Faldende pladesalg... igen igen
Fra : Troels

Dato : 26-09-02 17:04

Jeg ved det er en lidt billig måde at skrive indlæg i nyhedsgrupper, men
alligevel... Den her fra musik.dk er ret interessant:

Tilbage til 1995
Nedturen i musikbranchen fortsætter. I dag sælges der samme antal cd'er som
i 1995, før opsvinget kom
25/09 14:24 af Mette Kragh Castbak

Danske musikere vil blive de helt store tabere, når pladeselskaberne for
117. gang inden for de seneste år skal spænde livremmen ind. Det skriver
Berlingske Tidende i dag.

Som i 1995
Nye tal fra pladebranchens fællesorganisation IFPI, hvis medlemmer står for
over 95 procent af det samlede CD-salg i Danmark, viser, at pladeselskaberne
i 2001 solgte en halv million færre CD'er i forhold til år 2000. I dag
sælges der samme antal cd'er som i 1995, og salgsdykket fortsætter.

Kollaps i 2000
"For det første har fænomenet med piratkopiering virkelig grebet om sig de
sidste par år. Noget andet er, at vi fra midten af 90erne oplevede en
unaturlig overvægt af salg af CDer i Danmark. På det tidspunkt var omkring
hver femte TV-reklame for et musikprodukt i højsæsonen. Og derfor fyldte
TV-markedsføringen af musik måske for meget i forhold til, hvad markedet
kunne bære. Der kom en mætning på et tidspunkt, og det salg, der kommer ud
af markedsføringen, kollapsede simpelthen i år 2000," forklarer direktør
Michael Ritto fra pladeselskabet EMI.

For meget dansk
Men Michael Ritto mener også, der er en tredje faktor, der spiller ind i
branchens økonomiske krise, og det er, at man har investeret over evne i
danske kunstnere. De omkostninger, der ligger i at indspille et album og
markedsføre det, beløber sig til mellem to og tre millioner kroner.

Det betyder ifølge Michael Ritto, at pladeselskaberne vil satse på færre
danske navne i fremtiden.

------------------
Det er jo en skam at det igen er de nye, spændende, danske navne der skal
holde for

/Troels

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 26-09-02 20:52

> [...]
> markedsføre det, beløber sig til mellem to og tre millioner kroner.
>
> Det betyder ifølge Michael Ritto, at pladeselskaberne vil satse på færre

Det er da fascinerende at de store selskaber ikke kan lave n budget plade.
Der findes efterhånden mange eksempler på bands der har lavet rigtig fede
plader til noget der ligner 50-100.000 kr. Det burde de store selskaber da
også kunne lave...det er der sgu da økonomi i....?

/Morten

Fra : Brian K

Dato : 29-09-02 20:35

"Morten Bock Sørensen" <news"NOSPAM"@mortenbock.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> plader til noget der ligner 50-100.000 kr. Det burde de store selskaber da
> også kunne lave...det er der sgu da økonomi i....?

Hej

suk, .....

tror du en CD sælger bare fordi den er god ?

Familien danmark har ikke ubegrænset penge til underholdning, så når en CD
udgives, skal den konkurrere med Biografen, videofilm, PC spil, etc...Der er
DERFOR at en CD bliver sendt på TV reklame (og der er derfor en CD måske
godt kan produceres for under 500.000 kr, men den efterfølgende
markedsføring koster KASSEN !

Samtidig så er der ikke mindre end 6 -7 store pladeselskaber i dk (warner,
universal, emi, bmg, etc), de er konkurrenter og når man nu ved at familien
danmark køber 1,7 CDere om måneden og Sony ser at Bmg har 2 CDere på TV
reklame, så ved de at de er nødtil at sende en af deres nye udgivelser på TV
reklame også , og sådan kører toget med resten af selskaberne (Emi ser at
sony og Bmg har ,,,,,etc,,,etc)

Og husk nu at det ikke kun er CD reklamer selskaberne er oppe imod,
legetøjsreklamer, bilka reklamer, føtex reklamer, bil rekalmer, øl reklamer,
osv osv.

