VPC5 vil ikke på nettet
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-09-02 16:45

Piiv

Jeg har haft et mindre nedbrud, og har geninstalleret VPC5 - først med
Win 98 , derefter 95: Begge vil ikke skabe forbindelse til nettet
(netbank!) via Mac'ens modem. Det virkede før i tiden. gad vide hvad jeg
har gjort galt.

venlig hilsen

Martin

--
And don't forget to boogie

www.ammentorp.org

Fra : Jesper

Dato : 18-09-02 19:40

Martin Ammentorp <martin@FJERNMIGammentorp.org> wrote:

> [...]
> Win 98 , derefter 95: Begge vil ikke skabe forbindelse til nettet
> (netbank!) via Mac'ens modem. Det virkede før i tiden. gad vide hvad jeg

Vælg Share IP i indstillingerne.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 19-09-02 14:52

Hvis indstillinger: VPC's eller Windows?

VPC er sat til at dele mac'ens modem (Com1-port)

Kan ikke finde et setd, hvor jeg får mulighed for at sætte den til at
dele IP...

foreløbigt tak

Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 19-09-02 17:50

Igen:

Nu har jeg fået Explorer under Win 95 til at ringe op til nettet via
Macens modem (måtte installere TCP/IP manuelt, det skulle jeg ikke
sidste gang)
Men den kan ikke finde nogen servere..... (skreiver en http-adresse,
intet sker)

Under Windows har jeg checket: At den er sat til at bruge DCHP o.a. Men
jeg kan ikke få "PC"'en til at gemme, hvad jeg skriver i DNS-server
feltet (skriver de IPÅ-numre jeg bruger på Mac'en)

Kan du Jesper eller andre hjælpe mig videre?

(Grunden til at jeg forsøger med Win 95 er, at det er jeg blevet
anbefalet i denne newsgroup - 98 skulle "stinke)

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-09-02 18:17

Til alm. orientering (og for at spare evt hjælperes tid):

Det virker nu - men hvad der er sket aner jeg ikke.

Rent faktisk er der intet ændret hos mig - og var faktisk ude for, at
den i dag heller ikke ville (finde servere). Efter en genstart af
Windows kørte det igen. ??!!

--
And don't forget to boogie

www.ammentorp.org