Popstars-skandale
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-02 19:36

TV MIDT VEST GIVER SENDETID TIL POPSTARS FIASKO-SANGER

I DYB CHOK OVER AT DUMPE
I aften havde Tv-Midt-Vest Jesper Mortensen i studiet.. De fortalte at han
dumpede i Postars og de talte lidt med ham om det. Han var vildt chokeret
over at dumpe. Det havde han ikke regnet med. Vi så et klip fra "Popstars"
hvor vi så hans reaktion. Da han fik at vide at hans stemme var for svag og
dårlig og at han skulle udvikle sig noget mere og at de havde valgt at han
ikke kunne bruges og det var farvel og tak, ja da så han ud som en marsmand
der lige var dumpet ned på jorden. Hans øjne blev fugtige og dobbelt så
store og han hudfarve skiftede kulør, og han så ud som om han slet ikke
fattede hvad der foregik omkring ham. Du milde moses for et tilfælde.

JESPERS BEKENDTE: DET ER RIGTIGT - DU KAN IKKE SYNGE - LAD VÆRE
Hans bekendte havde godt nok advaret ham og sagt at han slet ikke kunne
synge, men han ville bevise at det kunne han godt. Derfor tilmeldte han sig
"Popstars".

ER JESPER MORTENSEN EN AF DANSK MUSIKS STØRSTE NYE TALENTER ?
Da han blev præsenteret i Tv Midt Vest tænkte jeg straks. Åh nej ikke
mere at det der alternative P3-skralderværksdunk. Da jeg så hørte at han
dumpede tænkte jeg lige så stille at det måske kunne være fordi han var
meget meget dygtig til at synge og var et kæmpe talent. Sådan må det vel
hænge sammen. Mon ikke.

UKOMPETENTE DOMMERE SOM IKKE SELV KAN SYNGE
Med de dommere som er i "Popstars" kan man vel kun forvente at de kårer det
dårligste som det bedste. Når nu een af dommerne (Søren Sko) tilhører en af
Danmarks allerdårligste sangere, som slet ikke selv kan synge ordentligt
selv, men kun skråle og hvine, er det da klart at man selvfølgelig vil kåre
den dårligste som den dygtigste. Man må vel stille som et mindstekrav til en
dommer at han selv skal kunne synge, for at kunne bedømme om andre kan
synge. Nå, men Jesper skulle nu til at give et par numre. En af hans
bekendte spillede guitar til. Nå, nu gælder det.

JESPER MORTENSEN SYNGER FANTASTIK - ET AF DANMARKS STØRSTE NYE
TALENTER
Jesper Mortensens 2 sange i Tv Midt Vest viser et kæmpe sangtalent, som
pladeselskaberne sansynligvis lynhurtigt får øjnene op for. Han har en
sangstemme af så høj kvalitet så man næsten tror det er løgn. Det var så
ufatteligt godt at lytte til at jeg tror mit hus kunne have eksploderet uden
at jeg opdagede det. Hans sang går vel lidt hen i retning af 80% Peter West
og 20% Jimi og Rene. Han sange var afdæmpede, melodiøse, synge-med-venlige,
friske og livlige (uden at det er overdrevet). Det var godt nok noget hvor
man kunne tromme med, både med hænder og fødder. For satan (ups) hvor det
lød fantastisk.
Han sang på engelsk, men havde han sunget på dansk havde hans plader
blevet testet til Dansktoppen, derom ingen tvivl. Han havde helt sikkert
også fået stemmer nok til at komme ind. Det ville jeg æde min gamle hat på,
hvis jeg altså havde en.

Hilsen Åge

Fra : Troels

Dato : 25-09-02 19:52

> [...]
> Danmarks allerdårligste sangere, som slet ikke selv kan synge ordentligt
> selv, men kun skråle og hvine, er det da klart at man selvfølgelig vil

Ku' du ikke blive skribent på http://www.conspire.com/ Åge?

/Troels

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 25-09-02 23:10

Troels wrote:

> Ku' du ikke blive skribent på http://www.conspire.com/ Åge?

Hvis Åge nogensinde får en hjemmeside ryger den direkte ind på www.crank.net

/Nikolaj

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 25-09-02 19:54

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> UKOMPETENTE DOMMERE SOM IKKE SELV KAN SYNGE
> JESPER MORTENSEN SYNGER FANTASTIK - ET AF DANMARKS STØRSTE NYE

Om Jesper kan synge eller ej, det vil jeg ikke kommenterer, jeg har kun hørt
ham nogle enkelte gange i Popstars, men ikke nok til at kunne bedømme hans
talenter foran en mikrofon.

Men, Åge, du mindre fandemig om en vækkelsespredikant sluppet løs på
Nørrenbro. Jeg har efterhånden det syn på dig, at du er den type som tror at
bare du råber en ting højt nok, rigtig ofte, så bliver det til sandhed?!

