Mindste footprint Linux til Mac ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-09-02 20:26

Da jeg angiveligt er nødt til at køre Linux for at sniffe
med mit Airport kort, så leder jeg efter den mindste Linux jeg
kan finde. Hvad kan i anbefale ?

Jeg har en 64MB MMC Flash brik som jeg har testet at jeg kan
boote MacOS 9 fra. Det er denne jeg gerne vil boote fra, og når
jeg har bootet, så mounte en af mine andre filsystemer, og
installlere gcc, kismet m.m. der.

2-5 MB skulle være rigeligt til an grundlæggende boot,
hviket er grunden til jeg spørger som jeg gør.

Min plan er at læse kerne + RAMdisk ind fra min USB Flash,
og så kan jeg pille den af.

Alternativt, så er jeg nok nødt til at zappe min OS9
partition, installlere der, og så lave et boot image den
vej rundt.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-09-02 20:46

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> writes:

> Da jeg angiveligt er nødt til at køre Linux for at sniffe
> med mit Airport kort, så leder jeg efter den mindste Linux jeg
> kan finde. Hvad kan i anbefale ?

gentoo eller en hjemmerullet.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721