spartling af huller
Fra : bente64

Dato : 19-09-02 22:24

Jeg bor i lejlighed fra 70'erne, og køkkenet er fra samme årgang. Jeg er
nu træt af de grimme køkkenlåger og tror at en gang maling og nogle nye
dørgreb, vil gøre underværker. Problemet er at de nuværende dørgreb er
nogle grimme tingester som efterlader et hul (helt igennem) på ca 4 cm i
diameter. Hvordan får jeg lukket disse huller?e behøver at brænde til CD?

http://www.kandu.dk/

.

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-09-02 22:37

bente64 wrote:
> [...]
> dørgreb er nogle grimme tingester som efterlader et hul (helt
> igennem) på ca 4 cm i diameter. Hvordan får jeg lukket disse huller?

Skære en skive af samme materiale (formentlig spånplade) som limes i
hullet og derefter spartles og grundes.

> e behøver at brænde til CD?

Det forstod jeg til gengæld ikke.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : ZIGGE

Dato : 19-09-02 22:49

"bente64" <bente64.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
Hvordan får jeg lukket disse huller?

Sav nogle klodser der passer i hullerne med ca en halv cm luft hele vejen
rundt om og som er lidt tyndere end lågen.
Læg lågen ned med et stykke plastik under hullet, der slutter tæt mod lågen.
Brug en polyesterspartel (bilspartel) f.eks. QuickSpartel 2000 eller
PlasticPadding Bilspartel og bland en stor klat.
Læg klodsen i hullet og fyld op med spartel rundt om ved at "svuppe" det i.
Dæk klodsen til med spartel til du er ca 1mm over lågens front.
Når spartelen er hærdet (10 min) kan du slibe med groft sandpapir og evt.
spartle igen hvis der er fine pore i spartelingen.

Tip: Mal ikke med vandbaseret maling hvis du vil undgå at male 5 til 6 lag.
Brug istedet en autolak og rul den på med en fin rulle, resultatet er som
sprøjtemaling. Husk at slibe til mindst korn 400 før du maler! Det kan
faktisk godt betale sig
Brug en fin rulle istedet for pensel, uanset malingstype, det giver langt
den flotteste overflade.

Mvh.
/ZIGGE

Fra : Jens Christiansen

Dato : 20-09-02 03:51

"bente64" <bente64.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> diameter. Hvordan får jeg lukket disse huller?e behøver at brænde til CD?

ZIGGE har fuldstændig ret. Den metode brugte jeg sidste år. Køkkenet er et
gammelt Domino med egefinerede spånpladelåger.Jeg gik i Flygger og fik noget
grunder samt en blank maling, ikke plastmaling, og en fin skumgummirulle. Og
resultatet? folk troede vi havde fået nye låger da de så det. Good Luck.
Jens.