anbefalinger af VueScan
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-09-02 14:17

Jeg har lige fundet ud af, at min Canon scanner nu understøttes af
VueScan og vil derfor gerne høre om der er nogen der har
positive/negative erfaringer med programmet, inden jeg gi'r 40$ for
programmet. Findes der evt. billigere muligheder for at få en canon FB
630U scanner til at funke under OS X?

Martin

mailto://mb(snabel-a)talent.dk ... iChat://mbredthauer

Fra : Thomas Hansen

Dato : 22-09-02 17:23

Det er alletiders program. Jeg bruger det til min Canon N656u scanner og
blev vildt imponeret over programmet.
Det har flere og mere intuitive indstillingsmuligheder ens Canon Toolbox
og scanningskvaliteten er lige så god. Eneste mangel er, at man ikke kan
scanne direkte fra Photoshop (men det vist noget med at Canon skal lave
en twaindriver til OSX).
Man kan så mene, at det ikke burde være nødvendigt at købe software til
40 $, når man nu én gang har betalt for scanneren....Men hvis du SKAL
bruge et scannerprogram, der virker i OSX, er VueScan det bedste bud!

/Thomas

Fra : Ben Knudsen

Dato : 22-09-02 17:26

spam_spam_spam@talent.dk writes:
> [...]
>positive/negative erfaringer med programmet, inden jeg gi'r 40$ for
>programmet. Findes der evt. billigere muligheder for at få en canon FB

Jeg bruger det - det er ok. Men du kan med fordel vente en måneds tid.
Canon har svjh. lovet drivere til bla. 630u i udgangen af oktober (det var
vist en artikel på macnyt.dk eller mediamac - du kan jo selv lede)

Ben

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-09-02 19:07

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg bruger det - det er ok. Men du kan med fordel vente en måneds tid.
> Canon har svjh. lovet drivere til bla. 630u i udgangen af oktober

Ja, det har jeg også bemærket på Canons website, men som jeg læser det
er 630u ikke officielt understøttet - den ældste model er 650u. Men jeg
tror alligevel jeg venter den ene måned.

Martin

Fra : Bjarke Vejby

Dato : 23-09-02 17:48

On 22/09/02 18:26, in article
fc.0073fb6b047e08323b9aca0005e219f8.47e084c@net.dialog.dk, "Ben Knudsen"
<ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Canon har svjh. lovet drivere til bla. 630u i udgangen af oktober (det var
> vist en artikel på macnyt.dk eller mediamac - du kan jo selv lede)

Jeg bruger Vue Scan til såvel en Canon 650 U flatbed-scanner som en Minolta
Dimage Scan Dual II negative/positive scanner.

Begge dele fungerer upåklageligt under OS 10.2.1. Begge er tilsluttet USB
via en hub, og i programmet vælger jeg blot den device jeg skal benytte.

Det er mit indtryk, at Vue Scan gør noget ved opdateringerne; så vidt jeg
erindrer 3 indtil videre på MAC OS X. Udgiften til programmet er derfor
(formentligt) givet godt ud.

Fra forskellige brugere har jeg hørt, at programmet også puster liv i gamle
scannere, men ofte sådan, at en række mindre betydningsfulde faciliteter
ikke fungerer.

Mvh
Bjarke

Fra : aske andersen

Dato : 25-09-02 14:32

In article <B9B51243.24F0%vejby@vejby.dk>, Bjarke Vejby
<vejby@vejby.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er mit indtryk, at Vue Scan gør noget ved opdateringerne; så vidt jeg
> erindrer 3 indtil videre på MAC OS X. Udgiften til programmet er derfor

Dog er hastigheden med Vue Scan ikke i top.

Silverfast fx. er noget hurtigere til at scanne end Vue Scan.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-09-02 19:31

On Sun. d. 22 Sep. 2002 kl. 13:17 GMT, Martin wrote:

> [...]
> positive/negative erfaringer med programmet, inden jeg gi'r 40$ for
> programmet. Findes der evt. billigere muligheder for at få en canon FB

Vuescan er shareware og du kan hente en tidsbebegrænset demo - prøv det og
se om det er noget du kan bruge (har selv en 636 som kommer ud afra
depot i morgen)

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Ben Knudsen

Dato : 25-09-02 16:54

vejby@vejby.dk writes:
>Fra forskellige brugere har jeg hørt, at programmet også puster liv i
>gamle
>scannere, men ofte sådan, at en række mindre betydningsfulde faciliteter
>ikke fungerer.

Det puster f.eks. liv i en ellers afskrevet Umax-scanner på mit job. Umax
vil ikke lave drivere til den, men vuescan virker fint.

Ben