Slør i forhjul på Peugeot Speedfight LCE
Fra : Mogens Feldskov Møll~

Dato : 16-10-02 22:20

Jeg er den ulykkeilge ejer af en ovennævnt.Forhjulet slår af helvede
til.Den er fra 21-06-02,købt hos Maibom,Aalborg.Den har været på
værksted 4 gange og der er indtil nu skiftet fordæk,forhjulsleje og
bremseskive.Intet har hjulpet!!Det er i sær galt ved hastigheder
mellem 20-40km/t.Er der nogen der har haft samme problem og dermed en
løsning?
Med venlig hilsen Mogens.

Fra : Hekto/Brian

Dato : 17-10-02 23:11

On 16 Oct 2002 14:20:14 -0700, mfm@mail1.stofanet.dk (Mogens Feldskov
Møller) wrote:

> [...]
>bremseskive.Intet har hjulpet!!Det er i sær galt ved hastigheder
>mellem 20-40km/t.Er der nogen der har haft samme problem og dermed en

Ja, det er næsten med garanti en skæv fælg!

/Hekto
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Henrik Ø

Dato : 17-10-02 23:27

"Mogens Feldskov Møller" <mfm@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bremseskive.Intet har hjulpet!!Det er i sær galt ved hastigheder
> mellem 20-40km/t.Er der nogen der har haft samme problem og dermed en

Hej Mogens ...

Et bud er en skæv, oval eller uligevægtig fælg:

Er den skæv, så slår den fra side til side.
Er den oval, så hopper hjulet op og ned.
Uligevægt = forkert afbalanceret.

Løsning : Sådan en forhandler/værksted må have et rullefelt. Kræv din ret og
få forhjulet checket fra hastighed 0 og op.
Har de ikke et rullefelt, så er der sikkert et (mc-) værksted i byen som
har. Eller forhandleren har aftale med en anden forhandler om at låne.
Det må værkstedet kunne organisere for dig.
Alternativt må de tage et forhjul fra en anden Speedfight og forsøge om det
løser problemet (Det er ikke nogen større sag for et værksted at gøre det).

Ellers så kontakt FDM. De har en masse udstyr.

Allersidste udvalg er at finde en som har et hjul (m. dæk) du kan låne for
at prøve om det hjælper.

Du må såmænd gerne låne et hjul af mig, men jeg bor altså i Nordsjælland!

Ps. jeg fik skiftet bagerste støddæmper ved 1. service (500 km) den var helt
færdig - og den lækkede IKKE olie. Hele bagenden gyngede som en anden 2 CV.
Det gav ondt i ryggen allerede efter 200 meters kørsel.

Venlig hilsen : Henrik

Fra : PHK

Dato : 17-10-02 15:59

> [...]

> bremseskive.Intet har hjulpet!!Det er i sær galt ved hastigheder
> mellem 20-40km/t.Er der nogen der har haft samme problem og dermed en

Mens du på baghjulet stort set kan være ligeglad med hvor meget det er ude
af balance giver det problemer på forhjulet, - selv om 20-40 km/t er
ekstremt tidligt.

Er den afbalanceret med klodser?

--
_
|_|

Fra : PlayBOY

Dato : 04-03-03 10:23

Jeg har samme prob. med min SF II den styret flyver fra side til side
helt vildt!?!? men jeg har så også haft prob med mine støddæmpere!! (de
lækkede begge to!):(
Har oven i købet mis lyde fra motoren den laver en trals mislyd når man
gasser op, den har været til rep. for det men de sagde bare at de ikke
kunne finde fejlen og at den nok skulle lyde sådan.....!?!?! Nej det
tror jeg så ikke!!:(

http://www.kandu.dk/

Fra : Hekto

Dato : 04-03-03 11:30

In article <3e6470f3$0$121$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
PlayBOY.news@kandu.dk says...
> Jeg har samme prob. med min SF II den styret flyver fra side til side
> helt vildt!?!? men jeg har så også haft prob med mine støddæmpere!! (de
> lækkede begge to!):(

SF2 har et nåleleje i svingarmen, istedet for en gummibøsning i SF1.
Check lige at det ikke er dette leje der er gået.

Hjullejerne er forholdsvis lette at skifte, med en varmepistol, og en
fryser ved hånden.
Varm op, og bank ud.
Varm fælgen, frys lejet og bank i.
Lejer fås bl.a. hos T.Hansen.

Motorlyd? ... hvordan lyder den?
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 04-03-03 15:03

Hekto wrote:

> Motorlyd? ... hvordan lyder den?

Hvis det er som på min, så er det en højfrekvent "raslen/rallen" som stopper
når den er kommet op i fart.

Jeg har endnu ikke fundet fejlen ved min

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : PlayBOY

Dato : 10-03-03 12:49

"Martin L. Johansen" skrev d. 04-03-03 15:03 dette indlæg :

> Hvis det er som på min, så er det en højfrekvent "raslen/rallen" som
stopper
> når den er kommet op i fart.
>
> Jeg har endnu ikke fundet fejlen ved min

Det er det samme her når man gasser hurtigt op lyder det som hvis der
sad en skive på en stang på en boremaskine og du så starter den hurtigt
og slipper igen og skiven så fortsætter rundt!!!
Eller som en bolt der ligge og rasler rundt i en motor block!!!!
Og lyden forsvinder når den er kommet op i fart!!! ligesom hos martin.

http://www.kandu.dk/

Fra : Hekto

Dato : 10-03-03 22:38

In article <3e6c7c27$0$141$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, PlayBOY
says...
> Det er det samme her når man gasser hurtigt op lyder det som hvis der
> sad en skive på en stang på en boremaskine og du så starter den hurtigt
> og slipper igen og skiven så fortsætter rundt!!!

Jeg gætter umiddelbart på et eller andet ved kickstarten, hvis ikke det
er støj fra stemplet (Kan ikke høres ret meget på en LC)

Prøv at vrikke med kickstarten mens den er startet, og hør om det
ændrer lyden?
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 Til Salg!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 10:25

Hekto wrote:

> Prøv at vrikke med kickstarten mens den er startet, og hør om det
> ændrer lyden?

Det vil jeg lige prøve når regnen holder op og jeg har fået min baby
takseret (grrr, blev påkørt i går).

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.