Gashåndtaget sidder fast!
Fra : Tobias Klint

Dato : 19-10-02 11:08

Hejsa

Jeg har en Suzuki Samurai. hvor gashåndtaget har sat sig fast.
Det skete efter at jeg havde justeret på tomgangen og den anden skrue på
karburatoren (luft et eller andet så vidt jeg husker)
Nogen der har en ide til hvorfor den har sat sig fast, og ikke mindst
hvordan jeg får den løsnet igen!!?

Hilsen Tobias

Fra : Thomas

Dato : 19-10-02 12:04

"Tobias Klint" <sven4@nameplanet.com> wrote in message
> [...]
> karburatoren (luft et eller andet så vidt jeg husker)
> Nogen der har en ide til hvorfor den har sat sig fast

Det skulle ikke være grunden til at det har sat sig fast.
fordi du har lavet justering. Nu er det begyndt at blive koldt så mange små
ting som måske ikke er blevet ordenligt veligeholdt. Begynder at gå sejt.

>ok ikke mindst
> hvordan jeg får den løsnet igen!!?

Jeg ville afmontere gaskablet se det efter for skader. Knæk på kablet se
efter om stålvejeren er i stykker.
Hvis det er ok så smør kablet. Man kan købe noget der hedder en kabel smører
til ca 50 kr. (Et godt stykke værktøj) Brug noget WD40 til at smøre med .
Tag gasspjeldet ud rens det med lidt ståluld.
Rens karburatoren med lidt ståluld Der hvor gasspjeldet kører. Rens
karburatoren.

Mvh. Thomas

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 19-10-02 13:58

"Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
små
> ting som måske ikke er blevet ordenligt veligeholdt. Begynder at gå sejt.

Jow det kan det godt... hvis han har skruet for hårdt så har
justeringsskruen måske ikke løftet gasspjældet (som den jo skulle), men så
holder den det fast...

Fra : Tobias Klint

Dato : 19-10-02 21:53

Hejsa

Brian Axelgaard [9400] wrote:
> [...]
>
> Jow det kan det godt... hvis han har skruet for hårdt så har
> justeringsskruen måske ikke løftet gasspjældet (som den jo skulle),

Du har ret, jeg havde fået overspændt skidtet så den sad fast.
Jeg havde en ekstra karburator til at ligge, så jeg skiftede hele skidtet.
Det har så igen givet mig et andet problem, den vil ikke starte!

Kan det være fordi at den anden karburator jeg har sat på, er defekt ?
Den sidder fuldstændig som den skal, men måske kan der være noget defekt
inde i "maven" på den ?
Eller er der et eller andet trick for at give den et spark igang igen ?

Hilsen Tobias

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 19-10-02 22:53

"Tobias Klint" <sven4@nameplanet.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Eller er der et eller andet trick for at give den et spark igang igen ?

Tjek om der er gnist... er der så er det jo fint, men hvis der ikke er, så
skal du til at rode :)
Tjek om der løber benz ned i karburatoren, måske har svømmeren sat sig
fast? Er dysen stoppet til? Og husk at stille blandingsforholdet til
standard (tjek manual eller lign.)

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 26-10-02 14:41

> [...]
> inde i "maven" på den ?
> Eller er der et eller andet trick for at give den et spark igang igen ?

Tjek efter om nålen er der

// Troels