/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Aprilia bremseproblemer
Fra : Henrik Falkentorp


Dato : 09-10-02 09:52

Har købt en brugt Aprilia Rally. Har fået sat nye klodser foran, men nu er
bremsen blevet meget blød - også efter udluftning.

Mekaniker mener, at det ville være en god ide med ny bremsecylinder og
kaliber. Dertil kommer et nyt bremsekabel, og det bliver jo ikke ligefrem
billigt, hvis man skal købe originale dele.
Scooteren er fra 1997 og har kørt 18000 km.
Er der nogen, der har en god ide, og er et virkelig nødvendigt med alle
tingene?

Mvh. Henrik



 
 
Kim Larsen (09-10-2002)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 09-10-02 10:21


"Henrik Falkentorp" <h.falkentorp@city.dk> skrev i en meddelelse
news:ao0qnp$2l5e$1@news.cybercity.dk...
> Har købt en brugt Aprilia Rally. Har fået sat nye klodser foran, men nu er
> bremsen blevet meget blød - også efter udluftning.
>
> Mekaniker mener, at det ville være en god ide med ny bremsecylinder og
> kaliber. Dertil kommer et nyt bremsekabel, og det bliver jo ikke ligefrem
> billigt, hvis man skal købe originale dele.
> Scooteren er fra 1997 og har kørt 18000 km.
> Er der nogen, der har en god ide, og er et virkelig nødvendigt med alle
> tingene?
>
> Mvh. Henrik
>
>

Jeg vil tro du har fået nogle mindre gode klodser monteret. Jeg kunne
forestille mig at dit værksted har en billig udgave til montering, og det er
så det der er problemet.
Før du hopper på noget andet, så vil jeg mene du burde prøve med originale
klodser først. Jeg har fået skiftet klodser foran et par gange før, det er
godt nok ikke originale der sidder, og jeg ved ikke hvad navn de har dem der
er der nu, men de bremser godt.
Det kan dog også være at selve bremseskiven trænger til en udskiftning, hvis
den er fyldt med ridser og er ujævn, så er der ikke meget for en ny og helt
flad bremseklods at få fat i.

Kim Larsen



Thomas (09-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-10-02 15:46


"Henrik Falkentorp" <h.falkentorp@city.dk> wrote in message
news:ao0qnp$2l5e$1@news.cybercity.dk...
> Har købt en brugt Aprilia Rally. Har fået sat nye klodser foran, men nu er
> bremsen blevet meget blød - også efter udluftning.
>

Er den så udluftet ordenligt. Prøv at udlufte med en klar slange monteret så
kan du nemlig bedre se om der er luft i systemet.

> Mekaniker mener, at det ville være en god ide med ny bremsecylinder og
> kaliber. Dertil kommer et nyt bremsekabel, og det
> bliver jo ikke ligefrem
> billigt, hvis man skal købe originale dele.
> Scooteren er fra 1997 og har kørt 18000 km.
> Er der nogen, der har en god ide, og er et virkelig nødvendigt med alle
> tingene?

Hvad med bremse skiven holder den mål. Aprilia er meget dyr med orginaldele.
Så prøv at finde noget i tyskland

(en orginal bremseskive koster til min Aprilia 1506 kr.)
men kan købes uorginal i tyskland for ca 600 kr.

Mvh. Thomas





Martin L. Johansen (09-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 09-10-02 15:57


"Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3da44105$0$11452

> (en orginal bremseskive koster til min Aprilia 1506 kr.)

LOOOL! Og så var der en som sagde de 500,- en original til min PUG
Speedfight 2 det var dyrt.

--
Mvh
Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Thomas (09-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-10-02 21:14


"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in message
news:DrXo9.86986$Qk5.3929904@news010.worldonline.dk...
>
> "Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3da44105$0$11452
>
> > (en orginal bremseskive koster til min Aprilia 1506 kr.)
>
> LOOOL! Og så var der en som sagde de 500,- en original til min PUG
> Speedfight 2 det var dyrt.
>

Ja man får sig et chock nogle gange når man spørger om priser på Aprilia
stumper. Nu har jeg så en 125ccm scooter. Men Det betyder ikke det helt
store har jeg indtryk af. f.eks. en ny udstødning til min leonardo koster
orginalt 4800 kr. En orginal til Aprilia ditech 50 ccm scooter koster 5000
kr. Så det er egenligt ikke så underligt at folk køber Tunudstødninger.


Mvh. Thomas






Martin L. Johansen (10-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 10-10-02 07:18


"Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3da48e21$0$793

> Ja man får sig et chock nogle gange når man spørger om priser på Aprilia
> stumper. Nu har jeg så en 125ccm scooter. Men Det betyder ikke det helt
> store har jeg indtryk af. f.eks. en ny udstødning til min leonardo koster
> orginalt 4800 kr. En orginal til Aprilia ditech 50 ccm scooter koster 5000
> kr. Så det er egenligt ikke så underligt at folk køber Tunudstødninger.

