|
| area 51 igen Fra : kim |
Dato : 21-09-02 18:40 |
|
hvilken benzin skal man bruge på tanken står der 98 super 0g i bogen 95
blyfri !!!!!!!!!!!!!!!
hvad bruger i
har i iøvrigt gode erfaringer med area en
er det muligt at købe fuldsyntetisk olie i større portioner end 1 l af
gangen
mvh kim
| |
LowLifeDK (22-09-2002)
| Kommentar Fra : LowLifeDK |
Dato : 22-09-02 18:45 |
|
> hvilken benzin skal man bruge på tanken står der 98 super 0g i bogen 95
> blyfri !!!!!!!!!!!!!!!
Du skal bruge 95 blyfri !
| |
RP (22-09-2002)
| Kommentar Fra : RP |
Dato : 22-09-02 18:56 |
|
> hvilken benzin skal man bruge på tanken står der 98 super 0g i bogen 95
> blyfri !!!!!!!!!!!!!!!
Som LowLifeDK siger, så brug 95 blyfri !!
98 er til gamle 4-taktere da skal bruge den ekstra smørelse til ventilerne -
noget som bestemt ikke er godt for 2 taktere af nyere årgang. (og så er 95
billigere ;)
// RP
| |
Allan Riise (22-09-2002)
| Kommentar Fra : Allan Riise |
Dato : 22-09-02 19:20 |
|
RP wrote:
>> hvilken benzin skal man bruge på tanken står der 98 super 0g i bogen
>> 95 blyfri !!!!!!!!!!!!!!!
>
> Som LowLifeDK siger, så brug 95 blyfri !!
>
> 98 er til gamle 4-taktere da skal bruge den ekstra smørelse til
> ventilerne - noget som bestemt ikke er godt for 2 taktere af nyere
> årgang. (og så er 95 billigere ;)
>
Ekstra smørelse ??
Det er ikke helt rigtigt, forskellen på oktan tal har med antænding af
gasblandingen at gøre, jo højere oktantal, jo "renere" forbrænding, større
"gasantænding". Du kan afgøre det ved om din scoot hakker lidt "banker", gør
den det, så brug 98 ellers hold dig til 95, for det er rigtig nok at det har
større betydning ved 4 taktsmotorer men det er så især gamle motorer der kan
have problemer med for højt oktantal.
Det har altså ikke noget med smøring at gøre, men med antændingen af
gasblandingen, ved høj kompression, højt oktantal !
Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --
| |
LowLifeDK (22-09-2002)
| Kommentar Fra : LowLifeDK |
Dato : 22-09-02 19:25 |
|
> >> hvilken benzin skal man bruge på tanken står der 98 super 0g i bogen
> >> 95 blyfri !!!!!!!!!!!!!!!
> >
> > Som LowLifeDK siger, så brug 95 blyfri !!
> >
> > 98 er til gamle 4-taktere da skal bruge den ekstra smørelse til
> > ventilerne - noget som bestemt ikke er godt for 2 taktere af nyere
> > årgang. (og så er 95 billigere ;)
> >
> Ekstra smørelse ??
> Det er ikke helt rigtigt, forskellen på oktan tal har med antænding af
> gasblandingen at gøre, jo højere oktantal, jo "renere" forbrænding, større
> "gasantænding". Du kan afgøre det ved om din scoot hakker lidt "banker",
gør
> den det, så brug 98 ellers hold dig til 95, for det er rigtig nok at det
har
> større betydning ved 4 taktsmotorer men det er så især gamle motorer der
kan
> have problemer med for højt oktantal.
> Det har altså ikke noget med smøring at gøre, men med antændingen af
> gasblandingen, ved høj kompression, højt oktantal !
Ok,- men jeg må så tilstå, at jeg ALDRIG har hørt en 2-takter banke.....kan
de det ?
Low
| |
Allan Riise (22-09-2002)
| Kommentar Fra : Allan Riise |
Dato : 22-09-02 19:28 |
|
LowLifeDK wrote:
>>>> hvilken benzin skal man bruge på tanken står der 98 super 0g i
>>>> bogen 95 blyfri !!!!!!!!!!!!!!!
>>>
>>> Som LowLifeDK siger, så brug 95 blyfri !!
>>>
>>> 98 er til gamle 4-taktere da skal bruge den ekstra smørelse til
>>> ventilerne - noget som bestemt ikke er godt for 2 taktere af nyere
>>> årgang. (og så er 95 billigere ;)
>>>
>> Ekstra smørelse ??
