Størrelse på kløvet pejsebrænde
Fra : PH

Dato : 10-10-02 12:07

Hej

Er der nogen der ved om der er sådan en slags standard størrelse på kløvet
pejesebrænde?

Jeg mener ikke længden af stykkerne, men tykkelsen.

Vi fik leveret to paller ask i går, og den ene palle træ var helt fin, lige
til at smide i ovnen, men stykkerne i den anden mindede mere om huggeblokke
end om pejsebrænde.

Tykkelsen var for ca 20-25 % over 35 cm i diameter - og dem kan jeg altså
ikke få i min oven. Ydermere var mange af disse stykker så knudrede at jeg
kan forestille mig at jeg får et mægtigt hyr med at få dem flækket med min
økse.

Hvad ville i gøre? Skal jeg klage til leverandøren? Og hvad kan jeg
forlange, træet står ikke længere på pallen, for vi skulle have det væk fra
indkørslen, så det er lagt på plads nu...

PH

Fra : Soren Pedersen

Dato : 10-10-02 14:51

> [...]
fra
> indkørslen, så det er lagt på plads nu...

Om der er en std. ved jeg ikke men jeg har aldrig modtaget så tykke stykker.
Og hvis jeg gjorde kom de tilbage der hvor de kom fra, da jeg ville få
problemer med min brændeovn, som er i mellemklassen. Snak med leverandøren
om han ikke har en brændekløver du kan låne uden beregning, hvis han da ikke
er villig til at tage det tilbage.
Men kunne du ikke fortælle os hvor du har købt det, så vi er advaret ?

Mvh
/Søren

Fra : PH

Dato : 10-10-02 14:57

Nej, jeg er ikke interesseret i at skrive hvor jeg har det fra, da jeg
tidligere har fået maget fint brænde fra leverandøren, og da det jo kun var
den ene palle der indeholdt så store stykker.
Måske hvis de ikke vil imødekomme min reklamation på en eller anden
fornuftig måde, men de skal da lige have chancen.

PH