BF 1942 og Logitech MouseMan Wheel
Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 29-09-02 23:04

Hej

Jeg har just investeret i BF1942, og har problemer med at bruge hjulet på
min Logitech Cordless MouseMan Wheel.

Prøver jeg at skifte våben ved at dreje på hjulet så cykler den KONSTANT
mellem de våben der er til rådighed. En gang i mellem stopper den så og jeg
kan så vælge det tilfældige våben den nu havnede på - ikke
tilfredsstillende!

Mit system er
Win2k SP3 plus pre SP4 patches, jf. hfnetchk
Athlon 1100
Gforce2mx - Detonator 40.41
Logitech Cordless MouseMan Wheel - MouseWare 9.73 (downloadet i dag)
Det burde være rigelig fri HD plads (ca. 2 GB fri på det aktuelle drev) og
RAM er der også nok af (512 MB)

Hjælp modtages med kyshånd.

Mvh.
Mikkel

ps. sidste ord på side 18 i manalen er "modstandere."

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 29-09-02 23:07

Glemte lige at nævne at BF er opdateret til v. 1.1
/mikkel

Fra : Kurt Lund

Dato : 30-09-02 00:10

"Mikkel Andreasen" <mikkel@mikkelandreasen.com> skrev i en meddelelse
> Glemte lige at nævne at BF er opdateret til v. 1.1
> [...]

Du kan / skal afinstallere dit software til musen så køre det,
det software Logi laver dur ikke til spil, hvor du skal bruge musen´s hjul
til at skifte våben med..
Kurt

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-09-02 03:10

"Kurt Lund" <klander@pc.dk> wrote in message
> Du kan / skal afinstallere dit software til musen så køre det,
> det software Logi laver dur ikke til spil, hvor du skal bruge musen´s hjul
> til at skifte våben med..

Var der ikke noget med at man skulle ændre en bitte ting i
registreringsdatabasen, så kan det komme til at funke alligevel? Har ikke
selv en Logitech, men måske andre kan huske det?

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-09-02 03:23

"Per Nielsen" <dazzler@mknet.dk> wrote in message
> Var der ikke noget med at man skulle ændre en bitte ting i
> registreringsdatabasen, så kan det komme til at funke alligevel? Har ikke
> selv en Logitech, men måske andre kan huske det?

Ved at søge lidt på google fandt jeg nogle registreringsdatabaseværdier,
måske kan de hjælpe lidt?

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\Technical]
"MouseHookDllEnable"="0"
"WheelMsgToVmouse"="1"

Det er selvfølgelig kun for dem der har forstand på registreringsdatabasen.

Fra : Rune Manscher

Dato : 30-09-02 12:53

> [...]
> måske kan de hjælpe lidt?
>
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\Technical]

Det hjalp i hvert fald tilsyneladende på et par andre problemer jeg har
haft. Har dog ikke testet i spil, men jeg vil allerede nu gerne sige pænt
tak for oplysningen

*Rune

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-09-02 13:09

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
> Det hjalp i hvert fald tilsyneladende på et par andre problemer jeg har
> haft. Har dog ikke testet i spil, men jeg vil allerede nu gerne sige pænt
> tak for oplysningen

Kunne da godt tænke mig at høre om det hjælper i spillene?

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 30-09-02 13:57

> Kunne da godt tænke mig at høre om det hjælper i spillene?

Jeg har problemet, når jeg kører på PS/2-porten,
og ikke når jeg bruger USB.
Hvori problemet ligger, ved jeg ikke...

Fra : Rune Manscher

Dato : 30-09-02 14:17

> "Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
>
> Kunne da godt tænke mig at høre om det hjælper i spillene?

Siden du virker lidt utålmodig, så smuttede jeg lige ind og testede det
- og det ser ud til at virke fint. Tak igen,

*Rune

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-09-02 14:25

> Siden du virker lidt utålmodig, så smuttede jeg lige ind og testede det
> - og det ser ud til at virke fint. Tak igen,

Næ, såmænd ikke utålmodig. Jeg svarede bare på dit indlæg lige efter at jeg
havde læst det. Men rart at høre at det hjalp, og sikkert også kan hjælpe
andre :). Jeg forstår bare ikke rigtigt at Logitech ikke for længe siden har
fået det problem løst i deres drivere. Jeg mener det må være omkring et års
tid siden eller mere jeg første gang hørte om problemet, og det kan jo
sagtens have eksisteret i endnu længere tid.

