OK,- det her har jeg ikke oplevet før!!
Fra : Per Madsen

Dato : 23-09-02 23:18

Har lige dl den nyeste version af iCab (DK) der, ifølge IE, fyldte 1.9
mb. Prøvede at starte skidtet, men den crashede øjeblikkeligt med fejl
-199. Nå, men så dl jeg den da bare igen, tænker jeg, og kylder den
herefter i spanden. Jeg tømmer spanden inden ny dl, og bliver
rutinemæssigt spurgt om jeg virkelig vil slette de 1.11 gb der ligger i
den!!! Det eneste der ligger i spanden er iCab !!?? Før dl havde jeg 1.5
gb ledig hd-plads, nu har jeg lidt over 300 mb. "Vis info" fortæller mig
at filen fylder 1.11 gb. Hvor er det det er gået galt for iCab? Anyway,
filen er slettet nu, men jeg ville bare lige høre om der var nogen der
kunne give mig en forklaring.

------
mvh Per Madsen

www.ecotox.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-09-02 13:46

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> [...]
> at filen fylder 1.11 gb. Hvor er det det er gået galt for iCab? Anyway,
> filen er slettet nu, men jeg ville bare lige høre om der var nogen der

De der Albani er altså farlige............... Tror du ikke en kold
tyrker er på sin plads ??

8-D

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-09-02 15:49

in article 1fj0r3c.1p7nqt2m3o120N%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 24/09/02 14:46:

> De der Albani er altså farlige............... Tror du ikke en kold
> tyrker er på sin plads ??

Altså, de almindelige Albani er ikke noget. Men de såkaldte Classic Albani
smager godt.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-09-02 15:53

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1fj0r3c.1p7nqt2m3o120N%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> Altså, de almindelige Albani er ikke noget. Men de såkaldte Classic Albani
> smager godt.

Nå så det er dig der har lokket Per ud i alkotåger ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Per Madsen

Dato : 24-09-02 16:32

> Nå så det er dig der har lokket Per ud i alkotåger ?

Jeg bor 100 meter fra bryggeriet, og her dufter såååå dejligt...
Anyway, nogen bud på hvordan det er gået til,- altså det med
filstørrelsen...
--
Mvh Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-09-02 04:11

Per Madsen wrote:

> Jeg bor 100 meter fra bryggeriet, og her dufter såååå dejligt...

Ja, og jeg bor ca. 6 km fra Ceres, og det lugter ad h.... til, når de malter og
vinden er i et bestemt hjørne...

> Anyway, nogen bud på hvordan det er gået til,- altså det med
> filstørrelsen...

Tja, - jeg var vist inde på det på et tidspunkt, - hvis jeg ikke husker helt
galt, - eller det var måske ikke dig?, - lige da du havde købt en imac, der var
lidt underligt sat op - og hvor der tilsyneladende også var mindre plads, end der
burde være.

Det, jeg tror, du har oplevet, er, at du har haft en såkaldt 'skyggedisk' 'shadow
disk', men i modsætning til en normal 'skyggedisk' så har den her været usynlig
og ligget i det image, du har downloaded, og at du har slettet den igen, da du
smed den oprindeligt downloadede fil væk.

Man kan jo godt sammenligne en image fil med en slags 'software baseret
harddisk', - ligesom du kan lave en 'temporary partition' i et brændeprogram. Men
hvorfor den kommer, aner jeg ikke en pind om. Jeg har selv haft et par stykker af
slagsen. Den ene kunne Norton DiskDoctor klare. Her var der sket - tilsyneladende
da - en dublering af de startblokke, der indeholdt diskinformationerne, og da de
var 'dobbelte', så registrerede hele computeren som om, der var brugt det
dobbelte af det reelt brugte.

Den anden gang var det straks værre. Her måtte der en omformattering til, før
'skyggedisken' forsvandt igen. Norton DiskEditor viste 2 komplette sæt af
identiske blokkoder, og hvis jeg forsøgte at slette den ene af dem, blev jeg
adviseret om, at det kunne jeg ikke, da disken indeholdt det aktive system. -
Prøvede jeg så at slette det andet sæt, så fik jeg bare samme melding.

Og den fejl, du har haft, har efter al sandsynlighed været i image filens
kodestruktur. Reelt set har der ikke været brugt de 1.1gb, men kun de 1,9mb som
filen skal have, men koderne har sagt at der var brugt så meget, og det retter
dit system sig efter.

mvh. Erik Richard

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-09-02 17:42

in article 1fj0xk1.jzgywmlf2o5kN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 24/09/02 16:53:

> Nå så det er dig der har lokket Per ud i alkotåger ?

Nej jeg ku bare ik la vær med at blande mig, da der blev snakket om øl.

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 24-09-02 20:43

> [...]

> at filen fylder 1.11 gb. Hvor er det det er gået galt for iCab? Anyway,
> filen er slettet nu, men jeg ville bare lige høre om der var nogen der

Jeg går ud fra at der er tale om iCab 2.8.1 PPC.

Forklaring kan jeg ikke give på fænomenet, som jeg også har set udspille
sig for mine egne øjne hos min venlige Mac-forhandler, men jeg har ikke
kunne reproducere "fejlen" hos mig selv. Muligvis sker der et eller
andet download.

Forhåbentlig skulle der ikke optræde noget lignende med iCab 2.8.2 DK,
som jeg forventer at have klar i løbet af i morgen på eget domæne:
www.mothsoft.dk

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Per Madsen

Dato : 24-09-02 22:28

Mogens Thyregod <mothsoft@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Forhåbentlig skulle der ikke optræde noget lignende med iCab 2.8.2 DK,
> som jeg forventer at have klar i løbet af i morgen på eget domæne:

Ja, iCab 2.8.1 DK PPC. Jeg har også haft andre problemer med den, end de
her nævnte. Jeg har sendt dig en lille mail mht. dette...
--
Mvh Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 26-09-02 08:18

> [...]

> at filen fylder 1.11 gb. Hvor er det det er gået galt for iCab? Anyway,
> filen er slettet nu, men jeg ville bare lige høre om der var nogen der

Filen blev pakket ud med den nye StuffIt Expander 7.0, og nu kan jeg
læse på versiontracker.com, at der er flere der har haft problemer med
den. Måske er det StuffIt der er kilden til problemet. Jeg prøver at se
om jeg er mere heldig med vers. 6.5, og vender tilbage...

--
Mvh Per Madsen
www.ecotox.dk