billede ikon frembringelse i 10.2 ?
Fra : Peter Ursin

Dato : 05-10-02 18:28

Hej,
Indimellem har jeg billeder som mangler hvortil jeg mangler en
thumbnail. Jeg har kun ikonet af det program som billedet åbnes med. Kan
man lave disse thumbbnails i 10.2 ?
Pt. bruger jeg programmet Pic2Icon, som egentlig fungerer fint, men det
irriterer mig at filstørrelsen er fordoblet efter brug. Skal det
virkelig være sådan ?

mvh
Peter

Fra : Jesper

Dato : 05-10-02 19:29

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> Pt. bruger jeg programmet Pic2Icon, som egentlig fungerer fint, men det
> irriterer mig at filstørrelsen er fordoblet efter brug. Skal det

Ja, fordi disse thumbnails ligger som PICT resourcer i resourcegrenen og
der er billeder i alle størrelser til alle størrelse ikon indstillinger.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Peter Ursin

Dato : 05-10-02 19:57

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Ja, fordi disse thumbnails ligger som PICT resourcer i resourcegrenen og
> der er billeder i alle størrelser til alle størrelse ikon indstillinger.

Aha, det vidste jeg ikke. Jeg troede een størrelse blev skaleret til at
passe med den valgte ikonstørrelse. Vil det sige at for hvert 'hak' jeg
kan forstørre ikonerne i Finder så ligger den størrelse i resourcegrenen
? Det lyder som en utrolig masse spild.

mvh
Peter

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 06-10-02 12:19

ffffPeter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> passe med den valgte ikonstørrelse. Vil det sige at for hvert 'hak' jeg
> kan forstørre ikonerne i Finder så ligger den størrelse i resourcegrenen

Nej PICT resorcerne bliver som oftest genereret af programmmet der har
skab billedet og kun i en størrelse. Finder viser enten PICT resourcen
eller laver selv et midlertidigt preview. Du har dog ret i at det kan
være spild af plads og i 10.2 selt ikke nødvendigt.

Er der iøvrigt nogen der ved hvor systemet cacher disse
prevews/oversigter?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com