Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt digi-kamera
Fra : Sinkbæk

Dato : 14-10-02 20:04

Hej!

Jeg har netop købt et Samsung 340 digitalkamera (i Bilka til 2.995). Da jeg
pakkede den op fandt jeg til min store forbavselse ud af at der ingen lader
er med - så jeg kan ikke lade mit kamera op, der skal efter min læsning af
manualen nye batterier i, når de medfølgende slipper op. Jeg vil gerne høre
om dette kan passe, eller om det er mig der misforstået et eller andet?

Hvis det er rigtigt, at man ikke lade batterierne op i kameraet, vil jeg
gerne have nogen anbefalinger til kameraer i samme prisklasse. Mine krav er
min. 2,5 Mpixel, videotilslutning, oplademulighed, min. 2x optisk zoom,
gerne indstille muligheder for blænde og/eller lukker, min. 16 mb huk.
medfølgende, flash.

Jeg vil lige nævne at det er mit første digitalkamerakøb.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 14-10-02 20:36

Hej Thomas.

Hvis det er normale triple A, tror jeg det er meget normalt. Der fulgte
heller ingen lader med til mit Canon. Det bedste at gøre er at anskaffe
nogle 1600 eller 1700 milliamperes batterier og en lader. De holder lang
tid.

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : Niels

Dato : 14-10-02 20:40

"Sinkbæk" <thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> wrote in message
> [...]
høre
> om dette kan passe, eller om det er mig der misforstået et eller andet?

Jeg kender ikke modellen, men hvis de batterier, der følger med kameraet er
almindelige AA batterier, så ja, du skal have fat i nogle genopladelige
batterier med lader.

Fra : ha

Dato : 14-10-02 20:49

Sinkbæk skrev:
> [...]

> efter min læsning af manualen nye batterier i, når de medfølgende
> slipper op. Jeg vil gerne høre om dette kan passe, eller om det er

Det ser desværre sådan ud, (producentens hjemmeside)
http://makeashorterlink.com/?Y35412B12
men det er vel ikke værre end at du må ud og købe en batterilader.
De koster ikke mere end et par hundrede kroner eller deromkring.

> Hvis det er rigtigt, at man ikke lade batterierne op i kameraet, vil
> jeg gerne have nogen anbefalinger til kameraer i samme prisklasse.

Hvis du ellers er tilfreds med kameraet, så behold det. Da jeg for et
års tid siden købte et olympus, var der heller ingen lader med. En
ekstern lader har jo også den fordel, at du kan have et sæt batterier
til opladning medens du fotograferer med det andet sæt. Forudsat
du køber 2 sæt genopladelige batterier naturligvis.

mvh
ha