Samtidig så har det enkelte pladeselskab indgået en kontrakt med den/de
udøvende kunstnere om at de (kunstneren) skal udgive feks 2 - 3 CDere for
det pladeselskab før de kan forhandle med et andet
pladeselskab....tilgængæld SKAL bandets CD sælge i XXXXXX antal eksemplarer,
ellers er Bandet løst fra kontraktens punkt der binder dem til xx antal CD
udgivelser (osv osv osv)

Så IGEN må jeg påpege at verden ikke er så sort og hvid som de fleste gerne
vil gøre den !

Det at drive et pladeselskab er ikke bare at side på sin fede røv hele dagen
og lytte til demobånd....og PLUDSLIG kommer VERDENSBANDET (beatles nr 2?)
vadende ind gennem dørén og så er LYKKEN gjort.

En god kollega sagde til mig i mine "unge" dage (da jeg var 21 og
supersælger i en anerkend radio/tv kæde og tjente kassen):

Brian....Elevatoren til succes er ude af drift....tag trappen !

Sådan er det også i pladebranchen....hårdt arbejde, store satsninger, store
tab (og en gang i mellem er der jackpot).

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 29-09-02 20:45

"Brian K" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> En god kollega sagde til mig i mine "unge" dage (da jeg var 21 og
> supersælger i en anerkend radio/tv kæde og tjente kassen):

Hej igen

Det sjove er faktisk at imens jeg arbejde i den "anerkendte" TV/radio
kæde...havde vi i forretningen en "kedelig" langhåret flippet fyr som aldrig
sagde noget (han kom......arbejdede.....og gik igen), en sjælden gang kom
han ind på kontoret og sagde at han ikke kunne komme den og den dag, fordi
at han skulle øve med sit band (i en lille mørk kælder), pludselig en dag
(der havde han arbejdet som løshjælper i butikken I LAAAAANG tid til slave
løn (mindsteløn)) kommer han ind og siger at de nu ENDELIG har fået en
pladekontrakt og derfor nu har TID (og vigtigs af alt : penge) til at ØVE
hele dagen, derefter i STUDIO og indspille en CD (en af de Debut CDere som
har solgt mest i danmarks historien tror jeg).

Så er det nu i får lov til at gætte hvem dette band var

(som sikkert ALDRIG havde fået en chance hvis ikke et pladeselskab havde
sponsoret dem (og pudset nogle af de fede musikere på dem til at pudse deres
teknik, etc af)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

bandet var Dizzy miss lizzy

Fra : Robert Piil

Dato : 29-09-02 22:48

On Sun, 29 Sep 2002 21:45:20 +0200, "Brian K" <brian@nospam.com>
wrote:

>(som sikkert ALDRIG havde fået en chance hvis ikke et pladeselskab havde
>sponsoret dem (og pudset nogle af de fede musikere på dem til at pudse deres
>teknik, etc af)

Jeg tror hele denne diskussion er ramt ved siden af.

Så længe der er et marked for god musik (og hvis vi ikke taler nærmere
om genrer og smag, kan vi vel alle - også Åge - blive enige om at det
er), så vil der på en eller anden måde være folk der kan leve af at
levere den vare. Det er muligt de bliver lidt færre end nu, eller
kommer til at leve en smule mindre fedt, men det modsatte er absolut
også muligt.

Når man ændrer så fundamentalt for vilkårene i en branche som
muligheden for piratkopiering har gjort i pladebranchen, vil der altid
blive røre. Det vil gøre ondt på nogen, og andre vil profitere af det,
og lur mig om det ikke ender med at den samlede omsætning på et eller
andet plan viser sig at være uændret. Jeg skulle blive meget
overrasket, hvis der ikke er nogen smarte hoveder, der finder ud af at
tjene penge, selvom der måske skulle vise sig at blive færre penge i
pladesalg.

Hvis der endelig er noget der kan slå musikbranchen ihjel, så må det
vel være denne endeløse strøm af genudgivelser og opsamlinger - oftest
af dårlig kvalitet, der bliver promoveret i lige så irriterende
tv-reklamer.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 04-10-02 14:08

"Brian K" <brian@nospam.com> wrote:

>bandet var Dizzy miss lizzy

Øv - Jeg gættede på D.A.D.

