Forbrugeroplysning om Jaguar søges..
Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-09-02 13:44

Hej gruppe

Måske kan I hjælpe mig
Har for nogle måneder købt en ny iMac G4 800mhz, 512 mb ram som afløser
for min gamle grå G3. Det var fra starten menigen at jeg ville
opgradere til Jaguar når den kom på gaden. Men nu har jeg læst så meget
om systemnedbrud, installationer der ikke virkede, maskiner der gik
helt ned, diskussioner for og imod opgraderinger / rene installationer
/ alle mulige sære ting og gerninger der bør gøres før og efter (bl.a.
skulle det være meget nødvendigt at køre programmet der reparerer
tilladelser umiddelbart efter opgraderingen). Der er tilsyneladende
mange der trods alle forsøg og forholdsregler stadig står med en
maskine der ikke virker. Så jeg er kommet i tvivl. Det lyder som om
flere på Apples mailinglister mener at Jaguars installer har en bug i
sig. Så - skal jeg bare skal lade Os X 10.1.5 være - det fungerer jo..
og måske vente på den næste version? Hvad er jeres erfaringer? Er det
virkelig så galt fat?
En anden ting: Jeg har et tilbud fra min Fredgård om at få indlæst
opgraderingen gratis fra deres originale installationsCD - og den rare
mand ville så lave en kopi af installationen til mig bagefter fra min
iMac. Jeg har bare en skummel fornemmelse af, at det ikke er helt så
enkelt bare at lave en pålidelig bootable CD på den måde - som jeg
stensikkert får brug for på et eller andet tidspunkt til
småreparationer, fejlfinding eller det, der er værre. Jeg hælder mere
til at sige nej tak og købe en original CD selv, selv om det er
ærgerligt. Igen - hvad mener I?
På forhånd tak og m.v.h.

Ann Rudbeck

Fra : Ben Knudsen

Dato : 23-09-02 15:54

ann_rudbeck@yahoo.com writes:
>Måske kan I hjælpe mig

Jeg kan jo kun videregive egne erfaringer
Min kæreste kørte før med 10.1 på sin ibook. Jeg opgraderede med jaguar
uden problemer (altså ikke nogen clean install). Min egen powerbook fik en
clean install - heller ingen problemer. En ældre g3'er i mit skab fik en
clean install - heller ingen problemer.
Generelt kører det hele efter bogen (og hurtigere end før), med en
undtagelse: min powerbook gider pludselig ikke tale med min gamle
laserwriter pro 630. Det er vist også sket for andre... Og mon ikke
problemet kan løses.

Tag en backup af vigtige dokumenter og benyt dig af Fredgaard-mandens
tilbud

Mvh Ben

Fra : David Blangstrup

Dato : 23-09-02 16:54

On Mon, 23 Sep 2002 14:44:18 +0200, Ann Rudbeck wrote
(in message <230920021444180543%ann_rudbeck@yahoo.com>):

> [...]

> småreparationer, fejlfinding eller det, der er værre. Jeg hælder mere
> til at sige nej tak og købe en original CD selv, selv om det er

Jeg har opgraderet til Jaguar ved simpelthen at installere den oven i min
10.1.5. Har aldrig haft nogen problemer. Det du hører er de sædvanlige
undtagelser og overdrivelser på nettet. Du kan roligt komme en tiger i tanken
og en Jaguar i maskinen.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-09-02 21:17

In article <0001HW.B9B505AB00055095F0284600@news.cybercity.dk>, David
Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> undtagelser og overdrivelser på nettet. Du kan roligt komme en tiger i tanken

Okay - tak skal I ha'. Havde selv tænkt at man hører om det, der gik
galt, men ikke de (mange?) gange det gik godt. Det ender jo nok med at
jeg prøver, så

M.v.h. Ann Rudbeck