Netscape og bookmarks
Fra : Robert. Widenmann

Dato : 15-10-02 01:42

Hvordan får jeg Netscape til at adoptere og bruge de bookmarks der
interessere mig i stedet for dem programmet selv foretrækker?

Jeg har v. 4.79 kørende på to maskiner, den ene under 9.1 den anden
under 9.2.2.

mvh

Bob

To reply by email, substitute maribob for merrybob in my address.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 15-10-02 03:26

Robert. Widenmann wrote:

>Hvordan får jeg Netscape til at adoptere og bruge de bookmarks der
>interessere mig i stedet for dem programmet selv foretrækker?

For at tilføje egne bogmærker:
Vælg bogmærker i menuen vælg så tilføj og du har dit eget bogmærke

For at fjerne pre valgte bogmærker:
Vælg bogmærker i menuen så rediger bogmærker og du kan så fjerne
de uønskede bogmærker ved at markere dem med et enkelt klik
hvor efter du trykker på delete

> [...]
>
>mvh
>
>Bob
>
>To reply by email, substitute maribob for merrybob in my address.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Robert. Widenmann

Dato : 16-10-02 01:39

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> Vælg bogmærker i menuen så rediger bogmærker og du kan så fjerne
> de uønskede bogmærker ved at markere dem med et enkelt klik

Tak for svaret. Det var det jeg havde gjort, og har det også virket - på
en vis måde. Jeg får eet bogmærke under titlen Bobs Bogmærker, som da
skal åbnes for at få adgang til de andre. Det var ikke ligefrem det jeg
havde forestillet mig.

Det er ikke vanskeligt at komme af med de uønskede bogmærker. At slette,
det er jeg mester i!

--
MVH, Bob
To reply by email, substitute maribob for merrybob in my email address.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-10-02 04:03

Hej bob

"Robert. Widenmann" wrote:

> [...]
> en vis måde. Jeg får eet bogmærke under titlen Bobs Bogmærker, som da
> skal åbnes for at få adgang til de andre. Det var ikke ligefrem det jeg

Når du har åbnet 'Edit Bookmarks' får du et vindue frem med alle dine
bookmarks, mapper, channels og Directories.... samt alle de 'løse' bookmarks,
som du bare har tilføjet.

Under 'File' kan du oprette og navngive mapper. Og du kan så 'sortere'
bookmarks ved at trække hvert enkelt bookmark over i en bestemt mappe. Du kan
også markere flere bookmarks og flytte dem på én gang ved at holde SHIFT nede,
mens du klikker en enkelt gang på bookmark'et, så hvis du fx. har flere
bookmarks inden for samme emne, så flytter du alle på en gang.... Du kan også
oprette 'Divider lines', så du kan gruppere de oprettede mapper i de grupper,
du nu har valgt at lave. Du kan også oprette 'undermapper' ved at oprette
mapper og flytte dem ind i eksisterende mapper, så du får en endnu mere
nøjagtig sortering. Du kan også flytte mapper og bookmarks blot ved at trække
dem til den orden, du vil have dem. - Blot marker et bookmark og træk det til
den plads, hvor du vil have det.

> Det er ikke vanskeligt at komme af med de uønskede bogmærker. At slette,
> det er jeg mester i!

Tja, jeg burde også have ryddet op i mine - vel nok efterhånden et par tusind
bookmarks. - Det er ved at blive lidt uoverskuelig. Dog har jeg lavet
grundarbejdet, men mangler så at få sorteret nogle hundrede bookmarks.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter B P

Dato : 18-10-02 01:25

Robert. Widenmann <merrybob@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> interessere mig i stedet for dem programmet selv foretrækker?
>
> Jeg har v. 4.79 kørende på to maskiner, den ene under 9.1 den anden

Må jeg anbefale at du opdaterer til Mozilla 1.1?

Netscape 4.x er så langt bag tiderne at den *knirker*

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !

Fra : Robert. Widenmann

Dato : 18-10-02 02:42

Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> Må jeg anbefale at du opdaterer til Mozilla 1.1?
>
> Netscape 4.x er så langt bag tiderne at den *knirker*
Jeg begynder at tro at du der har ramt sømmen på hovedet. 4.x er blevet
lidt vakelvorn.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-10-02 05:19

Hej Peter

Peter B P wrote:

> Må jeg anbefale at du opdaterer til Mozilla 1.1?

