Hvad er dette???
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 05-10-02 10:26

Da jeg trykkede på Deling i Systemindstillinger, så undrede jeg mig over at
det tog så lang tid, men da det så kom frem var ikke alt som det skulle
være. Prøv se på et screen shot jeg tog af situationen, og måske ved nogen
hvad det her er for noget...
http://homepage.mac.com/henningpoulsen/deling.jpg
Personlig Arkivdeling er markeret men ikke valgt, til højre står der

"Cupertino-deling slået til
[Start]
Masser af oplysninger til dig.
og dig.
og timmy."

Jeg skulle nok have prøvet at trykke på start, men så ville den nok bare
starte Personlig Arkivdeling.
Så klikker jeg lidt i feltet med de forskellige muligheder for deling, og
alt fungerer normalt igen, men jeg er lidt i chok over "Masser af
oplysninger" og "dig"... Kan ikke lade være med at tænke "Masser af
oplysninger _om_ mig"
Jeg har tidligere i dag installeret et Airportkort og bruger en 3Com 2000
access point, men jeg kan ikke komme på nettet, og jeg antager at det er ISP
der er nede (esenet / Esbjerg bynet - det er lidt ustabilt. Nogle gange er
det bare nede).
Skal jeg mon downloade Virex fra .mac, og se om den kender noget til det?

Håber nogen har nogen kommentarer til dette.

Nå, det er sket flere gange nu. Alle gange hvor jeg ikke er på Internettet,
og prøver at få mit trådløse netværk til at virke. Hver gang hvor jeg lige
har åbnet Systemindstillinger.

Venlig hilsen
Henning Poulsen

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 05-10-02 11:04

Jeg tror ikke, det er en virus.

Problemet kommer fra følgende arkiv:
</System/Library/PreferencePanes/SharingPref.prefPane/Contents/Resources/da.
lproj/SharingPref.nib>

Vrøvleteksten med Cupertino og timmy er dummy-text, der fortæller
oversætteren om hvad der hvad i brugerfladen.
Normalt bliver disse strenge erstattet af den rigtige oversættelse, men
noget er åbenbart gået galt.

Har du lavet en clean installering af Jaguar, eller er den opgraderet fra
10.1.x?

/Richard Nees

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 05-10-02 11:12

> Har du lavet en clean installering af Jaguar, eller er den opgraderet fra
> 10.1.x?

Clean install. Til en tom harddisk.

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 05-10-02 11:27

> Da jeg trykkede på Deling i Systemindstillinger, så undrede jeg mig over at
> det tog så lang tid

Når jeg trykker på Deling, og det så tager op til måske et minut (måske
mere), så ved jeg at der står Cupertino-deling. Men hvorfor ved jeg ikke.

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 05-10-02 11:32

"Henning Vestergaard Poulsen" <henningpoulsen@mac.com> wrote in message

> Når jeg trykker på Deling, og det så tager op til måske et minut (måske
> mere), så ved jeg at der står Cupertino-deling. Men hvorfor ved jeg ikke.

Gør den det også, hvis du skifter sprog til f.eks. engelsk.?
Står der så Cupertino-sharing og tager det ligeså lang at vise
Sharing-panelet?

/Richard Nees

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 05-10-02 11:57

> Gør den det også, hvis du skifter sprog til f.eks. engelsk.?
> Står der så Cupertino-sharing og tager det ligeså lang at vise
> Sharing-panelet?
>
> /Richard Nees

Jeg prøvede i går at skifte til engelsk, logge ud, logge ind, og gøre det
samme igen, men da gjorde den det ikke. Men det siger nu ingenting, fordi
det er langt fra hver gang den gør det. Jeg ved ikke hvornår den gør det.
Den gjorde det nogle gange i går.