3 bornholmere i en gummibåd
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-02 20:48

KOMMER KIM OG HALLOS`S DUNK-DUNK-PLADE I P3-ROTATION ?

Den sådan lidt dunk-dunk-prægede single fra "Kim og Hallo", som de åbenbart
håber kommer i rotation på P3 lige som Johny Hansens "Lidt efter lidt" kom
det efter forige grand-prix, er egentlig ret sjov.
I dag blev den testet til Dansktoppen. Lytter til Dansegalla i
øjeblikket, hvor de også spiller den. Prøv lige og se lidt fra teksten her:

3 bornholmere i en gummibåd, sejled ud med faren for at blive våd, men til
en billet da havde ikke råd. 3 bornholmere i en gummibåd.

omkvæd: gummi gummi gummi gummi gummi gummi gummi

Her er mere.

De sejled ud i regn og blæst - de sku til Polen til en enkefest o.s.v.

Polske piger dyrker dansk og spansk, 3 bornholmere og en gammel dansk

De greb årerne og blev våd om lårene

De var ved at falde i søvn, så de kunne have kommet slemt på røven

Nu kom de ned til Polen og der skinned solen

Kommentar:
Hahahaha - I skulle prøve at høre den. De spiller den i radioen hele tiden.
Det tyder på at den er ved at blive det helt store hit i Danmark. Men i skal
nok liiiiigeee finden en ikke-dunkende radiostation. Men det blive da sjovt
at høre om P3 og alle de andre af den slags radiostationer smider den i
rotation. Den har meget af det der dunk-dunk. Jeg tror det er det de satser
på der skal ske.

Hilsen Åge

Fra : Uffe Holst

Dato : 05-10-02 21:17

In an article of 5 Oct 2002 Åge Halldorsson wrote:

> Men i skal nok liiiiigeee finden en ikke-dunkende radiostation.

Du skulle prøve at slå over på P3 nu. Der er Det Store Mix -- noget af det
bedste på P3 - som en perle i møddingen.

--
Uffe Holst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-02 22:15

Uffe Holst <uffe@eremitage.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:y4.l4.rL2WLfUMXgbfLbi.NR@eremitage.dk...

som en perle i møddingen.
________

Yrdhk.... Der skal jeg i hvert tilfælde ikke rpode i noget. Sammenligner du
P3 med en mødding?

Hilsen Åge

Fra : Peter Juhl

Dato : 05-10-02 22:13

Åge Halldorsson wrote:

> Yrdhk.... Der skal jeg i hvert tilfælde ikke rpode i noget. Sammenligner
> du P3 med en mødding?

Der er ikke meget forskel på P3 og andre møddinger som f.eks. The
Voice og PopFM til dagligt ... men D'storemix er godt.

Jeg venter stadig på at du springer ud af skabet og indrømmer at du er
den vilde Progressive-House DJ ...

/Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-02 22:29

Peter Juhl <peter@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:annkll$g1i6p$1@ID-151656.news.dfncis.de...

> Jeg venter stadig på at du springer ud af skabet og indrømmer at du er
> den vilde Progressive-House DJ ...
__________

Jamen så vil jeg da håbe at du ikke har for travlt.
Først skal jeg forresten også lige finde ud af hvad det betyder. Er det
så`n noget Jodle Birge-halløj???

Hilsen Åge

Fra : Uffe Holst

Dato : 05-10-02 22:32

In an article of 5 Oct 2002 Peter Juhl wrote:

> Der er ikke meget forskel på P3 og andre møddinger som f.eks. The
> Voice og PopFM til dagligt ... men D'storemix er godt.

Næh, eneste fordel ved P3 i dagtimerne er, at man slipper for de evindelige
reklamer og radiojingles, de har på Voice og lignende steder. I gamle dage
var der også en ordentlig radioavis på P3, men den har de desværre droppet.

Og aftenprogrammet på P3 er heller ikke, hvad det var i gamle dage. Synd at
alle de små nicheredaktioner forsvandt. Hvor kan man høre folkemusik i
radioen i dag?

Ak, ak!

> Jeg venter stadig på at du springer ud af skabet og indrømmer at du er
> den vilde Progressive-House DJ ...

Ja, så ser vi snart et danceremix af Kim og Drengene med deres Gummibåd.
Scary...!

--
Uffe Holst

Fra : Ole Thomsen

Dato : 06-10-02 07:57

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote

> Næh, eneste fordel ved P3 i dagtimerne er, at man
> slipper for de evindelige reklamer og radiojingles,
> de har på Voice og lignende steder.