Du må og kan anbefale ham og andre, hvad du vil, - men det ændrer bare
ikke en tøddel ved, at Mozilla stadig har nogle gevaldige
sikkerhedshuller! - ingen VeriSign Security Certificates og kun SSL 2 og
3. Så man skal stadig passe en hel del på, hvilke sites man bruger, hvis
man vil have høj sikkerhedsklassificering.

> Netscape 4.x er så langt bag tiderne at den *knirker*

Nå! - Det må stå fuldstændig for din egen regning. Du får ikke højere
sikkerhedsklassificering end i Netscape Communicator 4.79/128bits og
4.8/128bits versionerne, - og desuden er de begge mere end 3x hurtigere
end Mozilla i OS 8.6 - 9.2.2.

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper

Dato : 18-10-02 18:51

> [...]
> 3. Så man skal stadig passe en hel del på, hvilke sites man bruger, hvis
> man vil have høj sikkerhedsklassificering.

Det er Løgn! Mozilla 1.2b har 9 VeriSign Class certifikater

> [...]
> sikkerhedsklassificering end i Netscape Communicator 4.79/128bits og
> 4.8/128bits versionerne, - og desuden er de begge mere end 3x hurtigere

Jeg er revnende ligeglad med hvor hurtig den er, hvis den ikke rendere
HTML ordenligt og Mozilla 4.79 er dybt forældet.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
»Ligestillingen er kommet for at blive. Men derfor er

Fra : Peter B P

Dato : 18-10-02 18:57

http://haxor.dk/extract/HTML/whynotnetscape.html

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-02 02:35

Hej Jesper

Jesper wrote:

> Det er Løgn! Mozilla 1.2b har 9 VeriSign Class certifikater

Rent ud sagt, hvor f.... har du fået dem fra? - De er ikke i den download,
jeg har! - Og hvis du gad gå ind og læse på Mozillas og VeriSigns
hjemmesider, så vil du også dér se, at man ikke automatisk får alle de
tidligere medfølgende sikkerhedscertifikater med længere. Mozilla er ikke og
vil ikke blive en 'statsgodkent' browser, som fx. Netscape Communicator
128bits versionen er!

Og i øvrigt - hvad hjælper det, at du har 9 (måske 1-9), når jeg fx. i 99 ud
af 100 tilfælde skal bruge nr. 12? -

> Jeg er revnende ligeglad med hvor hurtig den er, hvis den ikke rendere
> HTML ordenligt og Mozilla 4.79 er dybt forældet.

Jeg er lige så 'revnende ligeglad' med, om den 'renderer HTML' som du kalder
det, men jeg kræver højeste grad af sikkerhed, når jeg køber varer hjem. Og
da jeg ikke kan bruge hverken Opera eller Mozilla 1.x til det formål, da de
ikke indeholder Verisign som standard, så bruger jeg - og faktisk temmelig
mange andre - stadig Netscape Communicator 4.79 eller nu 4.8! - Ingen andre
browser end NC 4.x/128bits er statsgodkendt med div. security certificates, -
ikke engang MSIE!

Og i øvrigt er der ikke noget, der hedder Mozilla 4.79. - Den hedder Netscape
Communicator 4.79 - nu 4.8.

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper

Dato : 19-10-02 08:59

> [...]
> 128bits versionen er!
>
> Og i øvrigt - hvad hjælper det, at du har 9 (måske 1-9), når jeg fx. i 99 ud

FYI er der kun 4 VeriSign certifikater i IE 5.2.2 og jeg har ikke
downloaded certifikater seperat til Mozilla, det fulgte med da jeg
downloade den. Du kan se certifikaterne i Mozilla/Preferences.../Privacy
& Security/Certificates klik på "Manage Certificates"

> [...]
> ikke engang MSIE!
>
> Og i øvrigt er der ikke noget, der hedder Mozilla 4.79. - Den hedder Netscape

Den er stadigvæk lige forældet! Og hvor har du det fra at kun Nutscrape
4.x skulle være godkendt til diverse 128bit certifikater???

Iøvrigt er Nutscrape 4.x's Tawte certifikater ved at være forældede, de
udløber her til efteråret.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-10-02 06:09

Hej Jesper

Jesper wrote:

> [...]
> downloade den. Du kan se certifikaterne i Mozilla/Preferences.../Privacy
> & Security/Certificates klik på "Manage Certificates"

Hm... I min er der rent faktisk kun 4 VeriSign Certificate Classes med hhv.
3-3-4-3 undergrupper, mens jeg i NC 4.8 har alle 12 VeriSign Certificate Classes,
- så den forstår jeg faktisk ikke!

