Batteri : AERO YT5L-BS
Fra : Nikolaj Nielsen

Dato : 11-10-02 18:56

Hej Ng

Jeg har lige købt et AERO YT5L-BS (
http://www.thansen.dk/product.asp?c=94763657&n=282585058&pn=434672432 )

Sådan et batteri skal jo oplades, der står godt nok at der skal bruges en
impulslader, men en af mine bekendte som er automekaniker siger at man
sagtens kan bruge en alm. lader men at man bare skal holde øje med at der
ikke kommer over 16volt på det......
Mit spørgsmål er så : Er der nogle der ved hvor mange amp/miliamp sådan en
fucker skal lades med, og evt hvor lang tid?? og er der evt en formel for at
renge det du??????

På forhånd tak for hjælpen
Nikolaj Nielsen

Fra : PHK

Dato : 12-10-02 05:17

"Nikolaj Nielsen" <Nikolaj@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fucker skal lades med, og evt hvor lang tid?? og er der evt en formel for

=10 af batteriets kapacitet, altså 1/10 af 5A, = 500 mA.

--
_
|_|

Fra : Nikolaj Nielsen

Dato : 12-10-02 13:23

Mange tak for svaret

Nu er det sådan at jeg kun ligger inde med en 300mA oplader, er der nogle
det ved hvad der sker hvis jeg oplader den med sådan en, og om det evt bare
kommer til at tage længre tid?

Og så lige et sidste spørgsmål =)

Skal opladerens + pol tilstulles batteriets - pol? Eller hvad??

På forhånd tak for svaret

Nikolaj Nielsen

Fra : PHK

Dato : 12-10-02 15:53

> [...]
>
> Nu er det sådan at jeg kun ligger inde med en 300mA oplader, er der nogle
> det ved hvad der sker hvis jeg oplader den med sådan en, og om det evt

Det kommer bare til at tage længere tid.

Grunden til at man siger 1/10 er for ikke at lade batteriet for hurtigt -
det slider på det.

> Og så lige et sidste spørgsmål =)
>
> Skal opladerens + pol tilstulles batteriets - pol? Eller hvad??

Plus til plus og minus til minus.
Rødt er plus.

--
_
|_|

Fra : Nikolaj Nielsen

Dato : 12-10-02 17:49

Mange tak for hjælpen!!

Venlig Hilsen
Nikolaj

Fra : GrandOldMan

Dato : 18-10-02 22:55

> Mange tak for hjælpen!!
>
> Venlig Hilsen
> Nikolaj
>

> "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> nogle

Hvorfor lade et batteri...?

når der kommer syre på er det på 70% af fuld kapacitet.... og så er det da
bare at sætte det i og så kører så lades det helt op.. eller er der noget
som jeg helt har overset ved knallertbatterier..

--
Hilsen

GrandOldMan
CL in TheOutlaws a Danish DayOfDefeat Clan
HP: www.theoutlaws.tk
mIRC: Channel #theoutlaws on Quakenet

Fra : PHK

Dato : 19-10-02 08:52

"GrandOldMan" <grandoldman@tcdadsl.dk> skrev i en meddelelse

> når der kommer syre på er det på 70% af fuld kapacitet.... og så er det da
> bare at sætte det i og så kører så lades det helt op.. eller er der noget
> som jeg helt har overset ved knallertbatterier..

Batteriet har bedst af at blive ladet helt op første gang. Lige som når man
køber en mobiltelefon - der står i brugsanvisningen at den skal lade i et
døgn før den er klar til brug.

--
_
|_|

Fra : ipv

Dato : 15-12-02 12:56

"Nikolaj Nielsen" skrev d. 11-10-02 18:56 dette indlæg :
> [...]
sådan en
> fucker skal lades med, og evt hvor lang tid?? og er der evt en formel

Hej Jeg sente en mail til Thansen og spurte angående om impulslader og
her er svaret
Hej ipv.

Tak for din email.

Der er indbygget impulslader i en billader.

Med venlig hilsen / Best regards
T. HANSEN GRUPPEN A/S

Jonas Alexandersen

http://www.kandu.dk/