Mosaikfliser på gulv
Fra : Web Woman

Dato : 27-09-02 21:46

Juhuuu... fandt sørme mit stavmosaikgulv. Og endda på tilbud.

Der går nok et par måneder, inden det skal lægges. Først skal der lige
sættes nyt køkken op.

Det eksisterende gulv er korkfliser med laminat. 15 cm brede og 90 cm lange.
Ca. 4 mm tyk. Det ligger særdeles godt fast overalt. Kun enkelte hjørner
vipper en smule opad. Kun et par steder er samlingen begyndet at bue svagt
opad (nedtrængende vand, ganske givet)

Spørgsmålet er nu.

1) Skal jeg bruge en masse energi på at hive fliserne af og bagefter bøvle
med at slibe og spartle inden jeg lægger det nye gulv.

Eller

2) skal jeg give det gamle gulv en grundig afvaskning, der fjerner alt
fedt - har jo et par måneder til at give det afvaskninger med skrap
rengøringsmiddel. Og så "bare" lime det nye gulv ovenpå.

Det skal lige gentages, at det eksisterende gulv ligger godt fast overalt.
Særdeles godt. har ikke fundet et eneste sted, hvor det slipper underlaget.

Det kan blive et helvede at få det af. Spørgsmålet er, om jeg kan få det
hele af uden videre. Jeg tivler.

Og jeg aner slet ikke, hvad jeg finder nedenunder. Måske er det
underliggende mindre plant og jævnt end de nuværende korkfliser?

Har nogen konkrete erfaringer?

Mvh. Lisbeth