Spansk/mexicansk mad - jalapeños ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 24-02-01 16:51

Hej!

Under et nyliogt besøg i Madrid var vi inde på et spisested, og fik
der nogle Jalapeños (hed de vistnok) - en eller anden type peber
(eller anden stærk sag) med noget oste-omsvøb og en slags dej - og så
tilberedt, formodentlig friture-stegte.... Lyder det bekendt ?? Så lad
mig høre mere, jeg tror jeg er blevet afhængig - men det er for dyrt
at tage til Madrid for at få dem )

/Brian

Fra : René Hjorth

Dato : 24-02-01 21:39

Sat, 24 Feb 2001 16:51:29 +0100 skrev Brian Ipsen <Spammers@blow.me>

Hej Brian,

> [...]
>(eller anden stærk sag) med noget oste-omsvøb og en slags dej - og så
>tilberedt, formodentlig friture-stegte.... Lyder det bekendt ??

Meget - lige nu kan jeg faktisk ikke huske hvad de hedder, men i
resten af verden kaldes de bl.a. for "poppers".

Det drejer sig om en (syltet) jalapeños der er blevet fyldt med ost,
mancheto (sp?) er det typisk, men du kan vælge cheddar; der er dyppet
i en tynd dej (brug f.eks. en pandekagedej), rullet i rasp og
friturestegt.

Gerne serveres som snack med kold creme fraiche og tomatsalsa - uhm!

Alternativt til at lave dem selv fås de ofte frosne, f.eks. i Metro.

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com

Fra : Brian Ipsen

Dato : 24-02-01 22:11

On Sat, 24 Feb 2001 21:39:00 +0100, René Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

> [...]
>
>Gerne serveres som snack med kold creme fraiche og tomatsalsa - uhm!
>
>Alternativt til at lave dem selv fås de ofte frosne, f.eks. i Metro.

Jeg vil kigge næste gang jeg får tid til at drøne forbi Metro - mange
tak )

Fra : ka

Dato : 25-02-01 14:01

> Jeg vil kigge næste gang jeg får tid til at drøne forbi Metro - mange
> tak )

Hej Brian !

Prøv også at kigge i supermarkedernes frostdiske ~
der kan du også være heldig. Selv Netto har haft dem på programmet...
for nogen tid siden.

Venlig hilsen
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 28-02-01 20:13

Poppers!

Fås frosne i store velassorterede supermarkeder. Det er langt sværere selv
at lave dem, så skal du nemlig først finde friske jalapenoes. Ikke let.

vh/Torben

Brian Ipsen <Spammers@blow.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jvlf9tghk0laj681dh9f767joo0ffhct8k@4ax.com...

Fra : Janni/Helle

Dato : 11-03-01 16:32

Hej Brian !
Jeg har fornylig været på food fair i Bella Centret, der smagte jeg disse
små djævle som du omtaler. Den gode nyhede er at de kan købes i DK, men jeg
ved ikke hvor!!
Det var vist ikke til meget hjælp Helle

Fra : Capt´n Mauser

Dato : 13-03-01 11:46

Mon ikke det er Poppers, jalapa....chili med ost inden i og fritureskal
udenpå ???
De kan ihvertfald få´s hos "day and night" i Næstved og smager vildt godt,
selvom man ikke får meget får pengene.