Ret mig endelig i mit ovenstående synspunkt.... men at kalde Søren Sko for
"Danmarks dårligste sanger" har du intet som helst belæg for! Du er så
rabiat (kan man vel kalde det) i dine synspunkter og i din smag, at det
grænser til det groteske. Jo, vi skal alle have lov at have vores
synspunkter, problemet er at du har synspunkter om stilearter og kunstnere
du ikke kender til... vil du ikke godt begynde kun at udtale dig om det du
har forstand på?

> Hilsen Åge

-- Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Ole Thomsen

Dato : 25-09-02 20:48

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote

> du ikke kender til... vil du ikke godt begynde kun at udtale dig om det du
> har forstand på?

Er det ikke lidt uforskammet at bede folk om at
holde kæft?

Vi har vel ytringsfrihed.

Ole Thomsen

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 25-09-02 21:03

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
> "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote

> Er det ikke lidt uforskammet at bede folk om at
> holde kæft?

Jo, du har helt ret! Jeg burde ikke skrive "kun"... det var en smutter, som
jeg undskylder!

> Vi har vel ytringsfrihed.

Helt klart! Det er der ingen tvivl om, og Åge har også ret til at skrive det
han nu lyster, men det kunne stadig være rart at han ytrede sig mere om det
han har forstand på, end blot at skyde alt for boven!

Det var sådan set det jeg mente....

Fra : Peter Kaas

Dato : 25-09-02 23:42

> Vi har vel ytringsfrihed.

Yeps. Derfor må man også bede Åge om at holde kæft.
Ytringsfriheden giver ham jo kun en ret til at ytre sig,
ikke at hans ytringer bliver positivt modtaget.

Mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 25-09-02 21:46

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev

> [...]
at
> bare du råber en ting højt nok, rigtig ofte, så bliver det til sandhed?!

Jeg er bange for at du bare kaster benzin på bålet, Lars.... Eneste kur mod
ham er ikke at lade sig provokere over hans indlæg. Hvis det er for svært så
put ham i dit killfilter.

mvh
Peter

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 25-09-02 22:15

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
> [...]
mod
> ham er ikke at lade sig provokere over hans indlæg. Hvis det er for svært

Jeg er bange for at du har ret. Jeg må anskaffe mig noget news-software, som
kan filterere på body også, så jeg helt undgår de tråde... jeg lader mig
desværre i Åges tilfælde ofte ophidse mere end normalt er :(

Jeg må på jagt, men hvis nogen kender en god og billig software, der
tillader mig at filtere på body, så sig lige til.... ellers må jeg jo igang
med at lave min egen web-reader, som kan gøre det :)

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 25-09-02 22:52

Således skrev "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> i dk.kultur.musik Wed,
25 Sep 2002 23:14:32 +0200:

>Jeg må på jagt, men hvis nogen kender en god og billig software, der
>tillader mig at filtere på body, så sig lige til.... ellers må jeg jo igang
>med at lave min egen web-reader, som kan gøre det :)

Den sidste beta af Hamster (news/mailserver til win32), 1.3.23.91, kan
filtrere på både header og body.

Tysk freeware når det er bedst.

Kan hentes fra <http://www.tglsoft.de>

Xfut til <news:dk.edb.internet.software.mail+news>

Knud

--
Recedite, plebes! Gero rem imperialem!

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 25-09-02 22:56

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message
> [...]
> 25 Sep 2002 23:14:32 +0200:

> Den sidste beta af Hamster (news/mailserver til win32), 1.3.23.91, kan

Mange tak!

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 25-09-02 22:58

Således skrev "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Wed, 25 Sep 2002 23:55:38 +0200:

>Mange tak!

En ganske hypotetisk filterregel kunne hedde, så'n rent tilfældigt

?-555 body: "*dansktop*"

<host>

Knud
--
You don't know shit about shit and *pull* up your pants!!
-- Denis Leary, "Coffee"

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-09-02 22:45

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> være fordi han var meget meget dygtig til at synge og var et kæmpe
> talent. Sådan må det vel hænge sammen. Mon ikke.

Ja sådan vil du vel tænke.. Når folk bliver dumpet af teknisk dygtige folk
og branchefolk grundet en umoden vokal der bare ikke er stærk nok er det jo
nok lige til dansktoppen. Den er jo i forvejen domineret af sangere der har
mindre dynamik i deres vokal end optaget tonen i en telefon.

> [...]
> kunne synge, for at kunne bedømme om andre kan synge. Nå, men Jesper
> skulle nu til at give et par numre. En af hans bekendte spillede

Om man kan lide Søren Sko som sanger er et spørgsmål om smag. Man må dog
accpetere at manden er en af de teknisk meget dygtige popsangere i Danmark.
Ud over det er han en dygtig producer så han må vel have lidt belæg for de
han gør.

> [...]
> vel lidt hen i retning af 80% Peter West og 20% Jimi og Rene. Han
> sange var afdæmpede, melodiøse, synge-med-venlige, friske og livlige

lyder meget godt som det dansktop helvede jeg kender. kedeligt uden på noget
tidspunkt at virke livligt. Teksten kan oftes brummes ud gennem et skæg og
meleodien ikke mere sprælsk end et par knægte på 11-12 år kan klare det.

