Hej Dennis ....
Det er absolut en maskine med muligheder i. Jeg kiggede lidt på billederne
og fandt et par ting som du ikke må være i tvivl om før du køber den :
Den har været væltet - ingen tvivl om det. Spørgsmålet er så hvordan, hvor
meget fart der var på, hvad han ramte (og hvordan han ramte det han
ramte).Jeg bemærker en bule i tanken på højre side, som sammen med de andre
skader indikerer at det kan være gåe voldsomt til.
Hvad med stellet og forgaffel / kronrør ? Er det lige alt sammen. Jeg tror
ikke den er sjov at køre på hvis det skal foregå "sidelæns" fordi rammen er
vredet. (Måske du ved, at en nem måde at afsløre skævhed i ramme / fortøj,
er at køre ret over en stor våd plet vand og så se om der er eet eller to(!)
hjulspor efter den.)
Det ser også ud til at der er hul i sædet, eller hur`?
Er hjulene skæve - evt. "ovale"? - er ret svære at finde.
Er der andre - evt. gamle skrammer (den kan have haft et hårdt liv)?
Er diverse skruer pæne og ikke ødelagte i kærv?
Er der olie på - den må jo ikke have været kørt tør.
Jeg vil foreslå at du beder om en prøvetur ; tilbyd din hjælp til at
afmontere de stumper der sidder i vejen. Du kan sagtens leje prøveskilte for
en tur på vejen. Check om den er velfungerende med forbehold for ulykken.
Tag evt. en knallertmekaniker med. En sådan kan godt lejes sort i en time
eller halvanden efter fyraften for et par "hunde".
En lang smøre, men du skal være meget forsigtig.
PS er det en maskine der er frikøbt som forsikringssag ?
Venlig hilsen - Henrik Øst
"RP" <news@skill.dk> skrev i en meddelelse
news:ann321$qam$1@news.net.uni-c.dk...
> Mit ønske var at få en Aprilia RS50, men uden at skulle betale for meget,
da
> jeg godt kan lide at arbejde med knallerter. Jeg finder derfor dette lig
af
> en RS'er hos en brugtscooter-forhandler:
>
>
http://home.tiscali.dk/rpergud/
>
> Motoren starter og virker fint (har dog ikke set knallerten køre), omend
den
> larmer en del. Men som i kan se på billederne er hele frontpartiet sådan
set
> skadet. Han vil have 4.000 for det på billederne. Mit spørgsmål er så om
den
> er værd at prøve at bygge op igen?
>
> Jeg har ringet til diverse forhandlere og har fundet et komplet kåbe-sæt
> (med ridser) til 2600,-.
> Så skal der sidespejle og komplet forlygte på (2x 360,- + 1x 399,-) 1119,-
> Desuden skal jeg have fat på denne ophængsbøjle til instrumentbræt og
> forreste kåbe:
http://home.tiscali.dk/rpergud/inst2.JPG
> Men så mangler jeg stadig blinklys foran, samt det panel der skal lukke
> hullet mellem mig og forhjulet (så luften ikke fiser op i hovedet på en).
> Kan i få øje på flere ting jeg har overset, der også skal bygges på før
den
> kan virke repræsentabel og må bruges på offentlige veje?
>
> Nu begyndte forhandleren dog på en historie om han var blevet budt 4000,-
> for motoren alene, men da jeg antydede at jeg ville trække mig ud af
> handlen, slog han det hurtigt bort igen. Men jeg håber at kunne få ham et
> par hundrede ned stadig ...
>
> Men vil i tro det var værd at købe maskinen og forsøge at skaffe
ovenstående
> dele (eller prøve at skaffe delene brugt), eller om jeg kan kasseré
> projektet allerede nu. På
www.dba.dk går sådanne maskiner jo for helt ned
> til 8.500 - 11.000,-.
>
> Hvor jeg dog hader at være i tvivl, om jeg går glip af en god handel
>
> Mvh
> Dennis R. Pedersen
>
>