Erix
Fra : Janus Høi

Dato : 04-10-02 11:15

I Ericsson T68i findes et spil der hedder Erix.

Hvor finder man et tilsvarende spil på nettet?

Enten on-line eller til at downloade.

Jeg har for noget tid siden spillet det on-line, men kan ikke huske hvor.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-10-02 14:19

Janus Høi wrote:
> [...]
>
> Enten on-line eller til at downloade.
>
> Jeg har for noget tid siden spillet det on-line, men kan ikke huske

Hvis du forklarer hvad spillet gå ud på, så er der måske flere der kan
hjælpe. De fleste har jo Nokia...

-Sune

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-10-02 18:26

Hej

Sune Salminen wrote:
> Hvis du forklarer hvad spillet gå ud på, så er der måske flere der kan
> hjælpe. De fleste har jo Nokia...

Stakkels Nokia-folk .

Spillet foregår på en bane, hvor det går ud på at markere så meget som
muligt sort med en "mus" som trækker en "hale", mens en eller flere
kugler fiser rundt på banen. Musen trækker en linie og den del hvor
kuglen ikke er bliver sort når halen lukker et område.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-10-02 16:28

Karsten Feddersen wrote:
> Hej

> Stakkels Nokia-folk .

Hvorfor spille dårlige efterligninger på sin mobil når man kan spille
originalerne på sin egen PC..
Jeg er nu glad for min 3210!

> [...]
> kugler fiser rundt på banen. Musen trækker en linie og den del hvor
> kuglen ikke er bliver sort når halen lukker et område.

Det lyder som en kopi af "Qix" (udtales "Kicks" fra 1981:
http://www.klov.com/game_detail.php?letter=Q&game_id=2463
Her er lidt mere info fra mame.dk:
http://www.mame.dk/gameinfo/qix

Der er forskellige arkade-emulatorer der kan køre det originale spil - mest
kendt er nok MAME. Her er et link til windows-versionen, MAME32:
http://www.classicgaming.com/mame32qa
Og et godt sted at starte hvis man er "grøn":
http://www.mameworld.net/easyemu

God jagt

-Sune

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-10-02 16:30

Hej

Sune Salminen wrote:
> Det lyder som en kopi af "Qix" (udtales "Kicks" fra 1981:
> http://www.klov.com/game_detail.php?letter=Q&game_id=2463
> Her er lidt mere info fra mame.dk:
> http://www.mame.dk/gameinfo/qix

Hit! Gameplayet er det samme.

Så mangler vi bare en fed PC-udgave. Hvem går i gang med at lave den?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-10-02 14:56

Karsten Feddersen wrote:
> Hej

> Hit! Gameplayet er det samme.
>
> Så mangler vi bare en fed PC-udgave. Hvem går i gang med at lave den?

Jeg VED der findes mindst en. En ven af mig havde det på sin gamle PC, og
det hed vistnok STIX. Prøv at kigge efter det på underdogs sitet (kan ikke
huske URL, søg med Google).

-Sune

Fra : John Sahl

Dato : 05-12-02 13:46

Sune Salminen wrote:
> Jeg VED der findes mindst en. En ven af mig havde det på sin gamle
> PC, og det hed vistnok STIX. Prøv at kigge efter det på underdogs
> sitet (kan ikke huske URL, søg med Google).

Ingen bedre løsninger?

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Deltag i vores julekonkurrence og bliv racerkører for en dag!