Philippinsk musik
Fra : Morten Rasmussen

Dato : 28-09-02 14:50

Jeg har en gang hørt noget musik lavet af indfødte philipiner. Nogen som har
nogen ide om hvad denne type musik hedder.
Jeg vil gerne have fat i nogen cder med det, så hvis der var nogen som kunne
navnet på genren og evt. nogen kunster ville det være rart.

Med venlig hilsen

Morten Meizner Rasmussen

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 28-09-02 14:54

"Morten Rasmussen" <Gobolan@hotmail.com> wrote in message
> [...]
kunne
> navnet på genren og evt. nogen kunster ville det være rart.

Undskyld, det var fra New Zealand de var fra.

Fra : Robert Piil

Dato : 28-09-02 15:05

On Sat, 28 Sep 2002 15:54:10 +0200, "Morten Rasmussen"
<Gobolan@hotmail.com> wrote:

>Undskyld, det var fra New Zealand de var fra.

Så har det sikkert været polynesisk musik (i stedet for philipinsk).
Det polnesiske musik jeg har hørt (flerstemmig sang), har den
karakteristik, at de synger helt rent (altså ikke ligesom i den
vestlige verden, hvor vi mest bruger den tempererede stemning - også i
sang).

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Uffe Holst

Dato : 28-09-02 15:06

In an article of 28 Sep 2002 Morten Rasmussen wrote:

> Undskyld, det var fra New Zealand de var fra.

Filipinsk musik fra New Zealand.

Tjah, hvad det hedder, ved jeg ikke, men sådant går normalt under
betegnelsen "world music", som mere eller mindre dækker alt, der
har et tilnærmelsesvist etnisk præg og ikke samtidig bliver
indplaceret i kategorien af "folkemusik" af nordisk, engelsk, skotsk
og lignende oprindelse.

Men mit bud: tag en tur forbi dit lokale musikbibliotek og se, hvad de
har stående på hylderne. Nogle musikbiblioteker har et ganske fint
udvalg af world music.

--
Uffe Holst