-breiler

Fra : Brian K

Dato : 04-10-02 19:22

"Mikkel Breiler" <mibm@image.dk> skrev i en meddelelse

> Øv - Jeg gættede på D.A.D.

Hej B

hvor GAMMEL tror du jeg er

mvh
brian

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 28-09-02 09:13

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message

> ------------------
> Det er jo en skam at det igen er de nye, spændende, danske navne der skal
> holde for
>
> /Troels

Hvilke spændende nye danske navne? Der sker jo ikke en disse!
Jeg henter jævnligt demoer diverse steder, men det er utroligt sjældent jeg
finder nogen der fortjener en pladekontrakt...

hej,
Mads

_____

www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Brian K

Dato : 28-09-02 21:22

"Mads Rahbek Hougaard" <m@INGENSPAMmadshougaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> finder nogen der fortjener en pladekontrakt...

åbenbart ikke jævnligt nok !

mvh
brian

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 29-09-02 10:56

"Brian K" <brian@nospam.com> wrote in message
> "Mads Rahbek Hougaard" <m@INGENSPAMmadshougaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Brian

Med sådan et udråb ville det være oplagt at tilknytte nogle kunstnere !
Hvilke grupper/kunstnere tænker du på? Og har de en hjemmeside?
Selv vil jeg da godt starte på listen:

Amber (www.amber-band.com)
Stilfærdig xylophon i krogene

Kikkert (deres side er vist nede for tiden?)
Minder mig lidt om Tarwater

Diefenbach (www.diefenbach.dk)
Fin fin instrumental musik. Diefenbach er lidt en tilsnigelse - de har sådan
set udgivet en plade, men jeg mener at huske den var selvfinansieret. Så
nogen burde fluks sende dem en kontrakt.

Nu kunne det tyde på, at jeg kun kan lide skrøbelig alternativ rock-musik,
men det passer ikke! Jeg synes bare ikke der er nogle mere mainstream
demo-bands i Danmark (som jeg har hørt), der er rigtig gode. Men kom gerne
med nogen!

Hilsen,
Mads
_____

www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Brian K

Dato : 29-09-02 11:45

> Med sådan et udråb ville det være oplagt at tilknytte nogle kunstnere !
> Hvilke grupper/kunstnere tænker du på? Og har de en hjemmeside?

Hej

fra tidligere diskussion:

Jupiter Day - Jupiter Day

Kitty Wu - Privacy

Wyonna - Lost hill

Labrador - Goodbye Susanne

L.O.C.- Dominologi

garbo - (kan ikke huske titel)

dead - (kan ikke huske titel)

marie frank - (begge albums)

savage rose

nikolaj steen - closer

Portland - World is creative

Super Jeg - Alt er ego

Blazing Eternity - Times and unknown waters

Junior Senior - D-D-don't stop moving

Kashmir _ The good life

Psyched up Janis - Quiet album

The Loveless - Star rover

Cv Jørgensen - Sjælland

Tim Christensen - Secrets on parade

Love Shop - Anti

Sort Sol - Snakecharmer

Swan Lee - Enter

Superheroes - Superheroes

Raveonettes - Whip it on

Of the wand and the moon - Empriness emptiness emptiness

Rhonda Harris - Trouble with

Niels Skousen - Dobbeltsyn

From: "Brian K" <brian@nospam.com>
Newsgroups: dk.marked.privat.musik
Subject: Re: Musikkopiering
Date: Wed, 14 Aug 2002 12:10:12 +0200

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 29-09-02 12:27

Så vidt jeg kan se nævner du kun grupper der allerede har en pladekontrakt -
det var hverken hvad jeg efterlyste eller talte om, da du kommenterede mit
indlæg...

Mads

_____

www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Brian K

Dato : 29-09-02 13:33

> Så vidt jeg kan se nævner du kun grupper der allerede har en
pladekontrakt -
> det var hverken hvad jeg efterlyste eller talte om, da du kommenterede mit
> indlæg...

Hej

Nææææ, men det lader til at andre sagtens kan finde gode danske bands !
(det var det diskussionen gik på !)

