg
arbejder i OSX, der er mange irriterende småfejl og funktioner der
mangler at være plads, især hvis man som jeg bruger Macen til midi og
audio. Men det kommer vel på plads på et eller andet tidspunkt.

vh
Finn

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-10-02 13:24

Finn Poulsen <finnpoulsen@cool.dk> wrote:

> [...]
> man kan med Create Adobe PDF ?-Kvaliteten som den er nu, svarer nærmest
> til "print to screen" kvalitet, og det kan man jo ikke bruge til ret

Jeg har oplevet noget tilsvarende, men det var med jpeg billeder i et
works dokument. pfd _og_ print kvaliteten var nærmest som 72dpi
(skærmopløsning). MEN når de samme billeder blev sat ind i Word blev
både OS X's pdf fil og udskriften fin (dvs. billederne blev udskrevet
med deres oprindelige dpi.)

Så måske er begrænsnigen ikke OS X, men AppleWorks.
Martin