Et problem - to printere?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-10-02 22:06

Har hjemme en Laser 16/600 (?) som er sat til min Pb via et
ethernetkabel til mit LAN. Når jeg er hjemme bruger jeg den. Nå, ja jeg
fifler lidt med printlayout og printkommandoerne, men det virker
tilfredsstillende.
Ude (som osse er hjemme, men et andet hjem, tjah, det lyder kryptisk)
har jeg en nyanskaffet Canon S520. Men den virker ikke altid efter
hensigten. Den kalder forskellige ting - ikke hver gang, men ofte. Med
ting mener jeg printvinduer (de ser forskellige ud). Nogle gange printer
den umiddelbart med det ikon, som vist hører til printcenter i X 10.1.5
- det er det samme som Laseren finder frem.
Men andre gange finder den et andet ikon i docken. Nå, ja, bare svinet
vil printe, så OK, med mig.
SÅ sker det desværre, at jeg kan gå ind i sjældent anvendte programmer i
Classic, finde vælger og vælge S520 (som dér hedder S5201 - bemærk "1"
som måske er noget jeg selv har tilføjet ...?
Nå men så kan jeg sende til print, men der sker ikke en pind ...'
Kan heller ikke liiiige finde et vinduer hvor jeg kan få adgagn til at
kommandere printeren. Øv.
Det morsomme - nå, ja, morskaben er skam begrænset, er, at computeren
viser en printer i Docken efter genstart, og så vil den printe alle de
bestillinger jeg har sendt.

Det jeg vist søger er en adgang der svarer til de gammeldaws
desktopprinter'er, hvor man kunne gå ind og ændre opgaver.

Nogen idéer? Er det bare mig der ikke har den nyeste printer til S520
(fra september02)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-10-02 23:01

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

(snip en del fra det første indlæg)

>Er det bare mig der ikke har den nyeste printer til S520
> (fra september02)

Måske var det løsningen? Hentede den nyeste driver (v. 1.50) fra Canon,
men det tog dæleme lang tid .. med det interne modem på en telefonlinie.

Oplevede en fejlmeddelelse: " The BJ Print Monitor did not load at start
up due to an error" - den var den igen ved start op efter installering
af nyeste driver ... øh? Betyder det noget?

Efter installering af nyeste driver får jeg andre kommandovinduer (det
er vel ikke så unaturligt) og jeg kan ikke rigtig få adgang til at
indstille til baggrundsudskrivning m. meget mere (som jeg ynder at
indstille)

Har været langt omkring og har en hel side A4 håndskrevne noter, men
ulejliger jer ikke med dem.
Det korte af det lange er (komma) at nu virker det. Vistnok?!? Det
virkede i hvert fald til at udskrive en fil fra Quark 3.31, som var/er
ret vigtig for mig at få udskrevet i rette ombrudte form. Det lykkedes,
men det tog alt for for lang tid - til _mit_ temperament.

Ønsker ikke, at andre Mac-brugere med Canons BJ S520 skal møde det samme
problem. Jeg vil nok være en dårlig hjælp - om nogen - for jeg husker
ikke helt klart, hvad jeg har gjort. Ovenstående er bare den rå version.
Ingen finesser.

Til alle som har overvejet en løsning: tak.

N.B. jeg har bare en lille tilføjelse: fjernede alt, som tilhørte Dr.
Neuroton = neurotiker (!)(*1) nummer 7. Det var 234 filker ved en
uninstall. Hvorefter jeg hentede nyeste driver (den på CD'en ville slet
ikke noget som helst virksomt = se ovenfor anførte fejlmedd.) Véd dog
ikke om det har noget med sagen at gøre.
Canon S520 giver stadigvæk nogle fejlmedd efter printordren, men det
skxxxx printeren højt og flot på. Den printer.

Ikke for at være pessimist, men jeg er lidt foruroligt: hvad sker der
nu, når jeg skal hjem og sætte min 16/600 op til print i LAN? Skal jeg
nu til at bøvle på "den anden front"

(*1) nej, der er ikke nogen sammenhæng med Dr. Monster. Men jeg grinede
alligevel, da jeg så MetroXpress 7okt02. På sidste opslag er der en
tegning af en læge, der taler i telefon med sin elskerinde? sin kone?
sin bankrådgiver? (det sidste forklarer i hvert fald det store smil på
tegningen)
Det véd vi ikke, men hans replik er - NG relevant: "Jeg er nødt til at
smutte nu, Snullergøj, jeg står lige med en patient" ....
Tegningen er aktuel og relevant for han bruger sit software med
talegenkendelse ...

Overraskende er det dog:
1) han har en patient ....
2) han står op, når han er på arbejde
3) at vi nu alle har belæg for, at Monsternes frue ikke hedder
Fnullergøj, men derimod Snullergøj. Det står jo i den trykte presse og
det er vel en pålidelig kilde ? :::: hvor stor skal min være? :::

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen