slappe sugekopper
Fra : Thomas

Dato : 03-10-02 18:12

Jeg har lige købt et brugt akvarie med en Elheim pumpe. Desværre er
sugekopperne så dårlige at pumpen ikke kan sidde fast på glasset. Kan man
købe nye sugekopper eller findes der et godt trick til at tackle dette?

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-10-02 19:44

Thomas <asdsa@adsd.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:anhton$1ggo$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har lige købt et brugt akvarie med en Elheim pumpe. Desværre er
> sugekopperne så dårlige at pumpen ikke kan sidde fast på glasset. Kan man
> købe nye sugekopper eller findes der et godt trick til at tackle dette?

Du kan sagens købe nye sugekopper til rørene, og de er ikke specielt
dyre, især hvis
du køber nogle uoriginale.
Der var også en her som fortalte at han havde lagt nogle gamle sugekopper
i flydende silicone, i et par dage,
hvorefter de var gode som nye. Hvorvidt det kan redde dine sugekopper ved
jeg ikke, og spørgsmålet er om det ikke
er lettere at købe nye.

Carsten

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 03-10-02 23:44

Kog en keddel vand og kom det i et krus med sugekopperne og lad dem ligge 10
min, rens dem derefter.De bliver som nye.

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 04-10-02 10:22

"Thomas Jørgensen" <psxdemon2@hotmail.com> writes:

> Kog en keddel vand og kom det i et krus med sugekopperne og lad dem ligge 10
> min, rens dem derefter.De bliver som nye.

Det syntes jeg desværre ikke altid virker helt så godt. Men det er
billigt og nemt, og altid et forsøg værd :)

/Esben
--
A day without sun shine is like, you know, night.

Fra : Madsen

Dato : 04-10-02 00:52

Thomas skrev:

> [...]
> er sugekopperne så dårlige at pumpen ikke kan sidde fast på
> glasset. Kan man købe nye sugekopper eller findes der et godt

Ud over det der allerede er foreslået så er det også ret effektivt
at smide sugekopperne i en gang flydende silikone i et par dage.
Altså ikke den slags silikone som du limer akvarier med, men derimod
den slags som ikke stivner. Jeg fik selv tippet en gang her i gruppen
og det er ret så effektivt. Sugekopperne skal lige gøres rene for det
værste kalk og snavs inden de droppes derned.

Madsen.