At stjæle slik fra børn
Fra : Tine

Dato : 14-10-02 23:05

Hej!
Min søn på 11 år spiller Diablo2. Han mistede sin account - hedder det
vist - i aften. Han dummede sig, eller han blev snydt til at udlevere sit
password. Og det er dumt at udlevere det! Han er da også mest gal på sig
selv samtidig med at han er temmelig ulykkelig. Det var et godt spil - en
account, som han selv havde fået af én, der ikke længere gad at spille, og
der var en masse rigtig gode figurer.
Mit spørgsmål: Kan man gøre noget for at få den tilbage? Kan man gøre noget
for at forhindre, at det sker igen (ud over at undlade at udlevere sit
password, altså)?
Et andet spørgsmål: Hvordan forhindrer man at hackere hugger ens ting? Det
har han nemlig også været udsat for et par gange.
Håber på jeres forståelse - han er jo ikke så gammel endnu.
Hilsen
Tine

Fra : Devast8or

Dato : 14-10-02 23:28

Tine <tinek@pc.dk> wrote in message
> [...]
> der var en masse rigtig gode figurer.
> Mit spørgsmål: Kan man gøre noget for at få den tilbage?

Så vidt jeg ved, nej. Prøv at kigge på www.battle.net/diablo2exp, under FAQ
det kan være der står noget der. Men som sagt mener jeg ikke at der kan
gøres noget for at få den acc. tilbage.

> Kan man gøre noget
> for at forhindre, at det sker igen (ud over at undlade at udlevere sit
> password, altså)?

Undlad at udlevere dit password, undlad at bruge alle mulige mærkelige 3.
parts programmer (der kan være key-stroke-loggere gemt i, altså et program
der "kigger med" når man taster sit PW ind for at logge på), undlad at falde
for alle mulige mærkelige ting i stil med "lær dit eller dat" (at dupe items
er den mest brugte, men jeg har også set "lær at skrive med farver").
Sidstnævnte går mere ud på at få spilleren til at droppe et item i spillet
så en anden kan snuppe det, men det er stadig belastende.

> Et andet spørgsmål: Hvordan forhindrer man at hackere hugger ens ting? Det
> har han nemlig også været udsat for et par gange.

Hov, den fik jeg vist svaret på ovenover. Men generelt er det en god ide at
tænke sig om, for der er virkelig mange idioter på Battle.net. Hvis noget
lyder for godt til at være sandt, så er det det nok også. Sad but true :/

> Håber på jeres forståelse - han er jo ikke så gammel endnu.
> Hilsen
> Tine

Hvis ikke han helt har mistet modet, men stadig vil spille videre kan jeg
nok godt undvære nogle items så han kan få startet en ny account op. Jeg
spiller ikke så meget mere, så jeg kan nok godt undvære nogle ting. Smid mig
en mail på Morten (at) Teilmann (dot) biz og fortæl mig hvornår han plejer
at spille, så skal jeg prøve at fange ham.

Devast8or

P.S. Han skal selvfølgelig heller ikke give sin CD-Key til nogen, den er der
nemlig også folk der gerne vil have fat i. Og husk at Blizzard aldrig vil
spørge om hverken password eller CD-key, så folk der påstår de er fra
Blizzard er helt sikkert ude på noget fusk.

--
Spamfilter activated

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-10-02 23:53

Devast8or wrote:
> [...]
> en mail på Morten (at) Teilmann (dot) biz og fortæl mig hvornår han plejer
> at spille, så skal jeg prøve at fange ham.

Jeg kender en som er på vej til at droppe at spille DII og jeg vil tro
der er en god chance for at han gerne vil donorere noget gear, hvis det
er interresant så smid mig en mail så skal jeg spørge ham.

Mvh

Bruno

Fra : Connor

Dato : 15-10-02 00:12

Hvis din søn vil ha hjælp til at booste en ny mand igennem vil jeg (og evt.
et par clanmembers) gerne hjælpe. Kan sikkert også undvære et par items.

M.v.h
ICQ: 138481511

Ps. Stol ikke på NOGEN man ikke kender på Battle.net

Fra : Rasmus

Dato : 15-10-02 12:19

On Tue, 15 Oct 2002 00:05:01 +0200, "Tine" <tinek@pc.dk> wrote:

>Hej!
>Min søn på 11 år spiller Diablo2.

Han skal ud at lege i stedet for at blive en computernørd.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 15-10-02 13:32

Rasmus wrote:

> Han skal ud at lege i stedet for at blive en computernørd.

Er man en computernørd fordi man spiller computerspil?

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Simon Kamber

Dato : 15-10-02 14:03

On Tue, 15 Oct 2002 13:19:15 +0200, Rasmus <rapper@hotmail.com> wrote:

>Han skal ud at lege i stedet for at blive en computernørd.
Uhadada, hvad laver en anti-nørd så i denne gruppe? Eller førler man
sig truffet?

Fra : Simon Nejmann

Dato : 15-10-02 14:20

>Han skal ud at lege i stedet for at blive en computernørd.

JA!!! Det er jo et medicinsk faktum, at alle muskler i kroppen svækkes
så kraftigt, at det bliver fysisk umuligt at gå ude og lege efter blot
få minutters eksponering med Diablo 2 !!

Vågn dog op... Det er fuldt ud muligt at både have venner i den
virkelige verden og være fysisk aktiv selvom man spiller computer en
gang imellem.
Vil du virkelig påstå at du aldrig hverken så fjernsyn eller spillede
computer som barn??

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : GrandOldMan

Dato : 15-10-02 23:02

"Simon Nejmann" <snejmann@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gang imellem.
> Vil du virkelig påstå at du aldrig hverken så fjernsyn eller spillede

Alt med måde... mere end 8 timers gaming om dagen er overdrevet....LOL

Jeg har lige været til party i KBH.. men spillevenner.... så.. pc gaming er
vel den nye del af hverdagen....
skal man have nye venner så må man vel lede hvor der er.. f.eks på nettet..

Og det er da nogle utrolige flotte og venlige (menneskelige) svar Tina har
fået.... så bare klø på... det er heldigvis ikke alle på netter der er tyve
og banditter..

--
Hilsen

GrandOldMan
CL in TheOutlaws a Danish DayOfDefeat Clan
HP: www.theoutlaws.tk
mIRC: Channel #theoutlaws on Quakenet

Fra : Tine

Dato : 16-10-02 13:42

"GrandOldMan" <grandoldman@tcdadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er da nogle utrolige flotte og venlige (menneskelige) svar Tina har
> fået.... så bare klø på... det er heldigvis ikke alle på netter der er
tyve
> og banditter..

Ja, tak for svar og kommentarer.
Det var rart at blive godt modtaget og føle sig velkommen. Det er ikke en
selvfølge i alle grupper

Hilsen
Tine