Hvis du mener at JEG skal rende rundt og lede efter bands med et potentiale
til en pladekontrakt, så er du sgu ikke rigtig klog :, det er det
pladeselskaberne er der for !

Og en del af dem jeg nævner er bands der LIGE har fået en pladekontrakt !

mvh
brian

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-09-02 15:12

Brian K skrev:
> Nææææ, men det lader til at andre sagtens kan finde gode danske
> bands ! (det var det diskussionen gik på !)

Egentlig ikke.

> Og en del af dem jeg nævner er bands der LIGE har fået en
> pladekontrakt !

Essensen af Troels' artikel (og bekymring) er, at pladeselskaberne i
fremtiden vil satse mindre på nye danske bands. Derfor er det
relevant at finde ud af, om der er unge kunstnere og bands uden
pladekontrakt, som det ville være en skam at undvære på
plademarkedet i de kommende år - og helt irrelevant at etablerede
navne som Savage Rose, Marie Frank, Sort Sol og Kashmir er gode.

(Dette lyder måske som et surt opstød, men det er blot et forsøg på
en afklaring.)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 29-09-02 22:49

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> navne som Savage Rose, Marie Frank, Sort Sol og Kashmir er gode.
>
> (Dette lyder måske som et surt opstød, men det er blot et forsøg på

Tak for redningen Peter; var lige ved at tro jeg ikke var rigtig klog!

Mads
_____

www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 29-09-02 22:46

> [...]
potentiale
> til en pladekontrakt, så er du sgu ikke rigtig klog :, det er det

Hvis definitionen på 'ikke rigtig klog' er at være nysgerrig omkring dansk
amatørmusik, så har du ret, så er jeg helt klart skingrende vanvittig. Jeg
forstår så bare stadig ikke hvorfor du svarer på mine indlæg, siden du
tydeligvis selv er for kvik til at have med det at gøre...

Mads.

_____

www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 29-09-02 13:52

"Brian K" <brian@nospam.com> wrote:

>"Mads Rahbek Hougaard" <m@INGENSPAMmadshougaard.dk> skrev i en meddelelse

>Hej
>
>fra tidligere diskussion:
>savage rose
>Cv Jørgensen - Sjælland
>Sort Sol - Snakecharmer
>Niels Skousen - Dobbeltsyn

Trods min begrænsede viden om musik, specielt dansk, undrer jeg mig alligevel over at
disse hives frem i en diskussion om demobands som er/ikke er værdige til en
pladekontrakt. Er de stadigt et demoband? ;)

-driller

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-09-02 20:00

Mikkel Breiler wrote:

> [...]
> disse hives frem i en diskussion om demobands som er/ikke er værdige til en
> pladekontrakt. Er de stadigt et demoband? ;)

Nej de lyder bare sådan

/Robert

Fra : Brian K

Dato : 29-09-02 12:21

> [...]
>
> Med sådan et udråb ville det være oplagt at tilknytte nogle kunstnere !
> Hvilke grupper/kunstnere tænker du på? Og har de en hjemmeside?

Og at ikke gleme "AYA" som udkom med deres debut album i mandags (kanon
album !!)

mvh
brian

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-09-02 13:54

Brian K <brian@nospam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:an531f$2vr2$1@news.cybercity.dk...
> "Mads Rahbek Hougaard" <m@INGENSPAMmadshougaard.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke spændende nye danske navne? Der sker jo ikke en disse!
SVAR: Helt korrekt. Man kan jo ikke bare sparke nye navne ud på markedet,
for at sparke nye navne ud på markedet. De hænger jo ikke på træerne. Det
fungerer jo på den måde, at man engang i mellem lancerer et nyt navn, hvis
man er nogenlunde sikker på at det vil slå igennem. Hvis det så gør det, ja
så har vi et etableret navn i mange år frem i tiden. Det er derfor dem vi må
satse på.
Hvis man skulle lancere nye navne i pendulfart og på samlebånd ville
ingen gruppe (skråstreg) sanger overhovedet nå at lære at spille ordentligt
inden det næste nye "spændende" navn skal lanceres. Vi ville få et
musikmarked af uhyggelig dårlig discountkvalitet hvis det skulle foregå på
den måde.
Lad os se på det sidste års tid. Da har man lanceret: Heidi Hauge og
Kristian og Jesper med en succes af dimensioner. Sammen med de øvrige
etablerede navne udgør de vores musikmarked. For få år siden lancerede man
"Blue Hawai" og sammen med de andre etablerede danske navne som "Klaus og
Servants", "Kim og hallo", "Kandis" o.s.v. udgør de gruppen af
kvalitetsmusikere og der er da rigeligt forskellige grupper når de formår at
eksistere i mange generationer. Det er jo ingen tilfældighed at de danske
populærmusikgrupper bliver så gamle, 20-30-40 år. Øvelse gør mester. Sådan
må det være.