> Den er stadigvæk lige forældet! Og hvor har du det fra at kun Nutscrape
> 4.x skulle være godkendt til diverse 128bit certifikater???

Det stod i den oprindelige 'agreement', jeg i sin tid 'underskrev' - men det
gælder kun for 128bits versionen.

> Iøvrigt er Nutscrape 4.x's Tawte certifikater ved at være forældede, de
> udløber her til efteråret.

Mon ikke det også er derfor, der nu er kommet en ver. 4.8 af NC? - Har lige
checket. Alle de Tawte certifikater, jeg har er valideret til 31.12.2020, - det
gælder for øvrigt for det fleste andre også.

Det ser faktisk ud til, at alle mine certifikater er opdateret mellem 28.8.02 og
1.10.02, - så jeg tror nok, det er de seneste versioner.

så NC 4.8/128bits er nu ikke så forældet, som du gerne vil gøre den til.

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-10-02 13:01

> [...]
> vil ikke blive en 'statsgodkent' browser, som fx. Netscape Communicator

Kan du ikke angive lidt mere nøjagtigt hvor du har læst dette, gerne en
url.

> Og i øvrigt - hvad hjælper det, at du har 9 (måske 1-9), når jeg fx. i 99 ud
> af 100 tilfælde skal bruge nr. 12? -

Verisigns kunder er jo ikke de tilfældige browsere der kommer forbi et
websted, men derimod webstedet. De og Verisign vil jo formentlig gerne
lave forretning sammen, så at basere en SSL certificering med et
certifikat som kun findes i Communicator 4.8 er dårlig forretning.

Jeg har spurgt om det før, om du vil give os en url på et websted som
kun kan vertificeres med Communicator 4.8. Jeg har stadig ikke set
nogen!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-10-02 01:16

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Kan du ikke angive lidt mere nøjagtigt hvor du har læst dette, gerne en
> url.

Jeg går ud fra, du mener mht. 'statsgodkendt'? - Det stod i det oprindelige
licensdokument, som jeg i sin tid (1996) skrev under på for at få lov til at
bruge 128bits versionen uden for USAs juristiktionsområde. De betingelser, man nu
godkender ved alm. download, er ændret nu, så der er ikke længere henvisning til
en 'US Legal Law no. xxxxxx' (selvfølgelig kan jeg ikke huske nummeret på loven).
- Det eneste restrektive nu er, at du skriver under på ikke at ville udlevere
browseren til en fjendtligsindet nation.

Den eneste browser, der stod opført var netop Netscape Communicator - ikke engang
Netscape Navigator. - Dengang var det jo også kun en 56bits 'high encrypted' i
modsætning til den normale 40bits version.

> [...]
> lave forretning sammen, så at basere en SSL certificering med et
> certifikat som kun findes i Communicator 4.8 er dårlig forretning.

Det kan du selvfølgelig godt sige, men det, jeg har fået at vide, er, at man nu
skal købe sine certifikater hos Verisign, hvis man bruger andre browsere end lige
netop den godkendte 128bits.

Uden at jeg er sikker på det har jeg en formodning om, at det simpelthen skyldes,
at NC 4.x/128bits bliver regnet for en 'Business Edition'. - Fordi man tidligere
kunne købe en decideret 'business edition CD' af netop NC 4.x/128bits. - Jeg
prøvede det rent faktisk med NC 4.5/128 på Netscapes hjemmeside, men fik en kort
meddelelse, 'Not for sale outside the US...'

> Jeg har spurgt om det før, om du vil give os en url på et websted som
> kun kan vertificeres med Communicator 4.8. Jeg har stadig ikke set
> nogen!

Mig bekendt har jeg ikke sagt, at der er sites, der kun kan bruges med NC 4.8,
men jeg har selv prøvet at gå ind på qdea.com med iCab 2.6.2 for at handle dér,
men fik en besked om, at 'You're not certified to access our shop' -
'RSA/Verisign Classes 4 xxxx not present'. Prøvede så med NC 4.79/128 og fik
uhindret adgang og købte, hvad jeg skulle bruge. - Jeg mener faktisk, jeg har
skrevet detengang før...

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 21-10-02 15:04

> Jeg går ud fra, du mener mht. 'statsgodkendt'?

