FireWireproblem
Fra : Erik Oppenhejm

Dato : 23-09-02 15:56

Kære mackyndige,
I min beige G3 desktop har jeg installeret et firewirekort, som hidtil
har virket upåklageligt med min externe harddisk og CD-brænder, men
pludselig virker det ikke.
Når jeg starter computeren med
de 2 stik i portene, stopper processen, og jeg må afbryde og begynde
forfra uden de 2 stik i portene.
Når jeg herefter sætter stikkene i portene kan jeg ikke se dem på
skrivebordet og heller ikke i systemprofilen.
Er der nogen, der har været ude for dette problem?
----
In a cost savings measure the light at the end of the tunnel has
officially been turned off.
Erik Oppenhejm - Rosavej 1A - DK-2930 Klampenborg
Tel. +45 39 63 69 75 - Fax +45 39 90 99 75

Fra : Henrik

Dato : 23-09-02 13:55

On 23/09/02 16:56, in article 3D8F2B8C.3010900@email.dk, "Erik Oppenhejm"
<erop@email.dk> wrote:

> [...]
> officially been turned off.
> Erik Oppenhejm - Rosavej 1A - DK-2930 Klampenborg
> Tel. +45 39 63 69 75 - Fax +45 39 90 99 75

Ja det har jeg, men det er lang beskrivelse jeg skal lige høre om hvilke
mærker du har din brænder og disk i og hvor gammel de er.

Henrik

Fra : Erik Oppenhejm

Dato : 23-09-02 16:13

> Ja det har jeg, men det er lang beskrivelse jeg skal lige høre om hvilke
> mærker du har din brænder og disk i og hvor gammel de er.
>
> Henrik

Hej Henrik,
Det er begge LaCie, og de er højst 1 år gamle.
Hjælper det dig?

Erik

Fra : Henrik

Dato : 23-09-02 14:21

On 23/09/02 17:13, in article 3D8F2F91.4060701@email.dk, "Erik Oppenhejm"
<erop@email.dk> wrote:

> Hej Henrik,
> Det er begge LaCie, og de er højst 1 år gamle.
> Hjælper det dig?
>
> Erik

Hej Erik,

Prøv når det hele er tændt, sluk så for din brænder og disken træk firewire
kablet ud, det der går ned til G3´er. Tænd så for disken og brænderen vent 5
til 10 sek. Og sæt firewire kablet igen, prøv evt. Forskellige kombinationer
hvis dette ikke hjælper, med tænd og sluk og kablet fra og til. Har du
opgradet OS for nylig?

Henrik

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-09-02 15:14

> Hej Henrik,
> Det er begge LaCie, og de er højst 1 år gamle.
> Hjælper det dig?

Bruger du stadigvæk Mac OS 9.X US og hvormeget RAM har du ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Erik Oppenhejm

Dato : 23-09-02 21:03

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Bruger du stadigvæk Mac OS 9.X US og hvormeget RAM har du ?

Ja OSA 9.2.2 og 256 Mb RAM

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-09-02 19:53

Erik Oppenhejm <erop@email.dk> wrote:

> Ja OSA 9.2.2 og 256 Mb RAM

OK. Hvad er det for et FireWire kort ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Erik Oppenhejm

Dato : 23-09-02 22:39

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-09-02 20:49

Erik Oppenhejm <erop@email.dk> wrote:

Er der mulighed for at sætte strøm til kortet eller bliver det fodret af
PCI bussen ?

Er det det kort som MacBruger sendte en mail rundt til medlemmerne om på
et tidspunkt eller ?????

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Erik Oppenhejm

Dato : 24-09-02 10:28

> Er der mulighed for at sætte strøm til kortet eller bliver det fodret
> af PCI bussen ?
>
> Er det det kort som MacBruger sendte en mail rundt til medlemmerne om
> på et tidspunkt eller ?????

Hej,
Det bliver fodret af PCI-bussen, og det andet spørgsmål kan jeg ikke
besvare, da jeg ikke har set den mail, men kortet leveres af Forumsupply
i Lystrup.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-09-02 11:07

> Hej,
> Det bliver fodret af PCI-bussen, og det andet spørgsmål kan jeg ikke
> besvare, da jeg ikke har set den mail, men kortet leveres af Forumsupply
> i Lystrup.

Det kort jeg testede, havde en seperat strømtilslutning og det virkede
ikke ved at tage strømmen fra PCI slottet selvom det er meningen. Mac'en
kunne ikke levere den fornødne strøm, men da jeg satte strøm til kortet
virkede det perfekt.

Det blev i øvrigt testet i en beige G3 med OS 9.X

Jeg synes du skal prøve at købe et af de kort som jeg testede og så give
det strøm fra dit harddisk kabel - det er samme stiktype.

Jeg skulle i øvrigt ikke installere noget software. FireWire er
understøttet i Mac OS.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Esben rasmussen

Dato : 23-09-02 19:10

Når jeg herefter sætter stikkene i portene kan jeg ikke se dem på
> skrivebordet og heller ikke i systemprofilen.
> Er der nogen, der har været ude for dette problem?

Hej !

Jeg havde en grå g3 med orangemicro firewire kort og jeg havde problemer
indtil jeg smed orangemicro driveren - der fulgte med kortet - i
skraldespanden. Jeg husker ikke præcist hvad problemet med min var - men det
kan være det hjælper ...og der var også noget med apples usb og firewire
udvidelser ...

Mvh esben