emhetteudtag
Fra : per

Dato : 23-02-01 16:35

Må man gerne lave Emhætteudluftning gennem ydervæggen i en ejendom
med flere legligheder,

Hvad hvis der kun er den mulighed, SKAL man så benytte kulfilter
istedet?

--
Per

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-02-01 16:53

> Må man gerne lave Emhætteudluftning gennem ydervæggen i en ejendom
> med flere legligheder,

Det kommer an på hvad regler i har i boligforeningen/grundejerforeningen.

> Hvad hvis der kun er den mulighed, SKAL man så benytte kulfilter
> istedet?

Næ, men det giver da ikke mening at have en emhætte, der hverken pumper
luften ud eller gennem et filter?

Mvh Maria

Fra : per

Dato : 23-02-01 17:15

On Fri, 23 Feb 2001 15:52:52 GMT, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

Et kulfilter kan benyttes der hvor man ikke har mulighed for at
trække rør til det fri.

Og jeg er ikke helt sikker på om det er nok at der ikke står noget i
boligforeningens regler.

Det er jo helt tosset hvis man laver 30 udtag, og så det skal laves om
hvis man ikke må, fordi der bor folk ovenpå, med vinduer på samme side
som udluftningen

--
Per

Fra : Martin Hansen

Dato : 04-03-01 05:15

On Fri, 23 Feb 2001 17:14:37 +0100, per <per@ph-byg.dk> wrote:
>Det er jo helt tosset hvis man laver 30 udtag, og så det skal laves om
>hvis man ikke må, fordi der bor folk ovenpå, med vinduer på samme side
>som udluftningen
Skal alle der ikke bor på øverste etage så lukke vinduet under madlavning?
Ja ok jeg ved dansk lovgivning ikke altid følger normal logik

--
MVH. Martin
Sønderborg

Fra : per

Dato : 04-03-01 12:30

On Sun, 04 Mar 2001 04:14:47 GMT, Martin Hansen
<NOSPAMmh@sk.kollegie6400.dk> wrote:

Nej de skal netop ikke lukke vinduerne, men udtaget i underetegerne,
skal udføres på en sådanne måde,feks med kulfilter, så der ikke er
udluftning til gene for de øvre beboer.

Spørgesmålet er så om der står nedskrevet nogle regler som jeg kan
henvise til. Jeg kan ikke finde noget om dette nogle steder.

Fra : Martin Hansen

Dato : 09-03-01 00:32

On Sun, 04 Mar 2001 12:29:57 +0100, per <per@ph-byg.dk> wrote:

> [...]
>

>Nej de skal netop ikke lukke vinduerne, men udtaget i underetegerne,
>skal udføres på en sådanne måde,feks med kulfilter, så der ikke er
ok lad mig omformulere:

Skal alle der _ikke_ bor på øverste etage, og endnu ikke har fået emhætte. Så lukke vinduet under
madlavningen, for ikke at genere dem oven på.? (læs: vindue der er åben = udluftning)

Fra : per

Dato : 09-03-01 07:08

On Thu, 08 Mar 2001 23:32:11 GMT, Martin Hansen
<NOSPAMmh@sk.kollegie6400.dk> wrote:

jeg kan godt se hvad du mener.

Men med en emhætteudtag, skal det måske forstås, at lugtgener, skal
begrænses, og udføres på en sådan måde til mindst gene for øvre
beboer.

Jeg ved det ikke??

Fra : Martin Hansen

Dato : 09-03-01 22:18

On Fri, 09 Mar 2001 07:07:49 +0100, per <per@ph-byg.dk> wrote:
>Men med en emhætteudtag, skal det måske forstås, at lugtgener, skal
>begrænses, og udføres på en sådan måde til mindst gene for øvre
>beboer.
Det lugter altså mere at føre madosen gennem en emhætte end gennem et vindue ???

Fra : per

Dato : 11-03-01 14:26

On Fri, 09 Mar 2001 21:18:11 GMT, Martin Hansen