Næh jeg spørger til hvor på Mozillas og Verisigns sider man kan læse "at
> [...]

> man nu skal købe sine certifikater hos Verisign, hvis man bruger andre
> browsere end lige netop den godkendte 128bits.

Hvis jeg var kunde hos Verisign og mine kunder skulle købe certifikater
hos Verisign for at kunne handle med mig vil jeg finde en anden
certifikat udbyder.

Vil du ikke give mig en URL på et websted som enten kræver at man bruger
Communicator 4.8 128 bit eller køber sig et særskilt certifikat hos
Verisign.

> [...]
> 4.79/128 og fik uhindret adgang og købte, hvad jeg skulle bruge. - Jeg
> mener faktisk, jeg har skrevet detengang før...

Undskyld det har du ogsa og jeg kan godt huske at du har nævnt qdea.com.
Det sjover er at qdea.com slet ikke bruger Verisign, men som du delvist
nævner RSA og endda kun i en lille sikkerhedsgrad (56 bits). Det skal
dog nok ses i sammenhæng med qdeas lille størrelse.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 21-10-02 22:32

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> [...]
> nævner RSA og endda kun i en lille sikkerhedsgrad (56 bits). Det skal
> dog nok ses i sammenhæng med qdeas lille størrelse.

Hvor skulle man få den fejl? Hvis jeg går ind på qdea.com's shop med
Mozilla-1.0.1 får jeg ingen fejlmeddelse, udover at de som Michael
angiver, kun bruger 56 bit kryptering.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-10-02 03:12

Hej Thomas

- Den får du heller ikke mere... Jeg ringede over til dem bagefter og fortalte
dem, at man ikke kunne bruge iCab og Netscape 6.0 (eneste ver. af Netscape 6,
jeg prøvede), og de lovede at få det rettet hurtigst muligt. - Det var rettet
dagen efter.

I øvrigt fik man fejlen, når man indtastede sit kortnummer og trykkede på
'Send', så fik man en besked - "...this card is not a valid XXXXX card" -
efterfulgt af "Transaction cannot take place because of missing encryption"
eller noget i den retning.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-10-02 04:35

Hej Michael

> Næh jeg spørger til hvor på Mozillas og Verisigns sider man kan
> læse "at man ikke automatisk får alle de tidligere medfølgende
> sikkerhedscertifikater med længere"?

Hvis jeg skulle lave bogmærker på alt, hvad jeg læser, så ville hele min
harddisk være fyldt op.... Men på det sted, jeg læste, stod der - frit oversat,
- '...Verisign medleverer ikke længere alle de senesteopdaterede
sikkerhedsklassifikationer i nye borwsere, - kun i browsere, der kræver
klassificerret godkendelse af Forbundsmyndighederne...' - '...Vil du derfor
være up-to-date, bør du sørge for ved køb, at din browser har de seneste
versioner...' - Jeg synes ikke, der hersker tvivl om, at man så selv skal købe
sine certifikater, hvis man vil bruge de allernyeste...

> Hvis jeg var kunde hos Verisign og mine kunder skulle købe certifikater
> hos Verisign for at kunne handle med mig vil jeg finde en anden
> certifikat udbyder.

Vi er vel egentlig efterhånden som netbrugere blevet så vant til at få serveret
alting gratis, uden at det må koste noget. Og hvis vi så pludselig skal til at
betale, så lyder det'jeg vil ikke bruge...', 'jeg finder mig en anden, der kan
levere....'. - Det er pokker stå i det da ikke gratis at udvikle noget, -
hverken software eller sikkerhedscertifikater.

Og så er Verisigns og andre tilsvarende store selskaber jo ikke just beregnet
på den alm. 'Hr. Hansen' eller 'Fru Nielsen', men oftest på firmaer, der sætter
en høj sikkerhedsgrad som et krav.

Jeg sætter høje sikkerhedskrav, og sålænge fx. Netscape 4.x/128bits versionen
kan opfylde de krav, så benytter jeg den. Og når den dag kommer, hvor NC 4.x
ikke længere får medleveret div. certifikater, som jeg jævnligt bruger, så vil
jeg da helt klart overveje at få en abonnementsordning med et certifikatfirma,
- og så er jeg egentlig ligeglad med, om det så hedder X eller Y eller Z, -
bare det kan opfylde mine krav.

