Julesnaps
Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 09-10-02 11:45

Jeg kan ikke finde min opskrift på den julesnaps der har været postet
her,jeg tror det var sidste år ,og der var noget med der skal være 40 af
hver del.
Kan nogen hjælpe.

M.v.h
Niels Wang Hansen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-10-02 12:15

Således skrev Niels Wang Hansen <nilswang@worldonline.dk> i
dk.kultur.mad+drikke Wed, 09 Oct 2002 12:44:34 +0200:

>Jeg kan ikke finde min opskrift på den julesnaps der har været postet
>her,jeg tror det var sidste år ,og der var noget med der skal være 40 af
>hver del.
>Kan nogen hjælpe.

Poul Andersen postede
den 29-12- 1998 og den ser rigtig nok ud:

Knud
--
Np: Brian Bromberg - Fooled Ya

Fra : KA

Dato : 09-10-02 22:15

Hejsa

Jeg tror da jeg vil kaste mig ud i julesnapsen.
Jeg er bare lidt i tvivl ... 40 stks sukker,
bliver den ikke ret sød ?

Med venlig hilsen
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-10-02 23:15

Således skrev "KA" <kijea@get2net.dk> i dk.kultur.mad+drikke Wed, 9
Oct 2002 23:14:47 +0200:

>Hejsa
>
>Jeg tror da jeg vil kaste mig ud i julesnapsen.
>Jeg er bare lidt i tvivl ... 40 stks sukker,
>bliver den ikke ret sød ?

Jeg syntes selv at det lyder som en kvalm kombination, men nu er jeg
hellere ikke den store snapsedrikker.

Mon ikke kaffen og spritten tager det værste?

Men lad os det da endelig vide, når den er trukket færdig og du tør
smage på den...

Knud
--
I only please one person per day.
Today is not your day.

Fra : KA

Dato : 06-12-02 15:10

Hejsa

Joh ~ jeg har skam overlevet, og kan anbefale opskriften !
Sukkermængden kan man jo selv justere, alt efter hvor sød man vil have
snapsen. Personlig kan jeg bedst lide den lidt "sprittede" version, og så er
40 sukkerknalder nok lige i overkanten.

MVH

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 12-10-02 12:34

On Wed, 9 Oct 2002 23:14:47 +0200, "KA" <kijea@get2net.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Jeg tror da jeg vil kaste mig ud i julesnapsen.
>Jeg er bare lidt i tvivl ... 40 stks sukker,
>bliver den ikke ret sød ?

Joh den bliver lidt likøragtig med alt det sukker,så vidt jeg husker
halverede jeg også sukkermængden sidst jeg lavede den,så blev den rigtig
god, kan anbefales.

M.v.h
Niels Wang Hansen

Fra : KA

Dato : 13-10-02 09:47

Niels Wang Hansen <nilswang@worldonline.dk> wrote in message
> Joh den bliver lidt likøragtig med alt det sukker,så vidt jeg husker
> halverede jeg også sukkermængden sidst jeg lavede den,så blev den rigtig
> god, kan anbefales.

Jeg havde selvfølgelig liiiiiige blandet "snapsen", da din besked tikkede
ind.
Jeg syntes de sukkerknalder jeg havde købt var meget små, så der kom 40
stks. i ... under alle omstændigheder lyder det godt med kaffe/vanille
blandingen, så nu er det bare at vente til december >

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 13-10-02 12:23

Den smager fortræffelig. Min mor laver den hvert år!!

Fra : Stig Mogensen

Dato : 10-10-02 19:24

> Jeg kan ikke finde min opskrift på den julesnaps der har været postet
> her,jeg tror det var sidste år ,og der var noget med der skal være 40 af
> hver del.
> Kan nogen hjælpe.

Her er én jeg selv vil lave. Der er ikke 40 af hver del, men den er go'!

1 stang vanilie
15 mandler
1 muskatnød
6 nelliker
3 hele kardemomme
15 hele allehånde

Trækker i Brøndum eller Vodka, i 3 dage og filtreres. Er derefter klar.
Igennem tiderne har jeg eksperimenteret ned rosiner og/eller ovntørrede
appelsinskaller. Det kan den også sagtens klare

Mvh

Stig