>> Det er ikke helt rigtigt, forskellen på oktan tal har med antænding
>> af gasblandingen at gøre, jo højere oktantal, jo "renere"
>> forbrænding, større "gasantænding". Du kan afgøre det ved om din
>> scoot hakker lidt "banker", gør den det, så brug 98 ellers hold dig
>> til 95, for det er rigtig nok at det har større betydning ved 4
>> taktsmotorer men det er så især gamle motorer der kan have problemer
>> med for højt oktantal. Det har altså ikke noget med smøring at gøre,
>> men med antændingen af gasblandingen, ved høj kompression, højt
>> oktantal !
>
>
> Ok,- men jeg må så tilstå, at jeg ALDRIG har hørt en 2-takter
> banke.....kan de det ?
>
He he he, nej, ikke på samme måde som en 4-takter, men den kan køre "hårdt"
i forbrændingen, og det kan man høre/mærke, det var nærmere det jeg mente !
Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --
| |
LowLifeDK (22-09-2002)
| Kommentar Fra : LowLifeDK |
Dato : 22-09-02 20:22 |
|
> He he he, nej, ikke på samme måde som en 4-takter, men den kan køre
"hårdt"
> i forbrændingen, og det kan man høre/mærke, det var nærmere det jeg mente
!
Ok, så er jeg rolig igen
| |
FER (23-09-2002)
| Kommentar Fra : FER |
Dato : 23-09-02 13:38 |
|
> Det er ikke helt rigtigt, forskellen på oktan tal har med antænding af
> gasblandingen at gøre, jo højere oktantal, jo "renere" forbrænding, større
> "gasantænding". Du kan afgøre det ved om din scoot hakker lidt "banker",
gør
> den det, så brug 98 ellers hold dig til 95, for det er rigtig nok at det
har
> større betydning ved 4 taktsmotorer men det er så især gamle motorer der
kan
> have problemer med for højt oktantal.
> Det har altså ikke noget med smøring at gøre, men med antændingen af
> gasblandingen, ved høj kompression, højt oktantal !
>
Hej Allan, giver dig stort set ret, men at det giver en renere forbrænding,
det forstår jeg ikke helt. Oktan er et udtryk for "Benzinens modvillighed
til at selv antænde) under tryk og temp. ikke med gnisten.
hvis du mener renere forbrænding, iht. hvis den før selvantænder, så har du
da ret
mvh Tommy Fer
| |
Allan Riise (23-09-2002)
| Kommentar Fra : Allan Riise |
Dato : 23-09-02 13:44 |
|
FER wrote:
>> Det er ikke helt rigtigt, forskellen på oktan tal har med antænding
>> af gasblandingen at gøre, jo højere oktantal, jo "renere"
>> forbrænding, større "gasantænding". Du kan afgøre det ved om din
>> scoot hakker lidt "banker", gør den det, så brug 98 ellers hold dig
>> til 95, for det er rigtig nok at det har større betydning ved 4
>> taktsmotorer men det er så især gamle motorer der kan have problemer
>> med for højt oktantal. Det har altså ikke noget med smøring at gøre,
>> men med antændingen af gasblandingen, ved høj kompression, højt
>> oktantal !
>>
>
>
> Hej Allan, giver dig stort set ret, men at det giver en renere
> forbrænding, det forstår jeg ikke helt. Oktan er et udtryk for
> "Benzinens modvillighed til at selv antænde) under tryk og temp. ikke
> med gnisten.
>
> hvis du mener renere forbrænding, iht. hvis den før selvantænder, så
> har du da ret
Lige det jeg mente, formuleringsevnen var ikke så stor den dag ! )
> mvh Tommy Fer
Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --
| |
Duffi (23-09-2002)
| Kommentar Fra : Duffi |
Dato : 23-09-02 15:14 |
|
Grunden til at nogle gamle motorcykler (4 taktere) skal køre med et andet
oktantal end nye maskiner er noget med topstykket... Hvad det er, aner jeg
ikke, men min Far havde en gammel harley fra 1972 (xlch hvis det siger nogen
noget) og han skulle tilsætte blyerstatning i benzinen, når han tankede og
der ikke lige var den slags benz der hvor han tankede....
Man kan få sat et topstykke på fra en ny model og så kan den køre på det
"normale" benz.... Hvorfor ANER jeg ikke...
"RP" <news@skill.dk> skrev i en meddelelse
news:aml083$jic$1@news.net.uni-c.dk...
> > hvilken benzin skal man bruge på tanken står der 98 super 0g i bogen 95
> > blyfri !!!!!!!!!!!!!!!
>
> Som LowLifeDK siger, så brug 95 blyfri !!
>
> 98 er til gamle 4-taktere da skal bruge den ekstra smørelse til
ventilerne -
> noget som bestemt ikke er godt for 2 taktere af nyere årgang. (og så er 95
> billigere ;)
>
> // RP
>
>
| |
|
|