er der ulemper v. bremseskivelåse ?
Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 29-09-02 17:45

Er der nogen som vil fortælle deres oplevelser
( gode og dårlige ) med anvendelse af bremseskivelås ?
VH Lonnie

Fra : Moller

Dato : 29-09-02 18:38

"Lonnie Holmberg" <ladyhawk@aub.dk> wrote in message
> Er der nogen som vil fortælle deres oplevelser
> ( gode og dårlige ) med anvendelse af bremseskivelås ?
> VH Lonnie

Ja, en af mine karmarater glemte at tage den af, og derved fik bøjet
skivebremsen så meget at den skulle skiftes prompte :(

Et andet tilfælde var en anden af mine bekendte fik stjålet ved at
skivebremselåsen blev brækket af skivebremsen på hans 45'er og så kørte de
afsted med smadret skivebremse foran.

Ellers vil jeg klart anbefale en kæde i stedet så du kan lænke den fast
til noget :) især hvis du bor i Morbærhaven eller lignende, vil jeg anbefale
den blev lænket godt fast :)

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200 S
MZ ETZ 251 CDi ... er det ik en knallert :) den lugter ligesådan.
Og måske snart en RS50 til konen :)

Fra : Brizz

Dato : 29-09-02 23:08

> [...]
fast
> til noget :) især hvis du bor i Morbærhaven eller lignende, vil jeg

Derovre løber de sqda også bare med det den er lænket fast til..om det så er
huset...
Godt man ikke bor derovre mere

Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : H;P

Dato : 29-09-02 19:02

Hejsa´

"Lonnie Holmberg" skrev i en meddelelse
> Er der nogen som vil fortælle deres oplevelser
> ( gode og dårlige ) med anvendelse af bremseskivelås ?
> VH Lonnie

Personligt bruger jeg kun skivebremse lås når det drejer sig om kort tid,
jeg forlader "PygZe" på åben gade. Ellers en god kæde med en ordenligt
moppedreng af en hængelås, så den bliver låst fast til et eller andet.
Derudover kan jeg anbefale en "mini" bøjlelås om der er tale om en knalle
med kæde/tandhjul, så montere man bare bøjlelåsen igennem det bagerste
tandhjul. Det skræmmer osse´ de pågældende tyve-joe´s *som der burde være
fri jagt på ! ! !*, fra at gøjle knallen !.

Hilsen

H;P

--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 29-09-02 20:12

"Lonnie Holmberg" <ladyhawk@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som vil fortælle deres oplevelser
> ( gode og dårlige ) med anvendelse af bremseskivelås ?

Smadret speedometerdrev, da jeg glemte at pille den af

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen a.k.a. Ares
Kolding - DK

Fra : LowLifeDK

Dato : 29-09-02 20:27

> Smadret speedometerdrev, da jeg glemte at pille den af

hehe....tror faktisk at alle med en sådan lås har stået i en situation hvor
gassen blev trykket i bund, og den seje lyd og duften af 2-taksolie spredte
sig i nabolaget, for derefter at stoppe brat med en båtnakke der ligger
halvt over styret

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 29-09-02 21:03

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
spredte
> sig i nabolaget, for derefter at stoppe brat med en båtnakke der ligger

LOL. Så slemt var det ikke hos mig. Jeg havde ikke engang startet svinet,
men bare pillet den af støttefoden og trillet lidt forlæns... nok til at
knække speedometerkablet + knække/bøje gevindet hvorpå det skrues fast...
Det er dog stadig brugbart, men skal da skiftes en dag jeg har 550+moms
tilovers

Fra : LowLifeDK

Dato : 29-09-02 21:24

> [...]
> knække speedometerkablet + knække/bøje gevindet hvorpå det skrues fast...
> Det er dog stadig brugbart, men skal da skiftes en dag jeg har 550+moms

Der er jeg heldig som PGO-ejer, for bremse og kabel til speedo sidder på
hver sin side...... heldigvis

Low

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 30-09-02 07:21

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:an7nh4

> Der er jeg heldig som PGO-ejer, for bremse og kabel til speedo sidder på
> hver sin side...... heldigvis

Lucky u

Fra : H;P

Dato : 29-09-02 22:14

"LowLifeDK" skrev i en meddelelse
> [...]
spredte
> sig i nabolaget, for derefter at stoppe brat med en båtnakke der ligger

Det beviser jo bare at der er flere & flere der ikke bruger det indvendige
af hjernekassen, og derfor laver deres ellers fed knalle om til en kasse
jern :0).
Har 7-9-13 kun lavet det stunt 1 x. Og hvad kunne man så lære af det
?........hva´ mon . By the By, så er min skivelås kun til bagpå, og mine
tendenser til at "fyre den af" fra kold, rimelig minimale !.
Det sq ikk´ billigt at dætte ny skive/lås på

Hilsen

H;P < Nul parkering udendørs.......******* ansvarsforsikring ! >

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 30-09-02 07:22

"H;P" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det beviser jo bare at der er flere & flere der ikke bruger det indvendige
> af hjernekassen, og derfor laver deres ellers fed knalle om til en kasse
> jern :0).

LOL

> tendenser til at "fyre den af" fra kold, rimelig minimale !.

Hvem gør da også det? Det er da kun måger da "fyrer" en kold motor af.
Enhver motor skal være _varm_ før den får "ande"

Fra : LowLifeDK

Dato : 30-09-02 07:47

> Hvem gør da også det? Det er da kun måger da "fyrer" en kold motor af.
> Enhver motor skal være _varm_ før den får "ande"

Hvad snakker i om ?

