rachlette
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 03-10-02 20:04

Hej

Jeg står og skal lave noget mad på en Rachlette gril, og jeg vil meget gerne
have nogle gode ideer, til hvad jeg kan tilberede.

Kærligst

Thomas

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-10-02 20:33

"Thomas Nielsen" <Thomas_Nielsen@c.dk> writes:

> Jeg står og skal lave noget mad på en Rachlette gril, og jeg vil meget gerne
> have nogle gode ideer, til hvad jeg kan tilberede.

Ost (mellemlagret, 45+), cocktailpølser, champignoner, cherrytomater,
æggekage, bacon (må IKKE lægges ovenpå!).

Serveres med aspargeskartofler, syltede agurker og groft salt.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Jens Bovbjerg

Dato : 04-10-02 10:03

Karry og paprika samt små syltede løg er også fint som tilbehør. Vær
opmærksom på, at der findes en speciel (og naturligvis dyr) schweitsisk
rachlette ost som er helt eminent. En emmenthaler går man dog heller ikke
fejl af.

Fra : RHR

Dato : 04-10-02 15:23

Hej Thomas.

Jeg plejer at lave nogen små bøffer af oksekød krydret m forskellige
krydderier. Nogen gange laver jeg også nogen af hakket gris, nogen gange
frikadeller..Ananas ringe er også en god ide. Pepperoni er også genialt.. Vi
plejer at stege bacon ovenpå, hvad var det er skulle ske ved det?

Mvh Rikke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-10-02 18:51

Thomas Nielsen wrote:
> Hej
>
> Jeg står og skal lave noget mad på en Rachlette gril, og jeg vil
> meget gerne have nogle gode ideer, til hvad jeg kan tilberede.

hej thomas...

når vi spiser rachlette laver jeg altid et stort udvalg, primært fordi jo
større udvalg jo længere sidder man der og hygger sig
jeg lister lige de ting jeg feks har brugt:

fløde harvarti ost ( jeg er til det milde og fede den smelter rigtig
godt)

venøsteaks af oksekød ( eller tilsvarende af kalvekød.. kan ikke huske hvad
de hedder så) skåret ud i 3-4 stykker
kalkun i strimler eller små stykker
svinekød i strimler eller små stykker
oksekød i strimler eller små stykker
bacon i forholdsvis små stykker
pølser ( evt et lille stykke pølse svøbt i bacon)
mini hakkebøffer
alt kødet kan marineres og krydres for variation....

dertil serveres somregel salat bestående af:
hovedsalat eller iceberg
tomater
agurker
majs
champignong
løg
grøn peber
gulerødder i tynde skiver
og andet man kan lide hvis det ønskes

næsten al tilbehøret undtagen salaten kan smides i en af "skufferne" ristes
lidt, og så lægge en skive ost over og lade den smelte... det er RIGTIG
lækkert at hælde den masse over et stykke kød....

og naturligvis serveres der også flutes eller ciabattabrød med smør til....
og rødvin eller hvidvin*G*

husk at sørge for lange træpinde til at vende maden med
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-10-02 16:26

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> writes:

[snip om raclette]

> fløde harvarti ost ( jeg er til det milde og fede den smelter rigtig
> godt)

Vi har en enkelt gang prøvet med flødehavarti, men vi smed det
simpelthen ud. Det svømmede rundt i fedt, så selvom det ikker ligefred
er fordi vi er fedtforskrækkede, så var det simpelthen for ulækkert.
Så vi holder os til en mellemlagret +45.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-10-02 18:27

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
> er fordi vi er fedtforskrækkede, så var det simpelthen for ulækkert.
> Så vi holder os til en mellemlagret +45.

hehe ja det er ret fedt..... men nu kan jeg ikke lide mellemlagrede oste og
spiser udelukkende enten flødeharvarti eller cheasys skiveskårne, og den
smelter ikke så godt*G*
jeg foretrækker min ost helt flydende når det er og ikke som en klistret
masse, og hælder ofte fedtet fra i en lille skål i stedet......