Sindsygt sær OSX 10.2 (10.2.1) installatio~
Fra : Tom

Dato : 08-10-02 00:06

Nå men jeg har nu installeret OSX 10.2 fire gange i dag ..
Og det er jo fint nok..
Jeg tror desværre bare at min maskine er alt for gammel til at køre OSX..
Problemerne har nemlig været så mange og "uforståelige" at jeg nu må erkende
at jeg giver op !!!
Selve installeringen gik ellers fint.. Hver gang..
Problemerne kom først ved opdateringen til 10.2.1..
Første gang kunne jeg konstatere at jeg absolut intet kunne se.. Det første
kvarter.. Så kom der lidt vinduer frem, som jeg ikke kunne komme til.. De
var der, men jeg kunne ikke trykke på dem, med min mus ( der fungerede)..
Så var det jeg tænkte.. Den har nok fucked op i installationen.. ( så på den
igen)
Næste gang fuckede den så min HD op.. Så alt var væk, og
Disktools/førstehjælp skrev at jeg havde 25000 (Ja du læser rigtigt) fejl på
disken..
Cool nok.. En tur med disktool og reparer... Alle var glade jeg kunne bruge
disken igen..
Til gengæld virkede OSX ikke..
OK tænkte jeg og prøvede igen..
10.2 kører fint ( og er hurtigt)
Opdateringen på.. Og intet virker..
Sidste gang jeg så prøver går det oprigtigt talt total amok !!!
10.2 kører fint, men insisterer på opdatering.. Det får den og holder
derefter op med at virke.
Til gengæld gør den det på en sjov måde....
Jeg kommer ved en fejl til at trykke på ctl,alt,æble og Stjerne!!! (!?!?!)
Hvorefter jeg kan se min skærm.. Som inverteret sort/hvid.. ??????
Så er det lige jeg tjekker skærmopsætning, for at kunne konstatere at jeg
kører med 256 farver og i 640x480 !?!?!
Og at den ikke kan køre højere opløsning...
Godt så jeg prøver alligevel at skifte et par gange ( bla. Opløsning til
millioner af farver.. )
Så sker der det at jeg får inverterede farver eg. Blå bliver orange etc !?!?
Meget sært !!

Så nu har jeg sgu da givet op!!!!

PS
Hardware.. ( der kan være inkopatibelt !?)
Nvidia Winfast mx2 Mac-flashet til det tyske marked ( og godkendt af Apple )
Et stk Formac ( Ikke kompatibelt ) LVD SCSI kort (Plejer ikke at give
problemer)
Et stk Adaptec 29066 kort ( virker og OSC kan se to stk formaterede )
ulæselige HD, på denne kæde)

Et stk lydkort som OSX ikke kan se ( overhovedet ) heller ikke som Hardware
enhed !?

Anyway.. Nogle gode ideer !? ( til hvad der gik galt !?)

Tom

Fra : Jesper

Dato : 08-10-02 03:50

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> enhed !?
>
> Anyway.. Nogle gode ideer !? ( til hvad der gik galt !?)

Nu fortalte du ikke hvllken Mac der var tale om. Præcist hvad problemet
er , er lidt svært at gennemskue. Nøget tyder på at OS X ikke er helt
glad for harddisk driveren eller SCSI kortet og for grafikkortet. Findes
der OS X drivere til SCSI kortet på producentens hjemmeside?
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Tom

Dato : 08-10-02 10:01

On 08/10/02 4:49, in article 1fjpx3t.qhzehc1wcm1p0N%spam@supressor.invalid,
"Jesper" <spam@supressor.invalid> wrote:

> [...]
> glad for harddisk driveren eller SCSI kortet og for grafikkortet. Findes
> der OS X drivere til SCSI kortet på producentens hjemmeside?

Der er tale om en 2x500 Mhz G4 med 512 MB ram og overnævnte kort..
HD
Den medfødte ( 40 GB)
En 10k IBM på et Formac Rage kort
Og de ovennævnte PCI kort + et MX2 Nvidia grafik kort ( Winfast der er
macflashet på fabrikken )

Jeg tror nok min svada ( i nat ) er ( var ) afstedkommet af det faktum at
installationen for f... Burde tage hensyn til at brugerne konfigurerer deres
maskiner forskelligt !

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-10-02 13:21

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> Der er tale om en 2x500 Mhz G4 med 512 MB ram og overnævnte kort..

Så kan det med "det for gamle maskine" da udelukkes. OS X 10.2.1 burde
komme til at kører mere end fint på din Mac.

Jeg ville "rive" alt ud af Mac'en og få 10.2.1 til at køre og derefter
én efter én sætte udvidelses kort i. Sikkert lidt besværligt, men det er
da en sikker måde at finde synderen.

Martin