> Vil du ikke give mig en URL på et websted som enten kræver at man bruger
> Communicator 4.8 128 bit eller køber sig et særskilt certifikat hos
> Verisign.

Jeg var på et tidspunkt - foråret 2001 - i forbindelse med nogle undersøgelser
til nogle internationale licensrettigheder inde på de amerikanske
forbundsmyndigheders sider (indenrigsministeriets) for at prøve, om jeg kunne
få de oplysninger, jeg skulle bruge. Jeg blev kort og godt nægtet adgang med
den ene begrundelse, at jeg ikke havde de korrekte "Access denied, missing
security certificates" og så en henvisning til - "Please go to the Verisign
sites and buy your permission certificates". - Klarere kan det vel ikke siges?
- Og nej, du får ikke yderligere opl om, hvad sagen drejede sig om.

> [...]
> nævner RSA og endda kun i en lille sikkerhedsgrad (56 bits). Det skal
> dog nok ses i sammenhæng med qdeas lille størrelse.

Det var ikke det, Qdea sagde til mig, da jeg ringede derover, - Ham jeg talte
med sagde udtrykkelig, at de brugte "RSA/Verisign Classes 3" ('classes 3' mener
jeg det var). Jeg bed netop mærke i, at det var et Verisign certifikat, da jeg
vidste, jeg havde alle 12 hovedgrupper, og så tænkte jeg, at så var det da
underligt, at jeg ikke også kunne bruge iCab, men iCab har netop ikke
RSA/Verisign Classes certifikaterne - kun ren RSA.

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-10-02 14:11

> [...]
> seneste versioner...' - Jeg synes ikke, der hersker tvivl om, at man så
> selv skal købe sine certifikater, hvis man vil bruge de allernyeste...

Det har jo ikke noegt med sikkerhed at gøre, men har du penge kan du få,
eller hvis du gider hente Communicator 4.8.

> Og så er Verisigns og andre tilsvarende store selskaber jo ikke just
> beregnet på den alm. 'Hr. Hansen' eller 'Fru Nielsen', men oftest på
> firmaer, der sætter en høj sikkerhedsgrad som et krav.

Netop min pointe. De her firmaer har jo kunder som Hr. Hansen og Fru
Nielsen. De skal jo ikke belemres med udgifter vel. Ansatte og partnere
vil blive udstyret med de rette certifikater for at kunne kommunikere
sikkert med firmaet.

> Jeg sætter høje sikkerhedskrav, og sålænge fx. Netscape 4.x/128bits versionen
> kan opfylde de krav, så benytter jeg den.

Det er fint med mig. Men det gør ikke Mozilla, Netscape, IE og andre
mindre sikre.

> [...]
> sites and buy your permission certificates". - Klarere kan det vel ikke siges?

Jo hvis du lige vil angive hvordan man på Verisigns sider køber sig et
public certifikat til en given server. Måske du skulle læse lidt om hvad
man kan købe hos Verisign for at forstå hvad jeg mener.

> - Og nej, du får ikke yderligere opl om, hvad sagen drejede sig om.

Det er jeg skam heller ikke intersseret i.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-10-02 16:08

Hej Michael

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Det har jo ikke noegt med sikkerhed at gøre, men har du penge kan du få,
> eller hvis du gider hente Communicator 4.8.

Øh? - det forstår jeg ikke... hvorfor har det ikke noget med sikkerheden at gøre,
når der henvises til, at man selv skal købe sine certifikater?

Jeg har og bruger nu NC 4.8, - det tog ca. 2 min at hente den ned i 128bits
versionen.

> [...]
> Nielsen. De skal jo ikke belemres med udgifter vel. Ansatte og partnere
> vil blive udstyret med de rette certifikater for at kunne kommunikere

Hm... selvfølgelig bliver e-handel mere og mere brugt, og det vil svirre rundt med
diverse kortnumre i æteren, men spørgsmålet er jo - skåret helt ned - hvem skal
betale for den sikkerhed ved handel gennem internettet... - Er det ikke brugeren? -
eller er det sælgeren? - Jeg mener selv, det er både og. - Sælger skal sørge for,
at tingene er i orden i hans ende af 'ledningen', mens køberen/brugeren skal sørge
for, at tingene er korrekte fra købers side.

Der er jo nu også en hel del IT kriminalitet med hacking og andre sjove numre, hvor
folk får 'stjålet' deres kortnumre. Og i flg. dansk lov, så er du som bruger den
ansvarlige for, at din ende af systemet er i orden.