> Jeg henter jævnligt demoer diverse steder, men det er utroligt sjældent
> jeg finder nogen der fortjener en pladekontrakt...
SVAR: Det kan jeg godt skrive under på.

Hilsen Åge

Fra : Troels

Dato : 29-09-02 20:33

> Hvilke spændende nye danske navne? Der sker jo ikke en disse!
> Jeg henter jævnligt demoer diverse steder, men det er utroligt sjældent
jeg
> finder nogen der fortjener en pladekontrakt...

Tjah, som Brian K siger, kan det jo være svært at vide hvem det er man går
glip, når pladeselskaberne netop ikke giver dem plads, men af de bands som
jeg synes har været spændende indenfor det sidste års tid er bl.a. Jomi
Massage og Moon Gringo (som begge har pladekontrakt - jeg ved det godt), men
det er netop den slags bands jeg frygter vil ryge ud i fremtiden.

/Troels

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 29-09-02 22:36

> [...]
men
> det er netop den slags bands jeg frygter vil ryge ud i fremtiden.

Jah, der er mange (alt er relativt!) der lovpriser Moon Gringo - selv synes
jeg egentlig mest af alt de lyder svært anstrengt. Jomi Massage... jamen hun
synger faktisk udemærket. Men hun er igen ikke helt ny på scenen, og har
gjort sig bemærket på adskillige Speaker Bite Me-plader før.

Og selvom jeg synes det er okay, så er det altså ikke af en sådan fantastisk
kaliber, at jeg vil græde snot over at det blev vanskeligere at udgive på
plade. Der er mange plader der bliver udgivet, som folk har ondt af ikke
sælger nok. Men måske er det også fordi, at de simpelthen er dårlige. Jeg
står muligvis lidt alene her, men jeg forstår ikke al den hype omkring
Jupiter Day og Saybia. De lyder som om de snildt kunne bruge et par år til
på at arbejde med materialet. Og få mig slet ikke begyndt på Brimstone
Butterfly, Kick the Kangaroo og dets lige!

Gode relativt nye danske helstøbte plader jeg lige kan komme i tanke om:

Under Byens nye
Port Friendly: Lordship Lane
Mikael Simpson: os 2 + lidt ro
Malk de Koijn: Sneglzilla
Mew: Half the World is Watching me (Mew er i det hele taget fantastiske!)

Men for at gentage mig selv lidt, så har jeg bare svært ved at få øje på
noget decideret overflødighedshorn af frodig talentmasse i Danmark, som vil
lide under forholdene.

Jeg vil dog gerne tilføje Svartbag til listen over spændende danske
amatørorkestre. Ja, Svartbag er gode.

hej,
Mads

_____

www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 30-09-02 07:35

Mads Rahbek Hougaard wrote:
> Jeg står muligvis lidt alene her,
> men jeg forstår ikke al den hype omkring Jupiter Day og Saybia. De
> lyder som om de snildt kunne bruge et par år til på at arbejde med
> materialet.

Næh, helt alene står du ikke. Begge bands lyder utroligt uselvstændige i
mine ører og er deciderede rip-offs af hver deres genre. Men det er jo
åbenbart det, de unge vil have

/Nikolaj

Fra : Peter G

Dato : 30-09-02 14:29

"Mads Rahbek Hougaard" <m@INGENSPAMmadshougaard.dk> wrote:

> Mew: Half the World is Watching me (Mew er i det hele taget
> fantastiske!)