Fra : Rune Manscher

Dato : 30-09-02 15:28

> "Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
>
> Næ, såmænd ikke utålmodig.

Det var også bare en lille joke :)

> [...]
> tid siden eller mere jeg første gang hørte om problemet, og det kan jo
> sagtens have eksisteret i endnu længere tid.

Ja, det er lidt mærkeligt - jeg havde dog aldrig hørt om reg-fixet, så det
var en stor hjælp.

*Rune

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-09-02 17:10

> Det var også bare en lille joke :)

I know ;).

> Ja, det er lidt mærkeligt - jeg havde dog aldrig hørt om reg-fixet, så det
> var en stor hjælp.

Ja, jeg forstår som sagt ikke Logitech, de må da have fået en masse e-mails
vedr. netop det problem. Men skidt, bare de bliver løst...

Fra : Sven

Dato : 30-09-02 16:37

> [...]
> tid siden eller mere jeg første gang hørte om problemet, og det kan jo
> sagtens have eksisteret i endnu længere tid.

Virker fint til BF1942 og alle Quake3-baserede spil. Virker desværre IKKE
til UT2003 demo'en eller NOLF2 demo'en!

Sven

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-09-02 17:24

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> wrote in message
> Virker fint til BF1942 og alle Quake3-baserede spil. Virker desværre IKKE
> til UT2003 demo'en eller NOLF2 demo'en!

Gad vide om det også har noget at gøre med den grafikmotor spillene kører
med? Eller OpenGL eller Direct3D? Eller måske en blanding, he. Jeg ved det
ikke. Jeg har "desværre" ikke en Logitech mus (er _meget_ glad for min
Microsoft Intellimouse 3.0 på en Everglide musemåtte ;)), så jeg kunne
efterprøve det lidt mere. Måske kunne man se om der er nogen løsning på
spilmagernes hjemmesider, eller prøve at sende dem en e-mail.

Der kan altid være lidt problemer med demoer, som vil være fjernet i det
endelige
spil. F.eks. har jeg lidt lydproblemer i NOLF2 demoen med et Sound Blaster
Live! Er der forresten nogen der ved hvor man kan downloade de nyeste
drivere til SB Live!, Creative selv tager vist penge for det efterhånden?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-09-02 17:13

> [...]
> drivere. Jeg mener det må være omkring et års tid siden eller mere
> jeg første gang hørte om problemet, og det kan jo sagtens have

Jeg har kørt med Windows XP i et godt stykke tid (siden Betaen), og fik
mig en Logitech optisk cordless mus i julegave sidste år. Jeg havde
også store problemer med scrollknappen og spil.

Jeg fik det dog i første omgang afhjulpet ved at tale med Logitech
support, som sagde det kunne løses ved at dræbe processen EM_EXEC.EXE.
Men i marts eller april eller deromkring kom der en mouseware version
som fik scrollknappen til at virke fint i spil. Jeg har ikke oplevet
problemer siden. Så det kan være det kun er i Win2k det stadig er
aktuelt?
Jeg kører i øjeblikket 9.73, og heller ikke med den oplever jeg
problemer i spil.

Jeg har brugt både PS/2 og USB, og har ikke oplevet problemet i nogen
af dem. Jeg kan dog ikke teste PS/2 længere, da jeg har fået nyt
bundkort der ikke har dette stik.

Mvh
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-09-02 17:05

"Mikkel Andreasen" <mikkel@mikkelandreasen.com> wrote in

> Hjælp modtages med kyshånd.

Ingen problemer her med Logitech mouseware 9.73 og BF1942.
Men det er så også med USB og i Windows XP med SP1.

Mvh
Flemming

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 30-09-02 23:43

Har prøvet at laver Regedit tricket, men det virkede desværre ikke - var
nødt til at afinstallere MouseWare for at få skidtet til at virke

Tak for hjælpen