Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsikringer
Fra : Kristian Soerensen

Dato : 25-09-02 19:00

Hej

Jeg er interesseret i at høre om gode og dårlige erfaringer med at
forsikre sit foto udstyr udover hvad de typiske husstandsforsikringer
dækker.

Det jeg ønsker, er forsikring for skader der sker under brug og transport såsom tab, slag,
"drukning" osv. samt alle typer af tyveri.

Hvem har gode eller dårlige erfaringer med sådanne forsikringer?

   Kristian

Fra : Hariprasadh

Dato : 25-09-02 19:15

"Kristian Soerensen" <elof@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
såsom tab, slag,
> "drukning" osv. samt alle typer af tyveri.
>
> Hvem har gode eller dårlige erfaringer med sådanne forsikringer?

Ikke for at være uvenlig, men hvad med at ringe til et forsikringsselskab og
spørge. De ved det formentlig bedre end nogen herinde.

--
"Når jeg ser et indlæg fra en netbetjent, lader jeg min Magnum

Fra : Kristian Soerensen

Dato : 25-09-02 19:47

On Wed, 25 Sep 2002 20:14:44 +0200, Hariprasadh wrote:

[cut]

> Ikke for at være uvenlig, men hvad med at ringe til et
> forsikringsselskab og spørge. De ved det formentlig bedre end nogen
> herinde.

Sælgere er dårlige rådgivere

Det er ret sjældent at en sælger af forsikringer, eller andre produkter for
den sags skyld, fortæller hvad der er dårligt ved produktet. Den type
viden får man enten når man selv bliver ramt af det, eller når man taler med
andre der har været dér før en selv.

   Kristian

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-09-02 20:25

Kristian Soerensen wrote:

> Sælgere er dårlige rådgivere

Sådan er det ihvertfald ikke hvis man henvender der til en uafhængig
forsikringsrådgiver, hans levebrød er netop at hjælpe sine kunder, så de
får den bedste forsikringsdækning til den laveste pris.

Men du skal være forberedt på, at en world wide, all-risk forsikring af
fotoudstyr er meget dyr affærre, den årlige præmie ligger på omkring 15%
af forsikringssummen, der findes andre løsninger med en mere begrænset
dækning, de er dog individuelle fra selskab til selskab, så rådet om at
forhøre sig hos en assurandør var ikke så dårligt.

Fra : max

Dato : 25-09-02 21:11

> [...]
> forhøre sig hos en assurandør var ikke så dårligt.
>
> --
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |

Tegnede i sin tid en worldwide garanti på mit udstyr,
den kostede dengang 5% af værdien.. Europæiske,
så vidt jeg husker.. Men om det var all risk, tror jeg
ikke, bare tyveri.. Vidst nok...
max

Fra : MiBo

Dato : 25-09-02 20:49

"Kristian Soerensen" <elof@image.dk> wrote in message
> Jeg er interesseret i at høre om gode og dårlige erfaringer med at
> forsikre sit foto udstyr udover hvad de typiske husstandsforsikringer
> dækker.

Jeg har ingen direkte erfaringer, da jeg selv sprang fra pga. prisen (som er
_høj_), men Europæiske har en Teknisk Udstyrsforsikring til netop kamera
o.a.

Jeg undersøgte i sin tid også med mit eget selskab (GF), og de fortalte at
de genforsikrede det gennem Europæiske, og kostede ca. det samme.

Michael

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 07-10-02 19:38

Jeg har den 20.09.2002 fået et tilbud hos Tryg-Baltica's "Max Levig" forsikring,
som ligesom Europæiske laver sådanne specialforsikringer, der dækker stort set
alt undtagen at du glemmer det i toget.
Præmien er i mit tilfælde 5,0 % af det forsikredes værdi pr. år hvilket jo løber
op hvis man vil have det hele dækket. Så overvej om det ikke kun er de dyreste
enkeltdele, der skal dækkes, og ikke hele fototasken.

Det hedder sig i betingelserne:
"Erstatning ydes ikke for glemte, tabte eller forlagte genstande. Heraf følger
at uforklarlig bortkomst er denne forsikring uvedkommende, og det påhviler
således forsikringstageren at dokumentere eventuel skadesårsag."

Det med "tabte" bekymrer mig, hvis det betyder, at jeg ikke får dækning, hvis
jeg fumler med objektivet og taber ned på fortorvet. For det er lige netop den
situation jeg bekymrer mig mest for - fordi jeg tidligere har tabt et objektiv
på en sandstand. (Det kunne heldigvis blot renses og fungere upåklageligt). Jeg
vil undersøge det nærmere og vender tilbage.

Der ydes naturligvis ikke erstatning for skader som skyldes alm. slid og ælde.

Europæiske rejseforsikring har en såkaldt "Teknisk udstyrsforsikring", som jeg
anvendte i 1999 da jeg tog til Bulgarien for at fotografere totalsolformørkelse.
Men betingelserne er siden forringet så meget, at jeg ikke kan se formålet med
den forsikring mere. Og da prisen er lidt højere end Max Levig er Max Levig nok
det bedste bud som jeg ser det.

Jeg har ikke kunne finde andre på det danske marked.

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 08-10-02 18:55

Jeg har undersøgt sagen idag og Max Levig dækker skader der opstår, hvis man
kommer til at tabe det forsikrede.