Rotationen er måske også en anelse mere
alsidig, men ellers har du ret.

> I gamle dage
> var der også en ordentlig radioavis på P3, men den
> har de desværre droppet.

Den kører heldigvis stadig på P4, men jeg
frygter da personligt at dagen kommer hvor
den også bliver til en tegneserie.

Ole Thomsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-02 08:50

Ole Thomsen <ot@networks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:anoms3$maq$1@news.net.uni-c.dk...
> "Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote

> Den kører heldigvis stadig på P4, men jeg
> frygter da personligt at dagen kommer hvor
> den også bliver til en tegneserie.
_______

"tegneserie" hihihi

Arhhh, det kan jo også være atman finder en mellemløsning ved at ved at
sende lyden fra et arbejdende smedeværksted ud som underlægningningsmusik på
nyhedsoplæsningen.

Nej, spøg til side. Men det er utroligt at at man lader sig diktere af visse
yngre computerfikserede yngre menneskers livsanskuelse, som går ud på at
alting er en fest og hvad der sker ude i verden er noget man skal lokkes til
at interessere sig for.
DR giver sig selv rollen som lokkeand

Hilsen Åge

PS: Hvad har det forresten at gøre med 3 bornholmere som sadi en gummibåd,
på vej til enkebal i Polen ?

Fra : Ole Thomsen

Dato : 06-10-02 09:06

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote

> [...]
> alting er en fest og hvad der sker ude i verden er noget man skal lokkes til

Nu tror jeg ikke det har så meget med computerfikseret
livsanskuelse at gøre, men du har nok ret i at det er et
spørgsmål om at tiltrække den yngre generation.
Jeg synes personligt det er blevet for overfladisk.

Det kaldes vist også "letfordøjeligt".

Jeg er spændt på om lyttermålinger viser en stigning, mig
har de tabt til P4, som iøvrigt også har nogle glimrende
lokalnyheder klokken halv. Pauserne mellem nyhederne
fylder jeg ud med "min egen" musik, der kan hverken P3
eller P4 holde mig fanget med undtagelse af ganske få
udsendelser.

> PS: Hvad har det forresten at gøre med 3 bornholmere som sadi en gummibåd,
> på vej til enkebal i Polen ?

Intet, bortset fra at det da ville være en nyhed.

Ole Thomsen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-10-02 10:33

Ole Thomsen skrev:
> Jeg er spændt på om lyttermålinger viser en stigning, mig
> har de tabt til P4, som iøvrigt også har nogle glimrende
> lokalnyheder klokken halv.

I november 2001 - velsagtens 6-8 måneder efter indførslen af P3
Nyhederne og forskellige programomlægninger - fik jeg nedenstående
oplysninger fra en medieforsker i DR:

"P3 har generelt haft en stærk tilbagegang i lyttertallene gennem de
sidste
år. Det er denne tilbagegang, som har været den primære begrundelse
for de
nye programtiltag. De nye lyttertal, vi lige har fået, viser for
første gang
en pæn fremgang. Dette håber vi selvfølgelig er en afspejling af nye
programtiltag.

Vi kan se, at det for P3's vedkommende specielt er aftenerne, som er
gået
frem. Dette tyder på, at de nye programmer på denne flade er en større
succes en de genreprogrammer, som Beat osv., du spørger til.

Samtidig ved vi også, at lyttertallene for P3 Nyhederne - som du også
har
læst det - er steget hos de unge lyttere i forhold til lytningen af
Radioavisen. Dette gælder specielt de 12-19 årige, men gør sig også
gældende
hos de 20-29 årige. Samlet set har DR Radio heller ikke oplevet et
fald, men
en mindre stigning, i det samlede antal lyttere til Nyhederne. De
lyttere,
som ikke vil høre P3 Nyhederne formår altså at at finde frem til
Radioavisen
på en af vores andre kanaler."

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 06-10-02 10:39

> [...]
> frem. Dette tyder på, at de nye programmer på denne flade er en større
> succes en de genreprogrammer, som Beat osv., du spørger til.

Med andre ord: "Gung-gung"-musikken som Åge mener er i tilbagegang, klarer
sig altså bedre end den gammeldags stil han altid efterlyser?

/Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-10-02 10:05

Troels skrev:
> Med andre ord: "Gung-gung"-musikken som Åge mener er i tilbagegang,
> klarer sig altså bedre end den gammeldags stil han altid efterlyser?

