Sjove episoder i GTA3
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-09-02 17:33

Der er ingen tvivl om, at Grand Theft Auto 3 er et spil rigt på
mærkværdige oplevelser. Efter at have oplevet en bunke besynderlige og
mærkelige ting, begyndte jeg at skrive dem ned. Desværre kan jeg ikke
huske de første sjove episoder, men her er, hvad jeg har oplevet inden
for de sidste par uger - hvad er I stødt på af lignende sjov?

1) Jeg stjal en taxa for at køre taxamissioner. Den første passager, der
havde brug for et lift, var taxachaufføren selv!

2) Jeg stjal en politibil i samme øjeblik, som en betjent satte sig ind.
Derefter kørte vi af sted og rundt i byen, indtil jeg på et tidspunkt
standsede, hvorefter panseren flippede ud og anholdt mig.

3) Med et højt wantinglevel havde jeg stuntet mig op på togbanen og gik
nu rundt og kiggede ned igennem vinduerne imellem sporene. Det vrimlede
med politifolk, som fulgte efter mig, mens de kiggede op. Derfor løb jeg
via skinnerne over til et sted, hvor banen netop når lidt ud over
havnen, og ganske som jeg tænkte - politifolkene løb med, og faldt alle
i vandet.

4) Jeg havde det højeste wantinglevel og morede mig med at stå på en
tank igennem byen. Ingen kunne tilsyneladende ramme mig, og på et
tidspunkt lykkedes det faktisk at springe fra den ene tank til en anden!
:)

5) Mens jeg traskede rundt på den anden ø, stødte jeg pludselig på et
hul ud i intetheden ved en af viadukterne. Der var simpelt hen en
'glitch in the Matrix', så hvis jeg gik tæt op ad muren ved broen, faldt
jeg pludselig 200 meter ned i et hul af grafikfejl, hvorefter jeg
pludselig dukkede op på landjorden igen 10 meter fra stedet.

6) Jeg tog et kanontilløb med en hurtig bil op ad trappen til det store
stadion, og det lykkes at komme skævt over og ind på selve stadionet.
Desværre kunne jeg ikke bruge det til noget, for jeg kom til at gå
*under* stadionet , mens det 'svævede' over mit hoved. På et tidspunkt
rørte jeg ved stadionmuren, hvorefter jeg blev kastet ud af igen på
vejen.

7) Jeg tog et godt tilløb i lufthavnen, og det lykkedes mig at komme op
på lufthavnstaget. Her kunne jeg rende rundt, men kun mit hoved stak op
over taget. Kroppen var fanget inde i bygningen.

8) Jeg skød en gammel mand og tog alle hans penge. Ambulancen kom, og
det lykkedes folkene at genoplive ham. Derefter skød jeg ham straks
igen, men nu havde han pludselig fået *flere* penge!

--
Mvh. Peter
"Er der en, der har koden til uendeligt liv?"

Fra : Crash Override

Dato : 19-09-02 19:21

On Thu, 19 Sep 2002 18:33:29 +0200, Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> via skinnerne over til et sted, hvor banen netop når lidt ud over
> havnen, og ganske som jeg tænkte - politifolkene løb med, og faldt alle

Har oplevet det samme et par gange på shoreside vales, når man står ved
den gamle vej der går halvt udover søen.

> [...]
> tank igennem byen. Ingen kunne tilsyneladende ramme mig, og på et
> tidspunkt lykkedes det faktisk at springe fra den ene tank til en anden!

Jeg har stået på taget af en FBI bil med 4 agenter i, i ca 15 minutter,
indtil de for fuld skrue ramlede ind i en anden bil (jeg troede da de
skulle køre ordentligt), hvorefter jeg faldt af - og da jeg havde et
wanted level på 4 stjerner, skød de mig, efterfølgende.

> [...]
> hul ud i intetheden ved en af viadukterne. [...]

> 6) [...] På et tidspunkt rørte jeg ved stadionmuren, hvorefter jeg

en kendt fejl.. oplever det en gang imellem, at man falder under vejen,
for at blive genindsat normalt samme sted i grafikken, som man forlod den.

> 8) Jeg skød en gammel mand og tog alle hans penge. Ambulancen kom, og
> det lykkedes folkene at genoplive ham. Derefter skød jeg ham straks
> igen, men nu havde han pludselig fået *flere* penge!

Dét har jeg gjort op til mange gange med de samme mennesker ;)

En anden ting der kan være ret skæg er at tage f.x. en lastbil og så skyde
ud af sideruden på en lastbil magen til, for derefter at "køre om kap",
fordi de altid kører som død og helvede når de bliver beskudt fra bilen ;)

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-09-02 21:13

Crash Override skrev:

> [...]
> troede da de skulle køre ordentligt), hvorefter jeg faldt af - og da
> jeg havde et wanted level på 4 stjerner, skød de mig, efterfølgende.

Jeg er også hoppet på toget et par gange - i bogstavelig forstand. Jeg
blev dog nødt til at løbe på det, da jeg ellers ville glide af. Og jeg
kunne kun stå der, mens det kørte lige ud. Da det drejede, blev jeg
pæret af ...

> [...]
> skyde ud af sideruden på en lastbil magen til, for derefter at "køre
> om kap", fordi de altid kører som død og helvede når de bliver

Enig - det er ufatteligt grineren. Imponerende, så meget fut der kommer
i røven af dem, når man skyder lidt på dem med en uzi. Jeg ynder at køre
om kap i to ambulancer. Det er bare irriterende, at GTA 'sletter' den
konkurrende bil, hvis man fx kører lidt galt og drejer rundt.

--
Mvh. Peter
"Et lille antal af uniformerne var grønt. Resten var brun."

Fra : Crash Override

Dato : 19-09-02 21:23

On Thu, 19 Sep 2002 22:12:55 +0200, Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> om kap i to ambulancer. Det er bare irriterende, at GTA 'sletter' den
> konkurrende bil, hvis man fx kører lidt galt og drejer rundt.

Det problem generer osse mig.. lidt mere hukommelse, så den kan huske hvad
der ligger udenfor synsvidden ville være guf

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Jacob

Dato : 19-09-02 21:42

> [...]
> fordi de altid kører som død og helvede når de bliver beskudt fra bilen ;)

Hmm... Jeg kan ikke skyde ud ad sideruden lige meget hvilken bil jeg har!
Har også prøvet at ændre controls osv, men ingenting hjælper. Hvorfor?

--
Mvh Jacob

Fra : Crash Override

Dato : 19-09-02 21:51

On Thu, 19 Sep 2002 22:42:21 +0200, Jacob wrote:

> Hmm... Jeg kan ikke skyde ud ad sideruden lige meget hvilken bil jeg har!
> Har også prøvet at ændre controls osv, men ingenting hjælper. Hvorfor?

Husker du at holde Num-1 eller Num-2 (højre/venstre) nede først?
For at skifte view til venstre; Num-1
For at skifte view til højre; Num-2
Derefter skyd med left CTRL.

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Jacob

Dato : 19-09-02 22:54

> Husker du at holde Num-1 eller Num-2 (højre/venstre) nede først?
> For at skifte view til venstre; Num-1
> For at skifte view til højre; Num-2
> Derefter skyd med left CTRL.

Øhm... Måske kunne det være en idè... Tak for hjælpen!

--
Mvh Jacob