Ambience musik, eller hvad det hedder!
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 25-09-02 15:55

Jeg skal finde noget musik, som skal køre i baggrunden til et diasshow. Det
skal være dæmpet musik, og det skal overhovedet ikke tage opmærksomheden fra
selve showet...

Er der nogen forslag til nogle numre???

På forhånd tak!

--
Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 25-09-02 16:17

Anders Jacobsen wrote:
> Jeg skal finde noget musik, som skal køre i baggrunden til et
> diasshow. Det skal være dæmpet musik, og det skal overhovedet ikke
> tage opmærksomheden fra selve showet...
>
> Er der nogen forslag til nogle numre???

Der er vel mange af de dersens relax-plader, som kan anvendes. Jeg mener da,
at de ofte indeholder sådan nogle lydtapet-numre. Ellers kunne sådan noget
som Future 3 vel også gøre det godt? Ambient techno er ihvertfald oplagt.
Men det afhænger vel meget af publikummet og diasshowet; så længe der ikke
er for dominerende rytme eller solister bør det vel kunne bruges. Man kan
vel også komme på noget jazz, f.eks.?

/Nikolaj

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 25-09-02 17:03

Anders Jacobsen wrote:

> [...]
> skal være dæmpet musik, og det skal overhovedet ikke tage opmærksomheden fra

Du går ihvertfald ikke galt med Brian Enos 'Ambient 1, 2, 4', 'The
Pearl' og 'Apollo'. Sublime low-key sager. Dertil 'Thursday Afternoon',
hvis du vil bruge ét stykke på en times tid.

hvm
--
"...I am no Guitar Hero; I want to be a guitar's hero!"
--- Steve Hillage – 'New Age Synthesis (Unzipping The Zype)'

Dan Armstrong discreet 9-way Strat rewiring:
http://inet.uni2.dk/~i33745/rewire.htm

Fra : Jan Holm

Dato : 25-09-02 19:08

> Jeg skal finde noget musik, som skal køre i baggrunden til et
> diasshow. Det skal være dæmpet musik, og det skal overhovedet ikke
> tage opmærksomheden fra selve showet...

Kandis ?

Mvh
Jan Holm

Fra : Jakob Smith

Dato : 25-09-02 20:20

Anders Jacobsen wrote:

> Jeg skal finde noget musik, som skal køre i baggrunden til et
> diasshow. Det skal være dæmpet musik, og det skal overhovedet
> ikke tage opmærksomheden fra selve showet...
>
> Er der nogen forslag til nogle numre???

Jean-Michel Jarre's 47 minutter lange stykke "Waiting for
Cousteau" på CD'en af samme navn. Derudover tilslutter jeg mig
også Brian Eno's "Thursday Afternoon" og "Apollo" som gode
forslag.
--
Venlig hilsen
Jakob Smith