Var mon ikke indholdet af f.eks. "Beat" lige så gung-gungrende og
ring-i-næsen-agtigt (omend måske knap så psykoinfantilt) som den pop-,
dance- og technomusik, P3's aftener nu om dage kaster sig over?

PS. Rundstykke for den mærkelige tekstombrydning før; det var ikke med
vanilje.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ole Thomsen

Dato : 06-10-02 10:52

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote

> I november 2001 - velsagtens 6-8 måneder efter indførslen af P3
> Nyhederne og forskellige programomlægninger - fik jeg nedenstående
> oplysninger fra en medieforsker i DR:
> [lytterfremgang P3 Nyheder og aftenprogrammer]

Interessant. Tak for info.

Ole Thomsen

Fra : Uffe Holst

Dato : 06-10-02 09:36

In an article of 6 Oct 2002 Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> alting er en fest og hvad der sker ude i verden er noget man skal lokkes til

Hvorfor? En radiokanal vælger sin målgruppe, og så tilpasser den sit
indhold efter målgruppen. Det er der intet odiøst i. At vi så er nogle
lyttere af P3, som tidligere har været godt tilfreds med kanalens indhold,
men som ikke længere er det, er bare beklageligt -- vi er åbenbart ikke
i kanalens hovedmålgruppe.

Jeg er også overbevist om, at din yndlingsdansktopkanal lader sig diktere
af visse halvgamle traktorfikserede mænd med ølvom og vigende hårlinje, men
det er meget naturligt, eftersom det er deres målgruppe.

Men jeg må blankt erkende, at jeg ikke forstår, hvorfor en idiot som dig,
der vist aldrig nogensinde har været i P3's målgruppe, hverken i dag eller
tidligere, fører et absurd korstog mod kanalens og dens indhold.

--
Uffe Holst

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 06-10-02 11:03

> [...]
> sig diktere af visse halvgamle traktorfikserede mænd med ølvom
> og vigende hårlinje, men det er meget naturligt, eftersom det

ROFL!

> Men jeg må blankt erkende, at jeg ikke forstår, hvorfor en
> idiot som dig, der vist aldrig nogensinde har været i P3's
> målgruppe, hverken i dag eller tidligere, fører et absurd
> korstog mod kanalens og dens indhold.

Man kan meget groft dele danskere op i 2 hovedkategorier: De der er
tilfredse hvis deres egne behov dækkes, og de der - på trods af
dækning af egne behov - hellere vil blande sig i hvad naboen
foretager sig.

Åge tilhører tydeligt den sidste kategori, og det ville undre mig om
han ville være tilfreds, selvom 9 ud af 10 kanaler spillede
dansktop. Åge ville alligevel brokke sig over den 10. kanal ;-(

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-10-02 05:24

Uffe Holst <uffe@eremitage.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m9.g9.rL2iMNajL8cLnqc.NR@eremitage.dk...

Ja, så ser vi snart et danceremix af Kim og Drengene med deres Gummibåd.
Scary...!
_________

Haha. Ja det går nok sådan. Men sådan som sangen dunker skulle det da ikke
være nødvendigt. Den passer i forvejen lige ind i P3s format. Det eneste der
er liiiidt speciel er den friske tekst. Den er nok ikke så P3sk.

Men hvad skal man egentlig kalde genren?

.. Det er jo ikke ligefrem almindelig dansktop. Jeg har i hvert fald ikke
tidligere hørt denne musikgenre, hverken fra Sverige eller Norge. Det lyder
altså ret sjovt (skråstreg) specielt.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 09-10-02 03:10

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> P3s format. Det eneste der er liiiidt speciel er den friske
> tekst. Den er nok ikke så P3sk.
>
> Men hvad skal man egentlig kalde genren?

Med de tekstcitater du allerede har præsenteret os for (gys!) og
hvis stilen virkelig er som du påstår (det ville nok være første
gang), ville "Tumpedunk" eller Lallemix" måske være gode forslag.

> . Det er jo ikke ligefrem almindelig dansktop.

Nej, det er jo Elvis & Cliff.....

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-10-02 17:13

Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:

> Hahahaha - I skulle prøve at høre den. De spiller den i radioen hele
> tiden.
Hvilken radio??

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-02 17:27

Lars Raaby <nospam2@raaby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da06113$0$32515$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvilken radio??
_____

Dem der spiller den slags musik som folk vil have, som man siger.