> Jo hvis du lige vil angive hvordan man på Verisigns sider køber sig et
> public certifikat til en given server. Måske du skulle læse lidt om hvad
> man kan købe hos Verisign for at forstå hvad jeg mener.

Det kan jeg ikke. Linket var på det pågældende ministeriums site, så der må være
tale om et 'hidden access' til Verisign. Jeg kunne som du siger, ikke gå ind på
Verisigns site og finde samme side dér.

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-10-02 17:47

> Øh? - det forstår jeg ikke... hvorfor har det ikke noget med sikkerheden
> at gøre, når der henvises til, at man selv skal købe sine certifikater?

Det var også noget uklart og fjollet fra min side. Forbundsmyndighederne
vil alstå gerne dele informationer med dem som har den rigtige (gratis)
browser eller dem som gider at betale for selvsamme certifikat som
leveres med den gratis browser. Er de dumme eller hva?

> [...]
> både og. - Sælger skal sørge for, at tingene er i orden i hans ende af
> 'ledningen', mens køberen/brugeren skal sørge for, at tingene er korrekte

Udgifter til serverpark, webudvikling og sikkerhed betales på samme måde
som Brugsens udgifter til husleje, reklamer, personale via avancen på
produkterne.

> Der er jo nu også en hel del IT kriminalitet med hacking og andre sjove
> numre, hvor folk får 'stjålet' deres kortnumre. Og i flg. dansk lov, så er
> du som bruger den ansvarlige for, at din ende af systemet er i orden.

Ansvaret kunne såmænd ligge hos webudbyderen. Ingen handel medmindre
forbindelsen er sikker.

> Det kan jeg ikke. Linket var på det pågældende ministeriums site, så der
> må være tale om et 'hidden access' til Verisign. Jeg kunne som du siger,
> ikke gå ind på Verisigns site og finde samme side dér.

Ok, men kunne vi så blive enige om at krav om indkøb af certifikater
optræder meget sjældent. Måske andre i dette forum kunne komme med en
tilbagemelding på om de har oplevet dette.

Hvis ikke så vil jeg lade det ligge inden vi kører mere i ring.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-10-02 01:32

Hej Michael

> [...]
> browser eller dem som gider at betale for selvsamme certifikat som
> leveres med den gratis browser. Er de dumme eller hva?

Husk lige på, at den 'gratis' browser jo blev klassificeret og godkendt af
myndighederne i sin tid.

Jeg tror ikke, de er spor dumme, men de forhindrer effektivt folk, der 'bare
vil kigge', mens personer, der har _brug_ for informationerne formentlig også
er villige til at betale det, det koster at få informationerne.

> Udgifter til serverpark, webudvikling og sikkerhed betales på samme måde
> som Brugsens udgifter til husleje, reklamer, personale via avancen på
> produkterne.

- Altså som en ganske alm. forretningsomkostning, der kan trækkes fra på
udgiftssiden...

> Ansvaret kunne såmænd ligge hos webudbyderen. Ingen handel medmindre
> forbindelsen er sikker.

Det vil da kun glæde mig og andre e-handlende, hvis det blev tilfældet, men som
det ligger pt, så tror jeg ikke, det vil være særligt hensigtsmæssigt, da det
vil fordyre i forvejen alt for høje priser på IT abonnementer. Og svjv. vil det
vel også kræve en lovændring med en kontrolinstans, der så skal/kan vurdere den
enkelte udbyders system, - igen en fordyrende omkostning, som jeg tror de
færreste vil betale.

Men helt ærlig, så vil det være til fordel for brugerne i det lange løb, og vi
vil få 'luget ud' blandt de mindre fine udbydere...

> Ok, men kunne vi så blive enige om at krav om indkøb af certifikater
> optræder meget sjældent.

Hvorvidt det er sjældent eller ikke, vil jeg lade være usagt. Jeg har kun
oplevet det i forbindelse med adgang til visse US Gouvernment sites. - Modsat
herhjemme, hvor enhver kan gå ind på alt i ministeriernes sider, - og åbenbart
også hacke sig direkte ind på deres netværk...-) - men det er en helt anden
snak...

> Måske andre i dette forum kunne komme
> med en tilbagemelding på om de har oplevet dette.
>
> Hvis ikke så vil jeg lade det ligge inden vi kører mere i ring.