Jeg har to indstillinger på mit gashåndtag : "åben" og "lukket"....

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 30-09-02 07:52

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad snakker i om ?

Jeg snakker om at vedligeholde min scooter.

> Jeg har to indstillinger på mit gashåndtag : "åben" og "lukket"....

Hmm, hvis du virkelig mener det, så er din scooter ikke en jeg nogensinde
vil købe (hvis vi lige ser bort fra det er en PGO )

Enhver motor skal lige være driftsvarm før den belastes - hver gang.

Fra : LowLifeDK

Dato : 30-09-02 19:49

> Enhver motor skal lige være driftsvarm før den belastes - hver gang.

Tager i pis på mig ?

(har fortjent det)

Low

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 30-09-02 20:15

> Tager i pis på mig ?

LOL! Nax du. Min egen Speedfight får sq ikke bundgas før ca. 10 efter start,
hvor jeg kan mærke den er varm og går ordentlig.

Jeg ved at det desværre hører til sjældenhederne at folk behandler deres
scootere sådan, og det er en af grundende til at jeg aldrig kunne finde på
at købe brugt. Man ved aldrig hvordan den er blevet behandlet. Sælger kan jo
selvf. sige den er behandlet ordentlig, men hvis han ikke er indforstået med
at kold motor + bundgas = voldtægt, så vil han jo stadig mene den er
behandlet godt og vasket jævnligt... flot fætter finn (altså ikke dig

Hrmf

Fra : LowLifeDK

Dato : 30-09-02 20:19

> [...]
> at kold motor + bundgas = voldtægt, så vil han jo stadig mene den er
> behandlet godt og vasket jævnligt... flot fætter finn (altså ikke dig

Ok, point taken

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 30-09-02 20:52

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:ana833

> Ok, point taken

Håber jeg gjorde mig forståelig, ellers skal jeg gerne prøve igen ))

Fra : H;P

Dato : 30-09-02 21:17

"LowLifeDK" skrev i en meddelelse
> Tager i pis på mig ?

Nope, not really. du burde da selv kunne høre at motoren går som en "spand
skruer" hvis den får øre fra kold ?.....eller er lyttebøf´n lukket ?

Fra kold starter jeg inden der monteres hjelm og lign. og så tager jeg den
ro de første 5 min, så kan man øge presset på maskinen stille og roligt til
den når drift temp. Så går det løs

H;P

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 30-09-02 21:34

> [...]
den
> ro de første 5 min, så kan man øge presset på maskinen stille og roligt

Yir! Sådan skal det være!

Fra : Moller

Dato : 01-10-02 06:56

> Nope, not really. du burde da selv kunne høre at motoren går som en "spand
> skruer" hvis den får øre fra kold ?.....eller er lyttebøf´n lukket ?

Der er nu forskel på hvordan diverse maskiner tåler det med kold start
og fuld hane :)

Men knallerter, EU'er osv... især dem med tun, skal både køres til og
behandles varsomt :) modsat en MZ bare tændes, og for fuld hane :)

> [...]
den
> ro de første 5 min, så kan man øge presset på maskinen stille og roligt

En anden go måde at varme op på er at man gå ud, og tænder sin mopede,
og la den være tændt indtil man har fjernet låse osv.. taget hjelm,
handsker, og solbriller på :) og så sætter sig op og køre pændt uden sejtræk
de første 2-3 km :) så er den gennemvarm :) ellers så kan det ses på omdr.
hvis motoren ellers er stillet ordentligt... de er lidt før lave til at
starte med, og sider ca. 100omdr. højere når den er varm (uden shoker)

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200 S , kræver 3-4 min tomgang for at varme op + 2-3km
kørsel :)
MZ ETZ 251 CDi ??? opvarmning ??? det sgi da på begrænseren.. hvis der
var en :)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-10-02 10:38

"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse

> Der er nu forskel på hvordan diverse maskiner tåler det med kold start
> og fuld hane :)

Næh, der er ingen som tåler fuld hane når de er kolde. Nogle går måske bare
istykker før nogle andre.

Fra : LowLifeDK

Dato : 01-10-02 20:24

> Næh, der er ingen som tåler fuld hane når de er kolde. Nogle går måske
bare
> istykker før nogle andre.

Så sælger vi dem bare som en

"Velholdt, velkørt og flot PGO i god mekanisk stand"

Fra : H;P

Dato : 01-10-02 20:52

"LowLifeDK" skrev i en meddelelse
> Så sælger vi dem bare som en
>
> "Velholdt, velkørt og flot PGO i god mekanisk stand"

PGO og sådanne ord, i samme sætning, burde få alarmklokkerne til at ring
, men det jo bare min mening i en nøddeskal.

Så spænd hjelmen....nu kommer der helt sikkert "griner-post"

Hilsen herfra

H;P< Hvis det ikke er sjovt, lav om på det ! >

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 02-10-02 11:32

> [...]
>
> Så spænd hjelmen....nu kommer der helt sikkert "griner-post"
>

> Hilsen herfra
>
> H;P< Hvis det ikke er sjovt, lav om på det ! >

PGO = PisseGodtSkrammel!

Oliver Bruchhaus

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 03-10-02 12:16

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:ancsp0$2bq0

> "Velholdt, velkørt og flot PGO i god mekanisk stand"

LOOOOOOL!

MVH
Martin