Kalabas
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 25-09-02 20:26

Hejsa!
Vi har været så heldig at få nogle pænt store frugter på
kalabas-planterne, og nu melder spørgsmålet sig: Hvornår og hvordan
høstes de bedst, og hvad bruger man dem egentlig til ? Jeg kan
forestille mig at de skal tørres på en eller anden måde? Forslag til
anvendelse modtages særligt gerne!

Hilsen Dorthe

Fra : Mads Breddam

Dato : 26-09-02 14:38

> Forslag til anvendelse modtages særligt gerne!

Lav en Kalabas-pibe. De er nu så charmerende.....

Det andet der bliver spurgt om, har jeg ingen anelse om.

Mads Breddam.

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 27-09-02 08:06

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Hejsa!
> Vi har været så heldig at få nogle pænt store frugter på
> kalabas-planterne, og nu melder spørgsmålet sig: Hvornår og hvordan
> høstes de bedst,

Nu har vi haft den første nattefrost, og så er det nok på tide at få dem
høstet. De vokser ihvertfald ikke mere.

>Jeg kan
> forestille mig at de skal tørres på en eller anden måde?

Vi lagde vores oven på oliefyret i et par uger.

> Forslag til anvendelse modtages særligt gerne!

Det er jo et klassisk rytmeinstrument! Kan eventuelt males i festlige
farver. Stort hit i daginstitutionen.

Venlig hilsen
Lars