Gerne for min skyld...

mvh. Erik Richard

Fra : Peter B P

Dato : 18-10-02 18:57

> [...]
> sikkerhedsklassificering end i Netscape Communicator 4.79/128bits og
> 4.8/128bits versionerne, - og desuden er de begge mere end 3x hurtigere

Så taler vi ikke om alle de huller der er i NS 4.x's HTML, DHTML, XML,
CSS og Java/JavaScriptunderstøttelse.

Fra : Robert. Widenmann

Dato : 19-10-02 00:52

Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> Så taler vi ikke om alle de huller der er i NS 4.x's HTML, DHTML, XML,
> CSS og Java/JavaScriptunderstøttelse.

Alt i alt en lærerig og i næsten alle henseende interessant
meningsudveksling, og jeg takker. Men det bomærkeproblemet er ligesom
blevet begravet under al den lærdom....

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-02 03:12

Hej Bob

"Robert. Widenmann" wrote:

> Alt i alt en lærerig og i næsten alle henseende interessant
> meningsudveksling, og jeg takker.

Problemet er bare, at der er en del, der såsnart man blot nævner ordet
Netscape Communicator 4 et-eller-andet, så er det som at få en trold til at
fare op af en æske..

> Men det bomærkeproblemet er ligesom
> blevet begravet under al den lærdom....

Jamen, har du slet ikke set mit første svar til dig? Message ID
<3DACD6B0.4D0F697C@mail1.stofanet.dk>, - der får du næsten en trin for trin
instruktion jtil, hvordan du kan modificere / redigere dine bookmarks....

mvh. Erik Richard

Fra : Robert. Widenmann

Dato : 20-10-02 02:15

> [...]
> instruktion jtil, hvordan du kan modificere / redigere dine bookmarks....

Nej, det havde jeg ikke; svaret er aldrig kommet frem på min skærm. Nu
har jeg læst det vha Google og kan se at det er en meget detaljeret
gennemgang af hvordan man åbner og ordner bogmærker samt tilføje nye.
Det takker jeg for.

Men mit spørgsmål havde med noget andet at gøre. I forbindelse med en
opgradering af OS'en til 9x og indførelse af et netværk med vores to
maskiner, kom mine gamle bogmæker til at havne i den ene maskine, hvor
alt gik fortræffeligt. Så kopierede jeg bomærkerdokumentet og flyttede
det til den anden men har ikke kunnet få N i maskine nr 2 til at
anerkende eksistensen af disse bogmærker.

Jeg har forsøgt alt hvad jeg kan hitte på: fulgt vejvisningen i Ns
hjælpeprogram; sat bogmærkerne i samme mappe som N; i Necessary
Documents (for N, atlså); i Ns mappe i Preferences i en undermappe der
hedder User Profile og endnu en undermappe med titlen User Bookmarks,
dvs i Systemmappen. Niks og nul. N vil ikke vide af mine gamle
bogmærker.

Til sidst ved at gå til File>Open>Bookmarks... fik jeg programmet til at
optage mine bogmærker som om de var gæster, altså som en enkel bogmærke
indeholdende alle mine gamle og i dokumentformat. Åbner jeg
bogmærkedokumentet har jeg nu adgang til alle de rigtige bomærker, men
jeg kan ikke sætte en ny bogmærke ind i nogle af de gamle mapper men må
begynde forfra; det ville være det samme som at sætte en bogmærke ind i
en anden b.

Formeentlig skal jeg nøjes med og glæde mig over hvad jeg har opnået.
Det var dog immervæk noget.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-10-02 01:47

Hej Robert

"Robert. Widenmann" wrote:

> [...]
> har jeg læst det vha Google og kan se at det er en meget detaljeret
> gennemgang af hvordan man åbner og ordner bogmærker samt tilføje nye.

Hm, jeg kan se, du bruger TDC, - så det er sandsynligvis drfor...

> [...]
> det til den anden men har ikke kunnet få N i maskine nr 2 til at
> anerkende eksistensen af disse bogmærker.

Det er her, du har gjort en 'fejl'. Du skulle have kopieret hele 'Netscape Users'
mappen fra din indstillingsmappe over på maskine nr. 2.

Så du skal gøre flg. Slet den 'Netscape Users' mappe og 'Netscape Registry', du
har på maskine nr. 2. Kopier derefter begge de to fra nr. 1 over i
indstillingsmappen til nr. 2.