> [...]
> Han havde helt sikkert også fået stemmer nok til at komme ind. Det
> ville jeg æde min gamle hat på, hvis jeg altså havde en.

det viser jo bare hvor let det er at komme på dansktoppen.....

> Hilsen Åge

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 26-09-02 06:11

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> kunne være fordi han var meget meget dygtig til at synge og var
> et kæmpe talent. Sådan må det vel hænge sammen. Mon ikke.

Spis endelig ikke mere svampesuppe!

> [...]
> dårligste som den dygtigste. Man må vel stille som et
> mindstekrav til en dommer at han selv skal kunne synge, for at

Jeg vil undlade at kommentere dit udsagn om Søren Sko, da jeg
formoder at dette skyldes umådeholden indtagelse ovennævnte suppe
(bevares, Søren Sko er ikke lige min kop the, men at sige at han
ikke kan synge svarer vel til at påstå, at en Mercedes ikke kan
køre).

Dit udsagn giver til gengæld anledning til at foreslå dig at
overveje dine egne talrige og tåbelige opkast her i gruppen:

Kan du synge?

Kan du spille musik?

Kan du spille dansktop?

Kan du lave computermusik?

(Find selv på flere spørgsmål).

Du har jo i hvert fald fantastisk travlt med at udtale dig om
ovenstående ting (og ofte kalde dig selv ekspert - undskyld at jeg
stavede ordet rigtigt), selvom enhver kan ud af dine indlæg kan se,
at du ikke har så meget som en lille perifær viden om de ting du
udtaler dig om.

> [...]
> pladeselskaberne sansynligvis lynhurtigt får øjnene op for. Han
> har en sangstemme af så høj kvalitet så man næsten tror det er

Ja - jeg tror helt sikkert at det er løgn! Bevares, han synger da
meget godt, men der går 1000 på dusinet af hans slags. Det betyder
naturligvis ikke at det er umuligt at han på et tidspunkt får en
pladekontrakt, det kan selv de mest talentløse i branchen jo få -
indsæt selv dine favoritter her:

> Han sange var afdæmpede, melodiøse, synge-med-venlige,
> friske og livlige (uden at det er overdrevet).

Hvordan kan en Kadis-fan dog udtale sådan noget?

> Det var godt nok noget hvor man kunne tromme med, både med hænder
> og fødder.

Uha, nu vokser der nok snart en ring ud af næsen på dig, Åge.

OK, tak for advarslen!

Fra : Kim Petersen

Dato : 26-09-02 16:58

Er der nogensinde nogen der har overvejet om det her er trolling, dvs.
indlægget laves for at fremprovokere mere eller mindre harske reaktioner?

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 26-09-02 19:03

"Kim Petersen" <kems@cool.dk> wrote in message
> Er der nogensinde nogen der har overvejet om det her er trolling, dvs.
> indlægget laves for at fremprovokere mere eller mindre harske reaktioner?

Ja, det har jeg faktisk overvejet, men jeg tror ikke Åge "troller"
specielt.... men jeg kan ikke blive enig med mig selv om det... jeg har nok
lyttet for meget til P3-musik :)

Fra : kautaq

Dato : 26-09-02 20:08

Kim Petersen wrote:

> Er der nogensinde nogen der har overvejet om det her er trolling, dvs.
> indlægget laves for at fremprovokere mere eller mindre harske reaktioner?

Hvad med betingede reflekser?

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Kim Petersen

Dato : 29-09-02 15:59

> Hvad med betingede reflekser?

Uh, ja, det er desværre også en mulighed.

Fra : Thomas Elbo Jensen

Dato : 28-09-02 00:44

Hey

Nu følger jeg ikke ret meget med i popstars... Men jeg må sige at jeg ikke
rigtig fatter konceptet helt til fulde... De har en der kan synge (Søren
Sko -
Jeg syntes han har en pragtfuld sangstemme)
Så har de en der kan danse (hende der med det grimme hår)
Og til sidste har de an pladeselskabsmand... Som sikkert udelukkende
tænker i kroner og ører... (hvad ved jeg)
Men det er jo tydeligvis hvad der skal til, for at skabe et "konceptband" i
dag...

> [...]
en
> dommer at han selv skal kunne synge, for at kunne bedømme om andre kan

Tja... nu er Søren Sko så den eneste af dem jeg rent faktis HAR hørt synge.
Og han klarer det sgu meget godt.... Jeg syntes faktisk han har en FED
stemme.
Selvfølgelig er han ingen Kasper Eistrup (som er DK's bedste sanger, efter
min
ydmyge mening) - Men Søren Sko har sgu en sangstemme lang over
gennemsnittet.

Det var bare min ydmyge mening... Ikke for at provokere... Bare for at
bidrage
lidt... Hav en god weekend allesammen...

Mvh. Thomas