100 Enig! Moderne følsom, energisk pop når det er bedst.

[De minder mig også om gode gamle ABBA]

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Recommended Album Of The Moment:

Fra : Troels

Dato : 02-10-02 22:59

> [...]
> Malk de Koijn: Sneglzilla
> Mew: Half the World is Watching me (Mew er i det hele taget fantastiske!)

Det _kunne_ jo være en (eller flere) af disse plader der aldrig var blevet
udgivet, hvis bandet først var dukket op efter pladeselskabernes yderligere
nedpriotering af nye danske bands. Jeg siger ikke at det er sådan, men man
kunne trodsalt frygte det.

> Men for at gentage mig selv lidt, så har jeg bare svært ved at få øje på
> noget decideret overflødighedshorn af frodig talentmasse i Danmark, som
vil
> lide under forholdene.

Jeg kan nu ikke lige huske at jeg direkte talte om noget overflødighedshorn
af fantastiske nye bands, men blot viste lidt nervøsitet for at nogle af de
nye, gode, danske bands der trods alt er, aldrig vil få en chance for at
blive hørt

...... Og så har du altså ikke hørt _mig_ rose Saybia og Jupiter Day til
skyerne

/Troels

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 03-10-02 20:03

"Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> wrote in message

> [...]
yderligere
> nedpriotering af nye danske bands. Jeg siger ikke at det er sådan, men man

Mjah, det kunne man... men jeg tror nu på, at der altid vil være
pladeselskaber, der bliver drevet af andet end penge, fornuft, og
tyngdekraften. Crunchy Frog f.eks. - Superheroes er muligvis ved at blive en
kommerciel succes (jeg gætter - har ingen anelse), men det er vist også
næsten det!
På samme måde med de førnævnte musikere: hvis man brænder for at lave
musikken, så tror jeg også man laver den, uanset om man kan sælge det eller
ej. Endvidere er der efterhånden også et solidt alternativ til at få sin
musik ud, end en decideret udgivelse: internettet. Her er der ikke
nødvendigvis den store indtjening at hente, men måske er det penge der kan
tjenes hjem på landevejen? Men man hører jo godt nok også om færre
koncertgængere.. jeg ved det ikke.

Jeg kom bare til at tænke på den unge singer/songwriter John Mayer, som
spredte en masse af sin musik på mp3.com, og gennem Napster fik en massiv
fanskare på de amerikanske colleges, for derefter at turnere landet tyndt og
blive signet af en af de store kanoner (Sony?). Så noget kan det altså, det
der internet.

> [...]
de
> nye, gode, danske bands der trods alt er, aldrig vil få en chance for at

Jeg påstår ingen steder at du omtaler noget sådant :)
Det er _MIG_ der efterlyser det, inspireret af din bekymring. Jeg havde
håbet på at mit indlæg ville provokere til en strøm af emails med
informationer om fantastiske demobands i Danmark, men ingen lader til at
kende nogen, hvilket underbygger min pointe! Hm.. måske skal jeg starte en
selvstændig tråd omkring det..

> ..... Og så har du altså ikke hørt _mig_ rose Saybia og Jupiter Day til
> skyerne

Næh nej!

> /Troels

Links til John Mayer:
http://click.mp3.com/c/f_990/u_artists.mp3s.com/artists/23/john_mayer.html
og den officielle (men uden gratis musik): www.johnmayer.com

venlig hilsen,
Mads
_____
www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 10-10-02 00:10

On Wed, 2 Oct 2002 23:58:49 +0200, "Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> wrote:

> [...]
>nedpriotering af nye danske bands. Jeg siger ikke at det er sådan, men man

Er Simpsons plade ikke selvudgivet?

--
P3 - slukket radio

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-10-02 00:22

Jesper Lauridsen wrote:
> Er Simpsons plade ikke selvudgivet?

Den er ihvertfald optaget derhjemme i lejligheden på hans iMac. Hvorfor er
det iøvrigt lige, at det der med Mac'en konstant går igen, når man hører om,
at han har optaget den derhjemme? Det er da ikke nyt, at de benyttes til den
slags.

/Nikolaj