Original stude til min koster 1250,-... Jeg havde i starten kig på en
Aprilia, men synes de var for dyre i indkøb. Når jeg nu hører prisen på
originale dele (som jeg kun bruger), så fortryder jeg slet ikke jeg tuller
rundt på en PUG.

--
Mvh
Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Thomas Buus Andersen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 14-10-02 23:28


"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:DrXo9.86986$Qk5.3929904@news010.worldonline.dk...
>
> "Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3da44105$0$11452
>
> > (en orginal bremseskive koster til min Aprilia 1506 kr.)
>
> LOOOL! Og så var der en som sagde de 500,- en original til min PUG
> Speedfight 2 det var dyrt.

Så er det satme også en gang lort hvis de kan lave en bremseskive til 500kr.
Det er sikkert støbejern, lissom til biler..

Jeg har fundet en gut i Sverige, som vil lave nogle skiver til min MC. De
bliver skåret ud
med vand under enormt tryk. Det er noget der dur. Og så til 550kr , og det
holder 100% !

>
> --
> Mvh
> Martin L. Johansen
> ***********************
> Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
/Thomas



Martin L. Johansen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 15-10-02 14:11


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:nxHq9.912

> Så er det satme også en gang lort hvis de kan lave en bremseskive til
500kr.

Tror du?

> Det er sikkert støbejern, lissom til biler..

Ja og? Hvis støbejernet er af ordenlig kvalitet, hvor ligger så problemet?
Jern er ikke bare jern. Jeg kan fortælle dig at den skive der sidder på nu,
bare er kanon! Og den er original.

Mon ikke du bare er misundelig

--
Mvh
Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Hekto (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-10-02 14:38

In article <DrUq9.108377$Qk5.4769153@news010.worldonline.dk>,
ares@c.dk says...
>
> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:nxHq9.912
>
> > Så er det satme også en gang lort hvis de kan lave en bremseskive til
> 500kr.
>
> Tror du?
>
> > Det er sikkert støbejern, lissom til biler..
>
> Ja og? Hvis støbejernet er af ordenlig kvalitet, hvor ligger så problemet?
> Jern er ikke bare jern. Jeg kan fortælle dig at den skive der sidder på nu,
> bare er kanon! Og den er original.
>
> Mon ikke du bare er misundelig
>
*ROFL*
Iøvrigt er Peugeot-skiven rustfri!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Martin L. Johansen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 15-10-02 15:29


"Hekto" <bs@hekto[REMOVE).dk> skrev i en meddelelse

> *ROFL*



> Iøvrigt er Peugeot-skiven rustfri!

Jep. Den er stadig køn efter 1400km på min "nye" scooter Fanme en dejlig
lille en.

--
Mvh
Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Kim Larsen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 15-10-02 14:39


"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:DrUq9.108377$Qk5.4769153@news010.worldonline.dk...
>
> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:nxHq9.912
>
> > Så er det satme også en gang lort hvis de kan lave en bremseskive til
> 500kr.
>
> Tror du?
>
> > Det er sikkert støbejern, lissom til biler..
>
> Ja og? Hvis støbejernet er af ordenlig kvalitet, hvor ligger så problemet?
> Jern er ikke bare jern. Jeg kan fortælle dig at den skive der sidder på
nu,
> bare er kanon! Og den er original.
>
> Mon ikke du bare er misundelig
>
> --
> Mvh
> Martin L. Johansen
> ***********************
> Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
>

Der findes folk der ikke kan få nok, hvis skiverne til en bil er af
støbejern, så vil jeg mene at skiver i støbejern til en EU'er også er
rigeligt, for der er immervæk mere tryk på bremserne til en bil.
Så det med at få den skåret ud i et stykke, det må siges at være at skyde
gråspurve med kanoner, men ok, hver mand sin smag.

Kim Larsen



Hekto (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-10-02 15:14

In article <3dac1aff$0$7041$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
mythos@tdcadsl.dk says...
>
> Der findes folk der ikke kan få nok, hvis skiverne til en bil er af
> støbejern, så vil jeg mene at skiver i støbejern til en EU'er også er
> rigeligt, for der er immervæk mere tryk på bremserne til en bil.
> Så det med at få den skåret ud i et stykke, det må siges at være at skyde
> gråspurve med kanoner, men ok, hver mand sin smag.
>
> Kim Larsen
>
>
>

Den afgørende forskel er hvordan de 'bider' i regnvejr.
Støbejern er bedst; men ikke kønne, når de ruster.

Rustfri skal derfor forsynes med huller til afledning af vandet, og de
stiller andre krav til klodserne.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Martin L. Johansen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 15-10-02 15:34


"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3dac1aff$0$7041

> Der findes folk der ikke kan få nok, hvis skiverne til en bil er af
> støbejern, så vil jeg mene at skiver i støbejern til en EU'er også er
> rigeligt, for der er immervæk mere tryk på bremserne til en bil.

