Daube
Fra : netper

Dato : 13-10-02 16:27

Endnu et af de franske ord som ik er til at finde ud af. Jeg kan
umildbart ikke se et sammenhæng i de opskrifter jeg har fundet hvor
daube indgår i titlen, det skulle da lige være at det er retter med
oksekød.

Er der nogen der har et bud på hvad det betyder.

Mvh
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Svend Andersen

Dato : 13-10-02 17:10

netper.news@kandu.dk writes:
>Er der nogen der har et bud på hvad det betyder.
En fransk syuvning, se her:

daube
[DOHB]
A classic French dish made with beef, red wine, vegetables and seasonings,
all slowly braised for several hours. Every region in France has its own
version of daube, sometimes made in a special, very deep, covered pottery
casserole called a daubière .

hilsen Svend A

Internet for mennesker:
http://www.enterpol.1go.dk/