blommetræer
Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 26-09-02 21:06

Var det kun i Aalborg at blommetræerne smed bladene for op til flere uger
siden?
Hvad skyldes det mon? For varm sommer? Tørke? (mit træ har ikke manglet
vand).

Poul Erik Jørgensen
--
Remove YYY from my email-address before emailing me.
Enlevez YYY de mon adresse email pour me contacter.

Fra : Zilly ink

Dato : 26-09-02 21:14

Poul Erik Jørgensen wrote:
> Var det kun i Aalborg at blommetræerne smed bladene for op til flere uger
> siden?
> Hvad skyldes det mon? For varm sommer? Tørke? (mit træ har ikke manglet
> vand).

Sjovt du nævner det....
Her i Helsingør smed vores blommetræ også bladene for en lille måned
siden....
alt andet står pænt og nysseligt!

--
Regards

Zillyink.dk
remove " " from @

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-09-02 21:48

"Poul Erik Jørgensen" wrote:

> Var det kun i Aalborg at blommetræerne smed bladene for op til flere uger
> siden?
> Hvad skyldes det mon? For varm sommer? Tørke? (mit træ har ikke manglet
> vand).

Sygdom

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-09-02 22:44

On Thu, 26 Sep 2002 22:47:55 +0200, Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk>
wrote:

>Sygdom

Ikke nødvendigvis - langt fra, faktisk.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 27-09-02 08:46

Mads Lie Jensen wrote:
> On Thu, 26 Sep 2002 22:47:55 +0200, Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk>
>
> Ikke nødvendigvis - langt fra, faktisk.

Nej, selvfølgelig er det ikke sygdom. Når det samme sker som på tælling i
Aalborg og i Helsingør, er det eller anden kombination af ydre påvirkninger.
De tre træer jeg direkte kan tjekke (mit træ og mine umiddelbare naboers) er
en viktoria, en opal og en sveskeblomme. Sveskeblommen var den der tabte
bladene senest.
Min nabos viktoria står fyldt med de fineste blommer, men uden et blad. Et
noget løjerligt syn.

PEJ
--
Remove mail from my email-address before emailing me.
Enlevez mail de mon adresse email pour me contacter.

Fra : Pia J

Dato : 27-09-02 11:15

"Poul Erik Jørgensen" <jr@mail.aalborghus.dk> wrote in message
> Min nabos viktoria står fyldt med de fineste blommer, men uden et blad. Et
> noget løjerligt syn.

Samme her - på sydsjælland. Jorden er leret og formentlig uden næring, og
jeg har ikke vandet blommetræet særlig tit - de blev jo ved med at love regn
i morgen!

:Pia

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-09-02 22:45

On Thu, 26 Sep 2002 22:06:24 +0200, "Poul Erik Jørgensen"
<jr@YYYhome1.gvdnet.dk> wrote:

>Var det kun i Aalborg at blommetræerne smed bladene for op til flere uger
>siden?
>Hvad skyldes det mon? For varm sommer? Tørke? (mit træ har ikke manglet
>vand).

Her har det ene blommetræ også smidt bladene for omkring 14 dage siden.
Det var en victoria, en Opal som står 5 meter derfra har stadig alle
sine blade.

Det kan være varmen - når der er meget varmt kan træerne nogle gange
ikke få den nødvendige mængde vand op til bladene og de smider dem
derfor tidligere. Det er ikke noget at bekymre sig om, hvis ellers der
ikke er andet at se.

Fra : Betina, Silje og Jen~

Dato : 27-09-02 19:48

> [...]
> ikke er andet at se.

> http://www.gartneriet.dk
> - nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
Ja vores her i Skive lavede samme nummer.. Der var kun et par tons blommer
tilbage på træet til sidst. Nu er der masser af saft i skabet

Jens Lundgaard

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-09-02 21:39

Betina, Silje og Jens <mananura@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en

> [...]
> Ja vores her i Skive lavede samme nummer.. Der var kun et par tons blommer
> tilbage på træet til sidst. Nu er der masser af saft i skabet

Den lyder på det samme her i Esbjerg, masser af blommer og ingen blade. Nu
er det (heldigvis) slut, der var stort set ingen nydelse ved at spise dem,
selv de bedste. Så smagløse, at evt. saft kun ville komme til at smage af
det sukker der kom i....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen