Brænde CDér på brændeovnen
Fra : RacingBabe

Dato : 14-10-02 13:46

Ja det ha jeg faktisk gjort

En fin stak på ca. 20 cdér/covers smeltede.

Er der nogen der har en idé om, hvordan jeg fjerner resterne af det plastic
der smelter og lugter forfærdeligt hver gang ovnen er tændt?

Det kan IKKE bare skrabes af.....

--
Jeanne Maria Fjorback
SV650S

www.fjorback.dk
www.mc-logo.dk

Fra : PEB

Dato : 14-10-02 16:44

Hejsa
Spørg Leth han ved alt

Fra : Howard

Dato : 14-10-02 17:01

> [...]
plastic
> der smelter og lugter forfærdeligt hver gang ovnen er tændt?

Tror du har misforstået begrebet brandbar Cd'er!

Prøv at fyr godt op i ovnen, når den er blevet godt varm, så må det være
nemmer at skrabe af.

Ellers tror jeg det skal have lov til at brande af, så må i fyre med åbne
vinduer.

Carsten

Fra : Michael Tidemand

Dato : 14-10-02 17:18

Jaa, Prøv at fryse det af, så det krystaliser og bank let med en hammer.
Fryse patronen kan købes i et bygge marked. Det samme gør men med tyggegummi
på tæpper og mure.

Mich
"Howard" <news@"stop-spam"chiptech.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nemmer at skrabe af.
>
> Ellers tror jeg det skal have lov til at brande af, så må i fyre med åbne

---

Fra : Andersen

Dato : 14-10-02 17:23

> [...]
plastic
> der smelter og lugter forfærdeligt hver gang ovnen er tændt?

Hvad med at stryge det af med trækpapir.
Evt. efter der er fyret godt op så al plast er "flydende".

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 14-10-02 22:50

> [...]
plastic
> der smelter og lugter forfærdeligt hver gang ovnen er tændt?

Prøv at opløse det med cellulosefortynder eller mineralsk terpentin. HUSK at
ovnen skal være slukket helt
Mange typer plastik er nemlig baseret på olie og kan derfor
opløses/blødgøres med fortynder.
Ellers er der nok ikke andet for end at bruge stålbørsten og så give ovnen
lak/sværte igen, men det er jo et større projekt...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : JAN ACHMANN

Dato : 15-10-02 01:34

Jeanne,
Jeg aner ikke, hvilken plastype CD'er er lavet af...spørg evt. hos Tocano i
Smørum...de burde vide det (De fremstiller musikcder).
Hvis du kender plastypen er det sikkert ikke umuligt at finde en
opløsningsmiddel, der kan fjerne resterne.
ALTERNATIVT kan du brænde plastresterne væk med en gasbrænder en gang for
alle. Under forudsætning af at din ovne er af støbejern....emaljerede ovne
ved jeg ikke om kan tåle det. Den løsning ville jeg nok bruge, da den jo med
sikkerhed fjerner det hele..
Jan