fink i 10.2.1
Fra : Anders Krøyer

Dato : 15-10-02 09:32

Hej!

Efter opgradering til jaguar , har jeg ikke haft held til at få fink til
at virke, jeg har fået alt til at køre korrekt i xdarwin men ikke
pakkehåndteringen Fink, jeg har ikke kunne finde noget på finks egen
site, jeg har ikke developertool installeret pga pladsmangel, er der
nogen der har en ide til hvordan jeg skal gribe det an, eller er der
bare ikke kommet en ny binær opdatering af fink endnu.?

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-10-02 09:37

Anders Krøyer <bassballs@mac.com> writes:

> at virke, jeg har fået alt til at køre korrekt i xdarwin men ikke
> pakkehåndteringen Fink, jeg har ikke kunne finde noget på finks egen
> site, jeg har ikke developertool installeret pga pladsmangel, er der

Fink vil gerne oversætte programmer. Oversætteren ligger i developers
tools.

Jeg _mener_ at min fink på et tidspunkt hentede færdigoversatte
pakker, og så lavede jeg et eller andet så den begyndte at oversætte
selv igen. Morten?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-11-02 22:03

In article <kk3cr8m72o.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jeg _mener_ at min fink på et tidspunkt hentede færdigoversatte
> pakker, og så lavede jeg et eller andet så den begyndte at oversætte
> selv igen. Morten?

Du henter binaere pakker (.deb) med "apt-get" eller "dselect" som er
interfaces til dpkg.

Kode hentes og med "fink" som via finks patches bygger en .deb pakke der
kan kan håndteres af dpkg.

10.2 træet indholder i øvrigt endnu ingen binare pakker.

Unstable under både 10.1 og 10.2 træerne indeholder af indlysende
grunde aldrig binare pakker. (bortset fra KDE3 træet som er i unstable,
men findes som binaer til 10.1)

Selv bruger jeg pt. 10.2 ustable træet fra cvs - enkelte pakke er er dog
så fejlbehæftede, at jeg bruger 10.1 pakker som kan installeres med:

sudo dpkg --install /sti_til_pakke/pakke.deb

Besides, if you can't get a decent kernal panic <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living? <aim://reippuert>

Fra : Johnny Louis

Dato : 13-11-02 02:12

Hej Morten.
Send min computer tilbage eller tilbyd et engangsbeløb til en gang for
alle at afvikle sagen på ordentlig vis.

Alt andet syntes jeg er uværdigt, mange har mailet til mig og spurgt om
det er rigtigt at du overhovedet ikke reagerer på mine skrivelser og jeg
må bedrøve dem med at det desværre er sandt.

Johnny Louis

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-10-02 10:46

Anders Krøyer <bassballs@mac.com> wrote:

> [...]
> nogen der har en ide til hvordan jeg skal gribe det an, eller er der
> bare ikke kommet en ny binær opdatering af fink endnu.?

Fink 0.5.0 kommer en gang i oktober så den spiller med Jaguaren. Indtil
da kan du selv opgradere din installation på flg side:

<http://fink.sourceforge.net/news/jaguar.php>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Anders Krøyer

Dato : 15-10-02 16:05

> Fink 0.5.0 kommer en gang i oktober så den spiller med Jaguaren. Indtil
> da kan du selv opgradere din installation på flg side:
>

> <http://fink.sourceforge.net/news/jaguar.php>

Tak Så venter jeg med spænding, jeg har simpelthen ikke plads til
developertools lige nu.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer