Validering af e-mail...lidt hjælp
Fra : Jens Ellekilde

Dato : 16-10-02 06:53

Jeg sidder og roder med validering af nogle forskellige forms, og
har lidt knas med valideringen af min e-mail. Den virker fint,
men alert'en kommer lige efter en af de andre,(altså hvis de
andre felter ikke er udfyldt).
Herunder er et brudstykke af mit kode.

Jeg ved at det er ved "placering=0 der mangler noget, men jeg kan
ikke få det til at virke lige meget hvad jeg gør

Er der nogen der kan give et hint??

if((document.forms[0].by.value=='') && (error==0))
{
alert('De skal angive deres by');
document.forms[0].by.focus();
error = 1;
}

placering=0;
tekst=(document.forms[0].email.value).toLowerCase();
placering=tekst.indexOf("@");
if(tekst ==""){
alert ("En e-mail skal indeholde @");
error = 1;
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Thomsen

Dato : 22-10-02 11:47

> [...]
> }
>

> placering=0;
> tekst=(document.forms[0].email.value).toLowerCase();
Jeg bruger følgende, og det virker fint:

if (document.Opret.Email1.value.indexOf("@") == -1 ||
document.Opret.Email1.value.indexOf(".") == -1 )
{
alert("Venligst indtast en brugbar e-mail adresse på kontaktpersonen.");
return false;
}

Per

Fra : Chrisser

Dato : 22-10-02 12:12

"Per Thomsen" <pt@*REMOVE*THIS*monacor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Hvad med at kigge på: if(tekst =="")
- tekst bliver jo ikke tom hvis @ ikke findes i den, det ser ud som om du i
stedet skal teste på placering, som er den variabel du læser resultatet af
indexOf ind i ( indexOf returnerer vistnok -1 hvis søgeteksten ikke findes i
strengen, men det kan du finde ud af ved at en alert(tekst.indexOf("@"))

Chrisser