Fra praleafdelingen
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-09-02 22:49

Høstede lige en 25 cm lang rødbede på 1400 gram. Og de 1600 tomater er i
hus....

Svoger har dyrket 2 meloner (selvsåede) på friland, midtjylland. Ikke langt
derfra er der en klimastation der registrerer nattefrost gennemsnitlig
vistnok 165 dage om året.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-09-02 06:36

On Mon, 23 Sep 2002 23:48:51 +0200, Preben Riis Sørensen wrote:

> Og de 1600 tomater er i hus....

Hvad i alverden har du brugt 1600 tomater til?

Jeg spørger fordi der synes at være en voldsom overproduktion af
tomater og agurker i dette land. På arbejdspladsen, hos venner og i
familien.... fra alle sider bombarderes man med tilbud om alle de
tomater og agurker man gider at slæbe hjem

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-09-02 09:15

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> writes:

> [...]
> familien.... fra alle sider bombarderes man med tilbud om alle de
> tomater og agurker man gider at slæbe hjem

Øv, hvorfor har jeg ikke fået nogle? Jeg syntes tomater har været
frygtelig dyre her i sommerens løb og lige nu er de da slet ikke til
at betale sig fra. 3 kroner stykket, det er altså lidt vildt.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Kiki9

Dato : 24-09-02 14:45

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev:
>Høstede lige en 25 cm lang rødbede på
>1400 gram. Og de 1600 tomater er i
>hus....

Hej. På hvor mange planter har du høstet 1600 tomater?
Hvad gør du ved så mange tomater?

Hilsen Kiki.

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 24-09-02 16:00

I artiklen <3d906c58$0$49432$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev Kiki9 <enon@DL5EAmail.dk> (slet DL5EA):

> Hej. På hvor mange planter har du høstet 1600 tomater?
> Hvad gør du ved så mange tomater?

Det ville være skægt med en 'tomatkrig' ligesom i Spanien...

--
Helge.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-09-02 06:52

On Tue, 24 Sep 2002 16:59:44 +0200, <juletrae@post4.tele.dk> wrote:

>Det ville være skægt med en 'tomatkrig' ligesom i Spanien...

Ja, eller endnu sjovere: en græskarkrig! Jeg så forleden i TV, at en
eller anden knold i vestjylland havde frembragt en kleppert på 80
kilo. Den kan vel ikke kastes, men så kan man jo bare bruge den som en
bowlingkugle. Jeg vil godt se hvor mange modstandere man kan vælte med
sådan en )

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 25-09-02 07:22

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, eller endnu sjovere: en græskarkrig! Jeg så forleden i TV, at en
> eller anden knold i vestjylland havde frembragt en kleppert på 80

Hvorfor er han en knold?

mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-09-02 07:29

On Wed, 25 Sep 2002 08:21:33 +0200, Tappe & Bang-Mortensen wrote:

>"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

>Hvorfor er han en knold?

Forget it, bare et dumsmart udtryk, sorry.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 25-09-02 10:42

> On Wed, 25 Sep 2002 08:21:33 +0200, Tappe & Bang-Mortensen wrote:
>

> Forget it, bare et dumsmart udtryk, sorry.

OK

Mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-09-02 09:29

Kiki9 (slet DL5EA) <enon@DL5EAmail.dk> skrev i en

> Hej. På hvor mange planter har du høstet 1600 tomater?
> Hvad gør du ved så mange tomater?
>
> Hilsen Kiki.

De kommer fra 16 planter, og to af dem har ligget langt under de andre. Over
halvdelen af produktionen har været sherrytomater, og 100 af dem fylder ikke
ret meget. Derudover kan man fryse tomatskiver til madlavning. Så er der et
overforbrug, samt at familie og venner også har nydt godt af dem.

Og så lige den med at købe tomater: det kommer jeg aldrig til mere, jeg
gider simpelthen ikke spise noget så smagløst, dog kan man købe OK
sherrytomater.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 26-09-02 21:16

Preben Riis Sørensen wrote:
> Og så lige den med at købe tomater: det kommer jeg aldrig til mere,
> jeg gider simpelthen ikke spise noget så smagløst,

Ja, jeg tænker med gru på de blegrøde i grøntsagsafdelingerne om få måneder.

PEJ
--
Remove mail from my email-address before emailing me.
Enlevez mail de mon adresse email pour me contacter.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-09-02 21:46

Poul Erik Jørgensen <jr@mail.aalborghus.dk> skrev i en

> Ja, jeg tænker med gru på de blegrøde i grøntsagsafdelingerne om få
måneder.

> PEJ

Hvis jeg er tørstig, foretrækker jeg vand fra hanen.....det er da billigere
end tomater - endnu da
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Nette

Dato : 27-09-02 11:34

"Preben Riis Sørensen"wrote
> Høstede lige en 25 cm lang rødbede på 1400 gram. Og de 1600 tomater er i
> hus....

Den stikker jeg....
8 sherrytomater og 0 peberfrugter fra mine planter i år...DET kan man da
kalde rekord*G*

Nette

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-09-02 21:41

Nette <nettesnetpost@hotmail.com> skrev >
> Den stikker jeg....
> 8 sherrytomater og 0 peberfrugter fra mine planter i år...DET kan man da
> kalde rekord*G*
>
> Nette

Det må jeg sige. Har du været bortrejst, eller har du glemt at vende det
grønne opad?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Nette

Dato : 28-09-02 01:36

"Preben Riis Sørensen" wrote
> Det må jeg sige. Har du været bortrejst, eller har du glemt at vende det
> grønne opad?

Overhovedet ikke*G*
Jeg ved ikke, hvad der er sket.....Men sig endelig til hvis du får tomater i
overskud. Elsker hjemmelavede flåede tomater*G*

Nette

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-09-02 10:55

Nette <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> Jeg ved ikke, hvad der er sket.....Men sig endelig til hvis du får tomater
> overskud. Elsker hjemmelavede flåede tomater*G*

Vi er ved at 'være igennem', godt nok at blommesæsonen glippede....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen