Internet og MacOS X
Fra : Copland MacSupport

Dato : 19-10-02 20:09

Jeg har netop gået fra OS 9,1 til MacOS X 10.2

Jeg godt få mit modem yil at ringe op til internettet og tiden går også fint
i det ur der fortæller mig hvor længe jeg har været online.

Eneste problem er nu, at Internet Exploder stædigt fastholder at jeg ikke er
forbundet til internettet.

Where do I go from here?

- Glenn

Fra : Michael Holm

Dato : 19-10-02 22:16

Copland MacSupport <copland@firma.tele.dk> wrote:

> [...]
> i det ur der fortæller mig hvor længe jeg har været online.
>
> Eneste problem er nu, at Internet Exploder stædigt fastholder at jeg ikke er

har du tastet DNS server ind i "System Preference" --> "Network"

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Copland MacSupport

Dato : 20-10-02 08:46

Hej Michael

jojo der er indstillingerne indtastet, også brugernavn og password.

On 19/10/02 23:15, in article
1fkbpvj.1j4386v10ul4zhN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com, "Michael Holm"

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 20-10-02 21:14

> [...]

> Hej Michael
>
> jojo der er indstillingerne indtastet, også brugernavn og password.

Det kan være "Netværksportkonfigurationer" i systemprefs. -> Netværk,
der ikke prøver portene i rigtig rækkefølge.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Copland MacSupport

Dato : 21-10-02 22:19

Hej Kaj

Tak for buddet.

Hvor kan jeg se mere om hvilke porte der prøves af, Jeg kan overhovedet ikke
finde rundt derinde.

Jeg bruger ISDN modem til opkoblingen.

Zyxel Omninet LCD over en Keyspan USB til seriel adapter.

Glenn Rødbro

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-10-02 05:10

> [...]

> finde rundt derinde.
>
> Jeg bruger ISDN modem til opkoblingen.
>
> Zyxel Omninet LCD over en Keyspan USB til seriel adapter.

Du går ind i systemindstillinger -> netværk -> vis : her er der to
muligheder; "indbygget ethernet" og "netværksportkonfigurationer". Når
du vælger det sidste, kommer der en liste over de muligheder systemet
ser, og i hvilken rækkefølge den prøver dem af.Du skal trække dit ISDN
modem op så det står øverts på listen ( og selvfølgelif sikre dig at der
er flueben ved det)

mvh.
Kaj.

--