Apple's skrift?
Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 25-02-01 17:28

Hej alle,

jeg leder efter den labre skrift, som Apple bruger på deres websites,
den serif-skrift der ligner Times.

Hvad var det den hed? APpleGaramond, eller er det en nyere font?

--
Peter
http://titancity.com/misc/amigalinks.html - AMIGA links!

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-02-01 17:54

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Hej alle,
>
> jeg leder efter den labre skrift, som Apple bruger på deres websites,
> den serif-skrift der ligner Times.
>
> Hvad var det den hed? APpleGaramond, eller er det en nyere font?

Jeg mener den hedder Garamond Narrow.

Martin

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 25-02-01 20:33

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jeg mener den hedder Garamond Narrow.
>
> Martin

Den kunne jeg mægtoig godt bruge. Er der nogen der har den så jeg kan
prøve den?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-01 21:22

> Den kunne jeg mægtoig godt bruge. Er der nogen der har den så jeg kan
> prøve den?

Hvis du har en apple laserprinter følger den med.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-02-01 22:05

In article <1epecc3.133wsl1103axiaN%martinmarius@petersen.mail.dk>,
martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) wrote:

> Jeg mener den hedder Garamond Narrow.

AppleGaramond er en spinkel variant af Garamond - bruges på maskiner,
web-overskrifter, manualer. Den bruges ikke til almindelig tekst på
skærmen - dertil er den håbløs.

Den skrift som bruges på skærmen i Mac OS X er Lucida Grande, 13 pkt.

//Peter Gersmann

Fra : clauslundholm@mac.co~

Dato : 25-02-01 22:15

Hejsa.

> Den skrift som bruges på skærmen i Mac OS X er Lucida Grande, 13 pkt.
Er det ikke AppleLoosa som bruges i Mac OS X? Eller er det bare det den også
kaldes?

--
\Claus...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-02-01 01:31

Hej Martin & Peter

Jeg synes, den er lidt for bred til at være narrow udgaven. Jeg mener helt
bestemt, det er denk der hedder ClassicGaramond (fra Aldus nu Macromedia
URWGaramond) eller Apple Garamond. Den kan bl.a. findes på Info-Macs
hyperarchive / Fonts. Eller hvis nogen af jer vil have hele
Garamondpakken, så send blot en mail til mig off-list. Jeg har de fleste
af dem. - Jeg lider af den sygdom, der hedder 'skriftomani' -)))

mvh. Erik Richard

Martin Petersen wrote:

> Jeg mener den hedder Garamond Narrow.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Magnus Rohde

Dato : 25-02-01 18:42

d. 25/02/01 17:27 skrev Big Green Lizard aka Peter Perlsø på root@NOSPAM.com
i artiklen 1epeb4u.m2cl2g1cg133oN@12.ppp1-24.worldonline.dk:

> Hej alle,
>
> jeg leder efter den labre skrift, som Apple bruger på deres websites,
> den serif-skrift der ligner Times.
>
> Hvad var det den hed? APpleGaramond, eller er det en nyere font?

Den de bruger i deres trykte materiale er AppleGaramond, det er sikkert også
den de bruger på deres websites. Jeg har den vist liggende et eller andet
sted...

Magnus

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 25-02-01 20:33

Magnus Rohde <magnus-marius@mailandnews.com> wrote:

> [...]
> den de bruger på deres websites. Jeg har den vist liggende et eller andet

Hit! :)

Fra : Magnus Rohde

Dato : 25-02-01 22:00

d. 25/02/01 20:33 skrev Big Green Lizard aka Peter Perlsø på root@NOSPAM.com
i artiklen 1epehm8.190a2qac3k680N@70.ppp1-9.worldonline.dk:

> Hit! :)

<http://www.elefant.subnet.dk/AppleGaramond.sit.hqx>

Jeg piller den ned igen i morgen aften.

Magnus

Fra : Jakob Bock

Dato : 25-02-01 21:38

> Den de bruger i deres trykte materiale er AppleGaramond, det er sikkert også
> den de bruger på deres websites. Jeg har den vist liggende et eller andet
> sted...

Jeg vil lige gøre opmærksom på at fonte ligesom så meget andet er beskyttet
af loven om ophavsret, og man derfor skal købe retten til at benytte den
pågældende font -- så fremt dette er muligt. F.eks. er en del skrifter
specielt designet fra bunden eller med udgangspunkt i et ekstisterende
skriftsnit til firmaer der ønsker at have et unikt udtryk i deres
skriftbillede. Et eksempel på dette er den skrift SAS bruger i deres
annoncer, og som man nok så ærgerligt ikke kan benytte sig af. Ikke fordi
den ikke kan skaffes, men fordi den tilhører SAS.

Mvh
Jakob