Men det kommer an på hvor du bor. Her får du en liste over landets førende
lokalradioer indenfor populær-musik-genren. Prøv en af dem. Eller lyt til
Dansktoppen på DR P4 på lørdag kl. 11-12 og hør om den kom ind.

NORDJYLLAND
Midtfjord Radio/Radio Nibenitten

ØSTJYLLAND
Radio Hinnerup

VESTJYLLAND
Radio Klitholm

FYN
Radio Midtfyn/Radio 2000

SJÆLLAND
Radio Joy
________________

Det er en rigtig sjov sang, men den er altså mystisk. Den kører med dette
der kompressor-dunk. Jeg tror at de er ude på at blive udtaget til
P3-rotation. I så fald kan du jo høre den der.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 06-10-02 20:24

> [...]

> De var ved at falde i søvn, så de kunne have kommet slemt på
> røven
>
> Nu kom de ned til Polen og der skinned solen

Jamen den slags lyrik er jo uovertruffen og burde udgives i bogform
og selvfølgelig benyttes i danskundervisningen på vore højere
læreanstalter.

> Hahahaha - I skulle prøve at høre den. De spiller den i radioen
> hele tiden.

Det kræver vel at man konstant har sin radio tunet ind på
Pladderballe Nærradio.

> [...]
> P3 og alle de andre af den slags radiostationer smider den i
> rotation. Den har meget af det der dunk-dunk. Jeg tror det er

Vi kan næsten ikke falde i søvn før vi har hørt om det går sådan!

Fra : Johnny Bonde

Dato : 11-10-02 14:56

Hejsa Åge kan du ikke sende hele teksten
vi er jo nogen her der osse ka li den slags.
og jeg mangler teksten,

mvh Johnny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-02 19:04

Johnny Bonde <johnny.bonde@underholdningsnettet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da6d731$0$18559$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa Åge kan du ikke sende hele teksten - vi er jo nogen her der osse ka
li den slags.
> og jeg mangler teksten,
>
> mvh Johnny

Hej Johny

Her får du teksten. Og du får også teksten til "Fest er fedest". det er også
en der kører i den der dunke-halløj-stil. Det er måske singlebagsiden af den
der´"gummi-slager", haha.
Men prøv lige at gå ind på deres hjemmeside og spil deres spil som
hedder "Gummispillet". Haha. Man skal redde nogle polske piger som flyder
rundt på Østersøen i redningsringe. Man skal have dem reddet ind i en lukket
gummibåd og man må kun svømnme rundt med een ad gangen. I den lukkede
gummebåd skal man så holde en fest med dem. Host host.
Jeg synes godt nok at "Kim og Hallo" er ved at styre for vildt. Du kan jo
prøve at vende tilbage med din mening om spillet. hahaha.

Her er hjemmesiden. Klik ude til højre for "gummispillet".

http://www.kim-og-hallo.dk/site.htm

Hilsen Åge

TRE BORNHOLMERE I EN GUMMIBÅD

Tre bornholmer´ i en gummibåd
sejlede med faren for at blive våd
men til en billet ha´d de ikke råd
Tre bornholmer´ i en gummibåd

Tre borholmer¹ uden redningsvest
roede mod Polen til en enke-fest
for de polske pi¹r de er bare bedst
Tre borholmer¹ uden redningsvest

Tre bornholmer´ drog mod syd
for at tjekke rygtet om den polske dyd
De vil´ ha´ noet udenlandsk
Drak sig modet til i gammeldansk
Så greb de år'ne (Så greb de år'ne)
Og frøs på lår'ne (Og frøs på lår'ne)
Men besat af en drift
sat¹ de kursen på skift
og så roed´ de alt hva´ de ku´

Gummi, gummi, gummi ...

Tre bornholmer´ i en gummibåd
sejlede med faren for at blive våd
men til en billet ha´d de ikke råd
Tre bornholmer´ i en gummibåd

Tre bornholmer´ og en gammeldansk
Det er hverken Grundtvigsk eller Ingemannsk
Men de polske pi´r dyrker fransk og spansk
Tre bornholmer´ og en gammeldansk

Gummi, gummi, gummi ...

Tre bornholmer´ i en gummibåd

Tre bornholmer´ faldt i søvn
og de kunne nemt ha´ været slemt på røv´n
Men de drev på Østersøen
til de pluds´lig gik på grund ved Møn
Så skinned´ solen (Så skinned´ solen)
De var i Polen (De var i Polen)
Og så gik de i land
og tog fat alle mand
med at bage på enkerne der

Gummi, gummi, gummi ...

