Udsædvanlig god grundsauce til pizza
Fra : Klaus Petersen

Dato : 12-10-02 16:00

Hej NG.

Er der nogen her der kender en udsædvanlig god opskift til en pizza
grundsauce?

Klaus.

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 12-10-02 22:24

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her der kender en udsædvanlig god opskift til en pizza
> grundsauce?

Prøv med løg og hvidløg svitset i olivenolie, en dåse hakkede/flåde tomater
+ en dåse tomat pure', evt. frisk chili og rød peber, basilikum + organo
(blend evt.), derefter simrekog med laurbærblade indtil pizzadejen er
færdighævet. Husk at tage laurbærbladene op.... Husk også lidt salt og
peber....

Mvh. Lars Lienhøft Larsen

Fra : Bettina Madsen

Dato : 13-10-02 09:08

> [...]
> (blend evt.), derefter simrekog med laurbærblade indtil pizzadejen er
> færdighævet. Husk at tage laurbærbladene op.... Husk også lidt salt og

....hvis saucen bliver for skarp/syrlig, så kom 1-2 tsk sukker i.

Men ellers kan jeg tilslutte mig ovenstående.

Bettina

Fra : Klaus Petersen

Dato : 13-10-02 22:58

Takker. Det vil jeg prøve.

Fra : Martin Seebach

Dato : 13-10-02 12:45

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG.
>
> Er der nogen her der kender en udsædvanlig god opskift til en pizza
> grundsauce?

Det er jo ikke just en opskrift.. og den er ikke til pizza :) .. men i
politiken sidste lørdag skrev Camilla Plum om tomater, og anbefalede blandt
andet at karamelisere dem (det kan man fordi der er sukker i) til pasta
sauce.

Jeg legede lidt med det, og kom frem til noget i stil med at man svitser
løg, basilikum etc (ikke tomater) i olie og tager det af panden. Så hælder
du godt (meget!) med olie på panden og varmer det meget op.. højeste
varmeinstilling på komfuret, og når det er godt varmt, hælder du en dåse
hakkede tomater på. Pas på stænkt og andet godt :) Lad det ligger ved høj
varme i lidt tid, ind til tomaterne bliver mørkebrune/sorte i kanten og skru
så ned og hæld løgene på igen. Det sorte er ikke kul, men karameliseret
sukker fra tomaterne og det giver en ganske god smag.

Tænkte at det kunne bruges til pizza, også?

--
Venlig hilsen
Martin Seebach