Stille numre 60/70`r
Fra : Claus Grønkjær

Dato : 19-10-02 22:39

Hej
Er der nogen, der kan anbefale nogle gode stille/langsomme numre fra 60`erne
og 70`erne ?
Ikke indviklede Eagels-agtige sange med mange vokaler, men rimelige
lige-ud-ad-landevejen-sange, der kan egne sig for et rock/country kopiband ?
Venligst
Claus Grønkjær
www.dearones.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-02 23:24

Claus Grønkjær <clauslone@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db1d074$0$11421$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> lige-ud-ad-landevejen-sange,
SVAR: Sådan! - nemlig, sådan skal det være.

der kan egne sig for et rock/country kopiband ?
SVAR: Tjahh.. Hvad med "Stille regn" med Steffs. Den er fra sådan cirkus fra
70-erne. Stor succes på Dansktoppen, så kvaliteten er i orden.

Så er der jo også "Den Fredløse" med Jacks (Tidligere "Four Jacks"). Den
kører lidt countryagtigt i hans udgave. Tidligere kender vi alle den jo som
"Lykken kommer - lykken går", vist nok med Ulla Pia som gjorde den til en
sand landeplage, som alle sang med på sidst 60-erne. Det var en af de første
plader på den nystartede Dansktop.

Så er der jo også den der med Bjørn g Okay, med ham som kommer ind på
grillbaren, hvor nogle fæle rockere generer hans kæreste. Den hedder "Den
største bangebuks i byen" og den sang gruppen til tops i 70-erne. På engelsk
hedder den "Coward of the country" og blev sunget af en meget kendt
countrysanger som hedder Kenny Rodgers. Det er en hylende sentimental sang,
lige ud af motorvejen/landevejen.

Håber du kan bruge disse 3 sange. De skal nok blive en succes i
countryfiserede udgaver. Country er jo altid godt. Men sådan set kan alle
stille sange countryficeres hvis man ønsker det.

Hilsen Åge

Fra : Claus Grønkjær

Dato : 19-10-02 23:24

Takker for svar, men jeg skulle nok være helt precis og sige, at det gerne
skal være Amerikanske/Engelske numre jeg er ude efter.
Venligst
Claus Grønkjær

Fra : Søren Gottlieb

Dato : 19-10-02 23:40

> Er der nogen, der kan anbefale nogle gode stille/langsomme numre fra
60`erne

Hva´ med :

"Poetry in motion" / Frankie Avalon.
"Venus in blue jeans" / Bobby Vee.
"Laughter in the rain" / Neil Sedaka.
"Groovin´ " / Young Rascals.

??

Hilsen Søren.

Fra : Pia.H.

Dato : 20-10-02 11:52

"Claus Grønkjær" <clauslone@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ikke indviklede Eagels-agtige sange med mange vokaler, men rimelige
> lige-ud-ad-landevejen-sange, der kan egne sig for et rock/country kopiband

Hvis det er noget i denne stil du mener, så er der jo uanede
mængder af tage af.

Save the last dance for me - Driffters
Oh Carol- Neil Sedaka
Heartbeat - Buddy Holly
Someone someone - Brian Poole and The Tremeloes
Corrine Corrine - Ray Peterson
Sealed with a kiss - Brian Hyland
The young ones - Cliff Richard
Only the lonely - Roy Orbison
A world without love - Peter and Gordon
It's now or never - Elvis Presley
House of the rising sun - Animals
All I have to do is dream - Everly Brothers

Det var bare nogle få eksempler fra 60'erne

Pia

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 20-10-02 20:02

Der er jo uanede mængder af beatlesnumre at tage af...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-10-02 21:07

De er brugt! Prøv et par hundrede Donovan sange...

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-10-02 00:54

> [...]

> Ikke indviklede Eagels-agtige sange med mange vokaler, men rimelige
> lige-ud-ad-landevejen-sange, der kan egne sig for et rock/country kopiband

Love Hurts med Nazareth....
(er i øvrigt på tilbud til kr. 25,- hos TP)

Claus