Tre bornholmer´ i en gummibåd
fandt en Stege-dame der var dejlig kåd
Tror man hun er polsk gør det ikke no¹et
Tre bornholmer´ i en gummibåd

Tre bornholmer´ i en gummibåd
scored´ danske damer så de faldt i gråd
Uden redningsvest er det heltedåd
Tre bornholmer´ i en gummibåd

Tre bornholmer´ i en gummibåd
_______________________________________

FEST ER FEDEST

Der' noen der tror at Paven
er kedelig og gnaven
Men fester, siger Johannes
skal aldrig mer' forbandes

Så danser Dalai Lamas
disciple i pyjamas
Og de bli'r ved og ved
Det gi'r den indre fred

Fester! - fest er fedest
Fest er helt kanon
Fester i øst og vest
og vi holder altid no'en

Fester! - fest er fedest
Fest er alt for godt
Fester i syd og nord
ja, fester er bare råt

For selv hos Ayatollahen
er stereo i Corollaen
Han siger det er bedst
når der skal være fest

Den gamle grå Rabiner
han fik en rigtig griner
til party hele da'en
som ægte party-san

Fester ! - fest er fedest ...

Selv oldemor med kysen
sprang ud af dialysen
og fyrede den af
til technobal en dag

Fester ! - fest er fedest ...

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 12-10-02 13:40

> Her får du teksten. Og du får også teksten til "Fest er
> fedest". det er også en der kører i den der dunke-halløj-stil.
> Det er måske singlebagsiden af den der´"gummi-slager", haha.

Du er naturligvis klar over at du i den grad overtræder
ophavsretten, ved at poste hele teksten her, ikke sandt?

Sådan en piratkopist!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-10-02 11:19

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da8182b@news.securix.dk...

> Du er naturligvis klar over at du i den grad......... bla. bla. bla..

_______

Ja, de 3 bornholmere som sejled ud med chancen for at komme til tops er nu
nået frem til en 4. plads på Dansktoppen. Hvordan det ser ud på
lokalradioernes "Dansktopbarometeret" ved jeg ikke. Der er stadig goet kage
i "dansktoppen subnet".
Men at den er blevet et rimeligt stort hit er ingen i tvivl om.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-10-02 00:47

> [...]
> ikke. Der er stadig goet kage i "dansktoppen subnet".
> Men at den er blevet et rimeligt stort hit er ingen i tvivl

Hvorfor i hede hule helvede fortæller du mig det - jeg kunne ikke
være mere ligeglad!

Fra : AJC

Dato : 20-10-02 01:24

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote in message
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Hvorfor i hede hule helvede fortæller du mig det - jeg kunne ikke
> være mere ligeglad!

Doh, måske p.g.a det faktum at du lige nu befinder dig i følgende gruppe:
dk.kultur.musik!

Mvh
AJC.

---

Fra : Lars Bernau

Dato : 20-10-02 08:02

In article <3db1f791$0$3368$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
ajc@jubiipost.dk says...
> "Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote in message

> Doh, måske p.g.a det faktum at du lige nu befinder dig i følgende gruppe:
> dk.kultur.musik!

Måske er det netop derfor Bjørn skriver sådan !

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-02 11:19

Lars Bernau <sirsp@malot.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.181c73554a39b29896fd@news.tele.dk...
> In article <3db1f791$0$3368$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,

> Måske er det netop derfor Bjørn skriver sådan !
____

.... men kunne også være p.g.a. dårlig opførsel. Hmmm.....

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-10-02 21:07

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db2817f$0$28789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Efter at "Dansktoppen subnet" er ved at komme t´l sig selv igen, kan man
læse at "3 bornholmere i en gummibåd" er blevet et megahit over hele landet.
Lokalradioernes fællesdanske hitliste har trukket den op på 2. pladsen.
Den overgås nu kun af øjeblikkets allerstørste landeplage, nemlig Kandis
med deres "Venner som jer".
Men den bliver nok svær at slå.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-10-02 05:05

"AJC" <ajc@jubiipost.dk> skrev i

> Doh, måske p.g.a det faktum at du lige nu befinder dig i
> følgende gruppe: dk.kultur.musik!

1. Indlægget fa ret svar på et af mine indlæg.

2. Netop det faktum at gruppen ganske rigtigt hedder dk.kultur.musik
burde have ringet en klokke - selvom det jo trods alt er korrekt at
vi er i dk.