Afbryd netværket - ved fx. at slukke for maskine nr. 1. Start så NC på nr. 2 og
den vil fortælle dig, at den ikke kan finde nogen profiler. Vælg 'Select' og
naviger dig til indstillingsmappen -Z Netscape Users -> Profiles og vælg den
profil, du har dér, og du vil kunne starte NC 4.79/4.8 med den profil og alle
dine data i 'Netscape Users' mappen er bibeholdt. - Og det er inkl. dine NC
prefs, bogmærker, adressebøger, newsgroups etc..

> [...]
> en anden b.
>
> Formeentlig skal jeg nøjes med og glæde mig over hvad jeg har opnået.

Det er lidt træls, at man ikke kan bruge sine bogmærker og andre ting, hvis man
skifter fra en maskine til en anden, men brug metoden ovenfor. Det virker! - Jeg
har selv lige gjort det, da jeg har ryddet min 'Master disk', så den er klar til
at kunne få X.2 installeret. - Jeg kører nu kun fra 'Slave' disken og har været
nødt til at vælge profilerne igen for at kunne starte. Alt er som det skal være,
- bogmærker, mails, adressebøger og alt andet...

mvh. Erik Richard

Fra : Robert. Widenmann

Dato : 22-10-02 04:39

> [...]
> 4.79/4.8 med den profil og alle dine data i 'Netscape Users' mappen er
> bibeholdt. - Og det er inkl. dine NC prefs, bogmærker, adressebøger,

Du skal have mange tak. Det virkede! Men fy for et stykke arbejde blot
for at flytte hvad der faktisk kun er en enkel fil. Man skulle tro at en
eller anden bureaukrat havde været på spil.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-10-02 06:19

Hej Bob

- ja mon ikke! - har selv gjort det et par gange nu.... Men det, der reelt
sker, hvis du blot flytter bookmarkfilen er, at du 'sletter' det link, der er
mellem 'bookmark' + 'Netscape Registry' + 'Netscape User Profile' OG - ikke
mindst - 'Netscape Users. Når du flytter det hele, kan den 'bare' ikke finde
Netscape Users igen, men linket er der stadig og den retableres, når du vælger
den igen.

"Robert. Widenmann" wrote:

> Du skal have mange tak. Det virkede! Men fy for et stykke arbejde blot
> for at flytte hvad der faktisk kun er en enkel fil. Man skulle tro at en
> eller anden bureaukrat havde været på spil.

mvh. Erik Rihcard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-02 02:43

Hej Peter

Der er himmelvid forskel på Netscape Communicator 4.x i alm. 56bits udg. og
så den samme i 128bits udgaven.

Efter at jeg allerede i 1997 fik lov til at bruge highencryted versionerne,
så har jeg ikke brugt andet, - og det er jeg temmelig glad for idag. Jeg fik
tilladelsen, qua jeg er tilknyttet et US baseret firma, hvor vi ofte får
fortrolige data tilsendt.

Og det underlige er, at jeg _aldrig_ har haft Java / JavaScript problemer på
highencrypted versionerne. Og svjv. heller ikke med hverken XML eller EML...

mvh. Erik Richard

Fra : Jakob

Dato : 22-10-02 17:22

> Robert. Widenmann <merrybob@tdcadsl.dk> wrote:
>
> Må jeg anbefale at du opdaterer til Mozilla 1.1?
>
> Netscape 4.x er så langt bag tiderne at den *knirker*

En ting der er smart ved Netscape Communicator v. 4.79 er
bookmark-roaming, der gør det mulig at have de samme bookmarks på flere
computere. Den lagrer dem simpelthen på en server.

Denne funktion har jeg ikke set i andre browsere.

hilsen Jakob

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-10-02 19:45

jakobSLET@DETTEmac.com (Jakob) writes:

> [...]
> computere. Den lagrer dem simpelthen på en server.
>
> Denne funktion har jeg ikke set i andre browsere.

Den fungerer også elendigt. Jeg har implementeret den en gang med
mod_roaming på en apache server. Fidusen er, at hver gang du starter
netscape angiver du brugernavn, server og password, hvorefter netscape
downloader din profil (evt. kun dine bookmarks) og efterfølgende
uploader dem, når du afslutter netscape. Alle tiders, skulle man
tro. Hvis altså bare du kunne regne med altid at kunne nå din server
med en fornuftig forbindelse. Det kan man ikke.

Desuden er Netscape Communicator 4.x forældet.