eMac vs. iMac vs. G4
Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 22-09-02 11:54

Hej
Min kære ("gamle") iMac er desværre ved at være utidssvarende og jeg
overvejer et nyindkøb.
Er der nogen der kan give mig nogle bud på fordele og ulemper ved at købe en
eMac, iMac eller en Power Mac G4 ? Der er jo ret markant prisforskel. Hvad
får jeg for pengene ved at købe de dyrere modeller ?
Jeg arbejder mest med Photoshop, Flash og diverse tegneprogrammer.

Mvh.
Jan

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-09-02 13:12

Jan B. Nielsen <janitzar@get2net.dk> wrote:

> eMac

+ Billig i forhold til processorkraft
+ Mulighed for eftermontering af Pioneer DVD brænder, som så virker med
iDVD og iTunes.

- Skulle efter sigende ha' en blæser der larmer en del.
- Manglende mulighed for skærmopgradering

Martin

mailto://mb(snabel-a)talent.dk ... iChat://mbredthauer

Fra : Jens

Dato : 22-09-02 19:38

Jeg har skrevet en anmeldelse af eMac der svarer på dit spørgsmål ret
uddybende - der er nemlig en del sammenligning med iMac.

Se her:
http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20020904200836

/Jens

Fra : Jens

Dato : 22-09-02 19:41

Ups, sorry, jeg tror jeg kom til at poste et link til den nye iMac.
Det rigte link om eMac er her:

http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20020624220810

/Jens

Fra : Michael Holm

Dato : 22-09-02 13:12

> [...]

> får jeg for pengene ved at købe de dyrere modeller ?
> Jeg arbejder mest med Photoshop, Flash og diverse tegneprogrammer.

Jeg stemmer for en 17" iMac, eMac'en lamer for meget og selv om det er
17" skærm er det ikke bredformat, lige som på iMac, hvilket er ret fedt
når du arbejder med programmer med mange palletter ! desuden har
iMac'en bedre grafikkort + DVD brænder...
Rent subjectivt virker den lillle iMac med 15" (har ikke fået 17" endnu
hurtigere end eMac'en.

ang. Power Mac g4 har jeg ikke styr på

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : T. Terp

Dato : 24-09-02 15:20

On Sun, 22 Sep 2002 12:54:14 +0200, Jan B. Nielsen wrote
(in message <B9B36DF5.3B4E%janitzar@get2net.dk>):

> [...]
> får jeg for pengene ved at købe de dyrere modeller ?
> Jeg arbejder mest med Photoshop, Flash og diverse tegneprogrammer.

Jeg har læst flere steder, at skærmen på eMac skulle være af forholdsvis
dårlig kvalitet - kan dog ikke huske nogle konkrete ting - jeg tror det var
Macwelt der bla. bemærkede det i en test.

/Thøger

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-09-02 17:56

janitzar@get2net.dk writes:
> Hvad
>får jeg for pengene ved at købe de dyrere modeller ?
>Jeg arbejder mest med Photoshop, Flash og diverse tegneprogrammer.

eMac larmer mildt sagt ad h....... til. På et af de kontorer hvor jeg har
min jævnlige gang, står der en spritny eMac og det er rent støjmæssigt
ikke nogen fornøjelse. Sagt på en anden måde; er det en maskine du skal
sidde ved i længere tid ad gangen, er det et skidt valg. Med mindre du i
forvejen er halvdøv
Vælg G4 også fordi du har mulighed for at sætte en større skærm på.
Photoshop-arbejde på en 17 tommer er ikke nogen udpræget fornøjelse pga.
alle paletterne. Jeg bruger selv 20 tommer og synes ind i mellem det er
lige småt nok

Frank Løkkegaard
'How did you go bankrupt?' Bill asked
'Two ways,' Mike said. 'Gradually and then suddenly.'
Ernest Hemingway: The Sun Also Rises

Fra : Jesper E, Esbjerg

Dato : 25-09-02 08:43

> [...]

> får jeg for pengene ved at købe de dyrere modeller ?
> Jeg arbejder mest med Photoshop, Flash og diverse tegneprogrammer.

Jeg kan anbefale G4, har haft een i halvandet år, den kører upåklagelig.
--
Venlig hilsen Jesper, Esbjerg