Jep. Endvidere er jern nu heller ikke bare jern. Der er "billig" jern og
"dyr" jern. Den dyre er meget finere og den vrider sig derfor ikke på samme
måde da den er mere komplex end en billig skive.

Det er bl.a. forskellen på de fleste billige uoriginale skiver til biler
sammenlignet med de originale. De billige slår sig, især de ventilere til
Citroën, hvorimod de originale, og dyrere, holder en del bedre. (taler af
erfaring, damn den var dyr i skiver den bil... men jeg kan så også bare køre
ordentlig

Jeg troede ikke selv på ovenstående, men fik det forklaret af en gammel
mekker som havde været på firmabesøg hos en producent af de billige skiver.
Deres materialevalg og forarbejdning, var slet ikke på højde med Renault's
(som han rep'er og også havde været på besøg hos).

Jeg er endnu så ny i scooterverden at jeg ikke kender til kvaliteten på de
uoriginale dele, og hvis min "plan" holder, så kommer jeg heller ikke til
det, da jeg har i tankerne at holde mig kun til originale dele. Om det er
tosset eller ej, ved jeg ikke, men så dyre er de heller ikke hos PUG.

> Så det med at få den skåret ud i et stykke, det må siges at være at skyde
> gråspurve med kanoner, men ok, hver mand sin smag.

Enig

--
Mvh
Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Kim Larsen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 15-10-02 16:45


"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3GVq9.108412$Qk5.4781528@news010.worldonline.dk...
>
> "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dac1aff$0$7041
>
> > Der findes folk der ikke kan få nok, hvis skiverne til en bil er af
> > støbejern, så vil jeg mene at skiver i støbejern til en EU'er også er
> > rigeligt, for der er immervæk mere tryk på bremserne til en bil.
>
> Jep. Endvidere er jern nu heller ikke bare jern. Der er "billig" jern og
> "dyr" jern. Den dyre er meget finere og den vrider sig derfor ikke på
samme
> måde da den er mere komplex end en billig skive.
>
> Det er bl.a. forskellen på de fleste billige uoriginale skiver til biler
> sammenlignet med de originale. De billige slår sig, især de ventilere til
> Citroën, hvorimod de originale, og dyrere, holder en del bedre. (taler af
> erfaring, damn den var dyr i skiver den bil... men jeg kan så også bare
køre
> ordentlig
>
> Jeg troede ikke selv på ovenstående, men fik det forklaret af en gammel
> mekker som havde været på firmabesøg hos en producent af de billige
skiver.
> Deres materialevalg og forarbejdning, var slet ikke på højde med Renault's
> (som han rep'er og også havde været på besøg hos).
>
> Jeg er endnu så ny i scooterverden at jeg ikke kender til kvaliteten på de
> uoriginale dele, og hvis min "plan" holder, så kommer jeg heller ikke til
> det, da jeg har i tankerne at holde mig kun til originale dele. Om det er
> tosset eller ej, ved jeg ikke, men så dyre er de heller ikke hos PUG.
>
> > Så det med at få den skåret ud i et stykke, det må siges at være at
skyde
> > gråspurve med kanoner, men ok, hver mand sin smag.
>
> Enig
>
> --
> Mvh
> Martin L. Johansen
> ***********************
> Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
>
Selvfølgelig er der forskel på jern og det samme gælder også andre metaller,
selv rustfristål er der forskel på, men ligefrem at få det skåret ud af et
stykke, det er det jeg mener er at gå længere end jeg nogen sinde ville. For
en EU'er, uanset hvad, vil aldrig nogen sinde kunne vride en sådan, og det
samme gælder de andre uoriginale skiver der er til knallerter, der tvivler
jeg på.
Der er altid en grund til noget er billigt.

Kim Larsen



Martin L. Johansen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 15-10-02 17:37


"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3dac3883$0$79616

> Selvfølgelig er der forskel på jern og det samme gælder også andre
metaller,
> selv rustfristål er der forskel på, men ligefrem at få det skåret ud af et
> stykke, det er det jeg mener er at gå længere end jeg nogen sinde ville.
For
> en EU'er, uanset hvad, vil aldrig nogen sinde kunne vride en sådan, og det
> samme gælder de andre uoriginale skiver der er til knallerter, der tvivler
> jeg på.

Det er vi helt enige i.

> Der er altid en grund til noget er billigt.

Jeps, altid.

--
Mvh
Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Lars Andersen (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars Andersen


Dato : 19-10-02 16:07

Hej

Jeg har selv en rally fra 98, km 19600, og problemet kunne være at
klodserne ikke sidder 100% korrekt. Hvis de ikke gør det, vil
bremsehåndtaget virke meget blød. Så prøv at skilde det ad og samle det
omhyggeligt igen, og rens de flader klodserne kører på inden du samler.
Men ellers, prøv at pumpe alt væsken ud og hælde nyt i, for så er
udluftningen 100% ok og alle urenheder i det gamle væske er ude. Hvor
bor du, for så kunne jeg prøve at hjælpe. Bor selv i Aalborg

Mvh Lars


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste